Filles ben....
_0402 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Filles ben....

    ...blev inte vidare bra! Jag tycker attt det står i en lite konstig vinkel, snett ut liksom från knät.... Han har ont och vägrar att gå och stå.... Klart att han är stel i det efter 3 veckors gips, men HOPPAS att det blir bättre snart! Min lille grabb kryper fortfarande runt med benet sträckt efter sig, och vill helst bli buren.....
    Är det inte bättre på måndag skulle vi åka in till doktorn igen. BARA det nu inte läkt fel....
    Kramis!
  2. 1
    Filles ben.... ...blev inte vidare bra! Jag tycker attt det står i en lite konstig vinkel, snett ut liksom från knät.... Han har ont och vägrar att gå och stå.... Klart att han är stel i det efter 3 veckors gips, men HOPPAS att det blir bättre snart! Min lille grabb kryper fortfarande runt med benet sträckt efter sig, och vill helst bli buren.....
    Är det inte bättre på måndag skulle vi åka in till doktorn igen. BARA det nu inte läkt fel....
    Kramis!
  3. Medlem sedan
    Jun 2000
    #2

    Åh nej...........

    låter ju inte alls bra. Förstår att du är orolig. Stackars Fille. Håller tummarna för att det ordnar upp sig av sig själv och att det bara beror på att benet är stelt och att han är ovan. :-)
  4. 2
    Åh nej........... låter ju inte alls bra. Förstår att du är orolig. Stackars Fille. Håller tummarna för att det ordnar upp sig av sig själv och att det bara beror på att benet är stelt och att han är ovan. :-)
  5. Villemo
    #3

    Men vad nu då?

    Nog för att det kan kännas ovant att gå på ett ben som varit gipsat, men inte ska det väl vara snett? Hoppas det är en synvilla och beror på förtvinade muskler och inte att det är felläkt - det borde ju inte kunna hända i dag, tycker man!

    Hoppas att Fille upptäcker att han kan stå på sitt ben nu igen, även om det känns annorlunda. Det tog väl några dagar att vänja sig vid gipset, så det tar säkert lika lång tid att vänja sig av med det.
  6. 3
    Men vad nu då? Nog för att det kan kännas ovant att gå på ett ben som varit gipsat, men inte ska det väl vara snett? Hoppas det är en synvilla och beror på förtvinade muskler och inte att det är felläkt - det borde ju inte kunna hända i dag, tycker man!

    Hoppas att Fille upptäcker att han kan stå på sitt ben nu igen, även om det känns annorlunda. Det tog väl några dagar att vänja sig vid gipset, så det tar säkert lika lång tid att vänja sig av med det.
  7. Medlem sedan
    Jul 2003
    #4

    Men

    det låter ju inte bra. Hoppas att det blir bättre och att ni slipper åka in igen med honom
  8. 4
    Men det låter ju inte bra. Hoppas att det blir bättre och att ni slipper åka in igen med honom
  9. Medlem sedan
    Sep 2000
    #5

    Nämen...

    ... så ska det väl inte vara? Stackars Fille, när han nu äntligen slipper gipset så är det ändå inte bra :O( Hoppas innerligt att det bara är \"tomheten\" och ovana att vara utan det tunga paketet som gör att han inte vill använda sitt lilla ben.
    Tumhållning!!

    Kram kram,
  10. 5
    Nämen... ... så ska det väl inte vara? Stackars Fille, när han nu äntligen slipper gipset så är det ändå inte bra :O( Hoppas innerligt att det bara är \"tomheten\" och ovana att vara utan det tunga paketet som gör att han inte vill använda sitt lilla ben.
    Tumhållning!!

    Kram kram,
  11. Malla med A
    #6

    Det låter

    inte riktigt bra. Förhoppningsvis är det bara lite rädsla att använda benet samt att musklerna är lite svaga. Barn brukar dock inte \"fega\" så det låter lite märkligt. Att åka till doktorn imorgon ifall det fortfarande är likadant låter som en bra idé. Bara ett av mina barn har brutit något och det var handleden. Hon hade inte ont alls mer än innan hon fick gipset som stabiliserade. Om frakturen är läkt ska det inte göra ont. Jag hoppas verkligen att det bara är stelhet och lite rädsla...Kram
  12. 6
    Det låter inte riktigt bra. Förhoppningsvis är det bara lite rädsla att använda benet samt att musklerna är lite svaga. Barn brukar dock inte \"fega\" så det låter lite märkligt. Att åka till doktorn imorgon ifall det fortfarande är likadant låter som en bra idé. Bara ett av mina barn har brutit något och det var handleden. Hon hade inte ont alls mer än innan hon fick gipset som stabiliserade. Om frakturen är läkt ska det inte göra ont. Jag hoppas verkligen att det bara är stelhet och lite rädsla...Kram

Liknande trådar

  1. Filles första bus!
    By kattis-75 in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-09, 12:20
  2. Äntligen är det Filles tur!!!
    By kattis-75 in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-03-10, 11:13
  3. "Filles ben"följetongen fortsätter......
    By kattis-75 in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-10-18, 14:12
  4. Ang Filles ben IGEN!!!!!
    By kattis-75 in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-10-17, 11:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar