Nykomling...
Tonåringar
  1. Medlem sedan
    Aug 1999
    #1

    Nykomling...

    ser att det gått hett till här med nick-namn. Är Kicki upptaget är min fråga?? Annars har ni mig här.
    Tre barn varav 2 i tonåren och en på väg in med allt vad det innebär.
    Känns som det emellanåt kan behövas lite råd och puffningar med dessa \"monster\".
    Vill ni läsa med kolla info!!
  2. 1
    Nykomling... ser att det gått hett till här med nick-namn. Är Kicki upptaget är min fråga?? Annars har ni mig här.
    Tre barn varav 2 i tonåren och en på väg in med allt vad det innebär.
    Känns som det emellanåt kan behövas lite råd och puffningar med dessa \"monster\".
    Vill ni läsa med kolla info!!
  3. Medlem sedan
    Jul 2005
    #2

    Hej och välkommen,,, här

    pratar man mycket periodvis och ibland är man bara in och läser vad andra pratar om,, man lär sig mycket av det också :)
  4. 2
    Hej och välkommen,,, här pratar man mycket periodvis och ibland är man bara in och läser vad andra pratar om,, man lär sig mycket av det också :)
  5. m00n
    #3

    Välkommen:)

    Har nog inte sett nån Kicki här...
    Visst är livet med tonåringar en bergodalbana, men ibland (ofta) kan det vara riktigt härligt med en sån åktur;)
  6. 3
    Välkommen:) Har nog inte sett nån Kicki här...
    Visst är livet med tonåringar en bergodalbana, men ibland (ofta) kan det vara riktigt härligt med en sån åktur;)
  7. Medlem sedan
    May 2003
    #4

    Hej Kicki!

    Va kul med fler tonårsföräldrar!
    Kommer inte ihåg någon fler Kicki här, så kör på bara! Och har du infon i så blir det ju heller inga ihopblandningar! :)

    Jag har lite fattig info själv just nu, och ändrar lite då och då. Men kryssar alltid i min info.
  8. 4
    Hej Kicki! Va kul med fler tonårsföräldrar!
    Kommer inte ihåg någon fler Kicki här, så kör på bara! Och har du infon i så blir det ju heller inga ihopblandningar! :)

    Jag har lite fattig info själv just nu, och ändrar lite då och då. Men kryssar alltid i min info.
  9. Medlem sedan
    Aug 1999
    #5

    Viss är det..

    berg o dalar, Äldste sonen kom just hem efter att ha sovit i samhället 1mil bort hos en tjejkompis, de var många som sov där och han körde moppe dit:Inga bussar som går hem på natten. Han hade varit in på Konsum o köpt med frallor o kräm hem. så jag satte på kaffe så vi käkade lite ihop och pratade. Då njjjuuuuuuter man. Det känns gott i hjärtat. :-))
  10. 5
    Viss är det.. berg o dalar, Äldste sonen kom just hem efter att ha sovit i samhället 1mil bort hos en tjejkompis, de var många som sov där och han körde moppe dit:Inga bussar som går hem på natten. Han hade varit in på Konsum o köpt med frallor o kräm hem. så jag satte på kaffe så vi käkade lite ihop och pratade. Då njjjuuuuuuter man. Det känns gott i hjärtat. :-))
  11. Medlem sedan
    Aug 1999
    #6

    hej o tack..

    har läst ett tag nu så jag tänkte att det var dags att sticka ut näsan lite och vädra lite ....!!
  12. 6
    hej o tack.. har läst ett tag nu så jag tänkte att det var dags att sticka ut näsan lite och vädra lite ....!!
  13. Medlem sedan
    Aug 1999
    #7

    hej hej

    oftast är det ju kul att vara tonårsförälder men visst är det det svårt att släppa taget.... att låta dom pröva vingarna. Men det måste gå...!!
  14. 7
    hej hej oftast är det ju kul att vara tonårsförälder men visst är det det svårt att släppa taget.... att låta dom pröva vingarna. Men det måste gå...!!
  15. Medlem sedan
    May 2003
    #8

    Ja, det är en prövning från oss också!

    Man känner ju ibland att man lever! :)
    Och just att tillåta dem att få pröva vingarna är ju jättesvårt ibland, och ibland är det plättlätt.

