Vad är kollegan ute efter?
Kärlek & relationer
  1. Anonym
    #1

    Vad är kollegan ute efter?

    Jag har en kollega som är drygt 15 år äldre än mig. Han söker gärna upp mig på min arbetsplats för att småprata och sätter sig gärna bredvid mig i fikarummet. Nu har han börjat maila mig utanför arbetstid om saker som inte rör arbetet, småprat typ. Jag svarar för att inte verka otrevlig. Jag tycker att det är lite konstigt att kontakta en kollega på det sättet men och har börjat funderar över hans intentioner men jag kanske är överanalyserande. Vad tycker ni, okej eller konstigt? Vi är bägge i relationer.
  2. 1
    Vad är kollegan ute efter? Jag har en kollega som är drygt 15 år äldre än mig. Han söker gärna upp mig på min arbetsplats för att småprata och sätter sig gärna bredvid mig i fikarummet. Nu har han börjat maila mig utanför arbetstid om saker som inte rör arbetet, småprat typ. Jag svarar för att inte verka otrevlig. Jag tycker att det är lite konstigt att kontakta en kollega på det sättet men och har börjat funderar över hans intentioner men jag kanske är överanalyserande. Vad tycker ni, okej eller konstigt? Vi är bägge i relationer.
  3. Medlem sedan
    Jul 2022
    #2
    Citat Ursprungligen postat av Anonym Visa inlägg
    Jag har en kollega som är drygt 15 år äldre än mig. Han söker gärna upp mig på min arbetsplats för att småprata och sätter sig gärna bredvid mig i fikarummet. Nu har han börjat maila mig utanför arbetstid om saker som inte rör arbetet, småprat typ. Jag svarar för att inte verka otrevlig. Jag tycker att det är lite konstigt att kontakta en kollega på det sättet men och har börjat funderar över hans intentioner men jag kanske är överanalyserande. Vad tycker ni, okej eller konstigt? Vi är bägge i relationer.
    Antingen söker han en kontakt, förstår sig på ej sociala koder. Kan va att han känner en förälskelse för dig.

    Det brukar vara harmlöst. Men jag skulle backa lite och försöka kanske sitta med andra kollegor och se vad han gör om han nu följer efter dig till lunchbordet?
  4. 2
    Citat Ursprungligen postat av Anonym Visa inlägg
    Jag har en kollega som är drygt 15 år äldre än mig. Han söker gärna upp mig på min arbetsplats för att småprata och sätter sig gärna bredvid mig i fikarummet. Nu har han börjat maila mig utanför arbetstid om saker som inte rör arbetet, småprat typ. Jag svarar för att inte verka otrevlig. Jag tycker att det är lite konstigt att kontakta en kollega på det sättet men och har börjat funderar över hans intentioner men jag kanske är överanalyserande. Vad tycker ni, okej eller konstigt? Vi är bägge i relationer.
    Antingen söker han en kontakt, förstår sig på ej sociala koder. Kan va att han känner en förälskelse för dig.

    Det brukar vara harmlöst. Men jag skulle backa lite och försöka kanske sitta med andra kollegor och se vad han gör om han nu följer efter dig till lunchbordet?
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar