r separerad sedan 2 år med 2 barn (tjej på 15 och kille på 9). 15 åringen gör inte mycket väsen av sig, 9 åringen är en annan historia.

Vet inte om det är en reaktion på separationen men senaste året har han haft en väldig attityd och kan säga en del fula ord/svara kaxigt när man säger åt honom att tex stänga av sitt spel eller mobil. Han kan även få utbrott och helt utan anledning slå sin storasyster/kasta med eller sparka på saker. Får han bara sitta ifred med mobilen eller spelar så är han lugn.

Han spelar mycket fotboll och tycker om att vara aktiv, har även flera vänner. Tycker även om att sitta nära mig och kramas. Är smart och påhittig och det är inga bekymmer i skolan. Mina föräldrar har inte heller märkt något av hans humör. Det är humörsvängningarna hemma som är jobbigt och tar på krafterna.
I går hade vi en dust när jag sa han skulle stänga av sitt spel, det blev en del kax och dumma ord, nästa sekund undrade han om jag hade blivit ledsen om han dog i morgon och började sedan gråta och ville bli kramad.

Hans pappa meddelar även mycket problem med attityden och att han kan säga att dumma saker, att han bara vill bo hos mig och att han vill att pappan ska dö mm. Sen kan allt vara lugnt igen efter en stund, men märker att pappan blir väldigt frustrerad och ledsen och säger att han inte orkar men beteendet.

Hur det var med dottern i samma ålder har jag säkert förträngt *haha*