    Det är ju tur att man inte får tonåringar på en gång, så man har hunnit \"öva\" sig på småttingar först... ;)
  16. 8
    Ja, det är en prövning från oss också! Man känner ju ibland att man lever! :)
    Och just att tillåta dem att få pröva vingarna är ju jättesvårt ibland, och ibland är det plättlätt.

    Det är ju tur att man inte får tonåringar på en gång, så man har hunnit \"öva\" sig på småttingar först... ;)
  17. uk
    #9

    Hej och välkommen hit

    Jag skriver inte jätteofta, men läser det mesta.
    Jag har 2 tonårspojkar, 18 och 13 , och en lillebror till dem. 18åringen fick i våras en egen liten etta i stan men är förstås här hemma hos oss då och då också.
  18. 9
    Hej och välkommen hit Jag skriver inte jätteofta, men läser det mesta.
    Jag har 2 tonårspojkar, 18 och 13 , och en lillebror till dem. 18åringen fick i våras en egen liten etta i stan men är förstås här hemma hos oss då och då också.
  19. Kicki
    #10

    oj...

    kändes det jobbigt när han flyttade...???
    mina barn är kille-89. kille -91, och tjej -94.
  20. 10
    oj... kändes det jobbigt när han flyttade...???
    mina barn är kille-89. kille -91, och tjej -94.
  21. uk
    #11

    Sjuåringen saknar storebror mycket

    men annars tycker jag det går jättebra. Han bor bara 1,5 mil bort och vi kan ses när vi vill, även om han kanske kommer hem till oss en gång i veckan, ibland för middag, ibland sover han över.

    Sjuåringen har fått sova över hos storebror några gånger och det är stor lycka :-)
  22. 11
    Sjuåringen saknar storebror mycket men annars tycker jag det går jättebra. Han bor bara 1,5 mil bort och vi kan ses när vi vill, även om han kanske kommer hem till oss en gång i veckan, ibland för middag, ibland sover han över.

    Sjuåringen har fått sova över hos storebror några gånger och det är stor lycka :-)
  23. Medlem sedan
    Aug 1999
    #12

    spännande för lillebror! *imt*

    k
  24. 12
    spännande för lillebror! *imt* k
  25. Medlem sedan
    Dec 2001
    #13

    Hej, och välkommen

    Joo, ibland vill man bara ha en \"gnällkanal\", också...
    Min äldste, snart 18, sa till mej en kväll: \"Det är tur att du har den där sidan, mamma, så slipper du att säga allting till oss!\"
    Och det har han rätt i - då och då räcker det att få spy ur sej lite galla så kan man hantera grejorna lättare!
  26. 13
    Hej, och välkommen Joo, ibland vill man bara ha en \"gnällkanal\", också...
    Min äldste, snart 18, sa till mej en kväll: \"Det är tur att du har den där sidan, mamma, så slipper du att säga allting till oss!\"
    Och det har han rätt i - då och då räcker det att få spy ur sej lite galla så kan man hantera grejorna lättare!
  27. Medlem sedan
    Jun 2002
    #14

    Välkommen hit till oss..

    hoppas att vi kan hjälpa varandra när det behövs. :o)
  28. 14
    Välkommen hit till oss.. hoppas att vi kan hjälpa varandra när det behövs. :o)
  29. Fru Marmelad
    #15

    Välkommen!

    Har en 16-årig dotter som dock flyttat ut och går gymnasiet 70 mil hemifrån. Det känns lite konstigt, men vi börjar vänja oss *S*. Just nu längtar jag efter att hon kommer hem på höstlov!
  30. 15
    Välkommen! Har en 16-årig dotter som dock flyttat ut och går gymnasiet 70 mil hemifrån. Det känns lite konstigt, men vi börjar vänja oss *S*. Just nu längtar jag efter att hon kommer hem på höstlov!

Liknande trådar

  1. jag är en nykomling
    By gardenian in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-07, 10:33
  2. Nykomling
    By Cissimamma in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-06, 19:39
  3. Nykomling
    By Annonym tills vidare in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-01-03, 23:47
  4. nykomling...
    By annabr in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-01, 20:46
  5. Nykomling!
    By Nr 3 på G in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-12-10, 22:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar