Vad kan skolan göra?
Skolbarn
  1. Anonym
    #1

    Vad kan skolan göra?

    Min dotter är 10 år och har i ett par år blivit utsatt för en del trakasserier från en annan tjej i klassen. Har varit I kontakt med skolan, inte mycket hände. Det blev bättre ett tag men nu har det eskalerat. Hon har inga vänner kvar pga av den andra tjejens skitsnack och lögner och hon börjar visa tecken på att må ordentligt dåligt. Föräldrarna är väldigt obrydda, tror inte på mig när jag berättar om trakasserierna och övriga farliga grejer hon håller på med. Tänkte nu gå via skolan igen och kräva mer hjälp. Är det någon som varit med om liknande och kan berätta lite om hur dom fått hjälp, lite mer konkret? Vad gjordes? Fick ni gå ännu högre? Är lite vilsen nu och allt googlande ger bara hum.
  2. 1
    Vad kan skolan göra? Min dotter är 10 år och har i ett par år blivit utsatt för en del trakasserier från en annan tjej i klassen. Har varit I kontakt med skolan, inte mycket hände. Det blev bättre ett tag men nu har det eskalerat. Hon har inga vänner kvar pga av den andra tjejens skitsnack och lögner och hon börjar visa tecken på att må ordentligt dåligt. Föräldrarna är väldigt obrydda, tror inte på mig när jag berättar om trakasserierna och övriga farliga grejer hon håller på med. Tänkte nu gå via skolan igen och kräva mer hjälp. Är det någon som varit med om liknande och kan berätta lite om hur dom fått hjälp, lite mer konkret? Vad gjordes? Fick ni gå ännu högre? Är lite vilsen nu och allt googlande ger bara hum.
  3. Medlem sedan
    Feb 2023
    #2
    Citat Ursprungligen postat av Anonym Visa inlägg
    Min dotter är 10 år och har i ett par år blivit utsatt för en del trakasserier från en annan tjej i klassen. Har varit I kontakt med skolan, inte mycket hände. Det blev bättre ett tag men nu har det eskalerat. Hon har inga vänner kvar pga av den andra tjejens skitsnack och lögner och hon börjar visa tecken på att må ordentligt dåligt. Föräldrarna är väldigt obrydda, tror inte på mig när jag berättar om trakasserierna och övriga farliga grejer hon håller på med. Tänkte nu gå via skolan igen och kräva mer hjälp. Är det någon som varit med om liknande och kan berätta lite om hur dom fått hjälp, lite mer konkret? Vad gjordes? Fick ni gå ännu högre? Är lite vilsen nu och allt googlande ger bara hum.
    Hej,

    Om du eller ditt barn rapporterat/anmält att det utsatts för mobbing eller trakasserier till skolpersonal eller rektor, så måste det utredas av skolan utan dröjsmål.

    Om det nu gått så långt att ditt barn inte längre orkar gå till skolan, så är det skolans ansvar att omedelbart utreda och hjälpa ditt barn att få till stånd en fungerande skolgång.

    Då det verkar gått överstyr bör du i nuvarande situation kontakta (maila) skolans huvudman eller verksamhetschef.

    I det fall skolan börjar hota med anmälan till socialtjänsten pga hög frånvaro, så måste du direkt anmäla skolans bristande omdöme och bemötande till Skolinspektionen. Ditt ansvar ligger i att vara en god och föredömlig förälder, vilket du verkar vara.

    Håll i och håll ut!!

    https://www.juristfirmanvide.se/barn...eter-i-skolan/
  4. 2
    Citat Ursprungligen postat av Anonym Visa inlägg
    Min dotter är 10 år och har i ett par år blivit utsatt för en del trakasserier från en annan tjej i klassen. Har varit I kontakt med skolan, inte mycket hände. Det blev bättre ett tag men nu har det eskalerat. Hon har inga vänner kvar pga av den andra tjejens skitsnack och lögner och hon börjar visa tecken på att må ordentligt dåligt. Föräldrarna är väldigt obrydda, tror inte på mig när jag berättar om trakasserierna och övriga farliga grejer hon håller på med. Tänkte nu gå via skolan igen och kräva mer hjälp. Är det någon som varit med om liknande och kan berätta lite om hur dom fått hjälp, lite mer konkret? Vad gjordes? Fick ni gå ännu högre? Är lite vilsen nu och allt googlande ger bara hum.
    Hej,

    Om du eller ditt barn rapporterat/anmält att det utsatts för mobbing eller trakasserier till skolpersonal eller rektor, så måste det utredas av skolan utan dröjsmål.

    Om det nu gått så långt att ditt barn inte längre orkar gå till skolan, så är det skolans ansvar att omedelbart utreda och hjälpa ditt barn att få till stånd en fungerande skolgång.

    Då det verkar gått överstyr bör du i nuvarande situation kontakta (maila) skolans huvudman eller verksamhetschef.

    I det fall skolan börjar hota med anmälan till socialtjänsten pga hög frånvaro, så måste du direkt anmäla skolans bristande omdöme och bemötande till Skolinspektionen. Ditt ansvar ligger i att vara en god och föredömlig förälder, vilket du verkar vara.

    Håll i och håll ut!!

    https://www.juristfirmanvide.se/barn...eter-i-skolan/
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar