Vad har ni för namnförslag??
_0602 Februaribarn
  1. Sofipropp Bf 2/2
    #1

    Vad har ni för namnförslag??

    Såg att Annah med Emily 011217 hade så fint namnförslag på flicka, Lily SAVANNAH, att jag blev nyfiken på vad ni andra har.
    (Lugn Annah, jag ska inte sno det :) Jag tror säkert ni skrivit innan, men jag är bara inne här i bland och gästar lite. Ska ha i början av feb. så jag har inte läst vad ni har för namn. Kramizar
  2. 1
    Vad har ni för namnförslag?? Såg att Annah med Emily 011217 hade så fint namnförslag på flicka, Lily SAVANNAH, att jag blev nyfiken på vad ni andra har.
    (Lugn Annah, jag ska inte sno det :) Jag tror säkert ni skrivit innan, men jag är bara inne här i bland och gästar lite. Ska ha i början av feb. så jag har inte läst vad ni har för namn. Kramizar
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2

    Viggo

    tror vi ligger i magen, och han får i så fall andranamnen (släktnamn) Nils Rickard.

    Är det ingen Viggo, så är det mest troligt en Alva Viola (tilltalsnamnet först). Viola är släktnamn, Pers farmor heter så i andranamn
  4. 2
    Viggo tror vi ligger i magen, och han får i så fall andranamnen (släktnamn) Nils Rickard.

    Är det ingen Viggo, så är det mest troligt en Alva Viola (tilltalsnamnet först). Viola är släktnamn, Pers farmor heter så i andranamn
  5. Medlem sedan
    Apr 2002
    #3

    Klurigt!

    Hade det blivit en pojke var iallafall tilltalsnamnet klart - Ossian - efter min sambos älskade morfar. Nu är vi ju rätt säkra på att det är en liten flicka till i magen och då blir listan plötsligt längre...
    Vi är inne på Vera, Selma, Disa, Malva och ungefär femton till... :)

    Andranamnet är ju också det en helt annan historia. Ettan är döpt efter min mamma i andranamn(AGNES Catharina) och nu har vi inte riktigt någon självklar kandidat till denna bebis. Vi vill nog i första hand att andranamnet (eller åtminstone ett av \"extranamnen\") ska anknyta till någon släkting eller annan viktig person i våra liv. Samtidigt är det ju också lite viktigt att vi åtminstone gillar namnet...
  6. 3
    Klurigt! Hade det blivit en pojke var iallafall tilltalsnamnet klart - Ossian - efter min sambos älskade morfar. Nu är vi ju rätt säkra på att det är en liten flicka till i magen och då blir listan plötsligt längre...
    Vi är inne på Vera, Selma, Disa, Malva och ungefär femton till... :)

    Andranamnet är ju också det en helt annan historia. Ettan är döpt efter min mamma i andranamn(AGNES Catharina) och nu har vi inte riktigt någon självklar kandidat till denna bebis. Vi vill nog i första hand att andranamnet (eller åtminstone ett av \"extranamnen\") ska anknyta till någon släkting eller annan viktig person i våra liv. Samtidigt är det ju också lite viktigt att vi åtminstone gillar namnet...
  7. Medlem sedan
    Apr 2004
    #4

    Saga

    Jag tror att det ska bli en flicka och i såfall blir det Saga, efter den nordiska guden -betyder ser allt. Om det nu blir en Saga det vill säga, annars kanske Filip, Sakarias, Amanda -beroende på vilket kön det blir såklart =).
    Det komande pyrets storebror heter Simon...
    Alltid kul att höra vad andra har för namnförslag.
    Ha en skön söndag!
  8. 4
    Saga Jag tror att det ska bli en flicka och i såfall blir det Saga, efter den nordiska guden -betyder ser allt. Om det nu blir en Saga det vill säga, annars kanske Filip, Sakarias, Amanda -beroende på vilket kön det blir såklart =).
    Det komande pyrets storebror heter Simon...
    Alltid kul att höra vad andra har för namnförslag.
    Ha en skön söndag!
  9. BeaBom
    #5

    Kul!

    Såg att du har en Agnes sen innan och att du funderar på Ossian som pojknamn... Min mormor och morfar heter just Agnes och Ossian så jag hoppas det är en liten pojk du har i magen ;-).
  10. 5
    Kul! Såg att du har en Agnes sen innan och att du funderar på Ossian som pojknamn... Min mormor och morfar heter just Agnes och Ossian så jag hoppas det är en liten pojk du har i magen ;-).
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6

    Pojknamn är svårt den här gången

    men flicknamn har vi Ingrid och Märta om det är två tjejer. Killnamn är Olle (Olof) kanske... Vi har gamla svenska namn på de barn vi har så vill vi fortsätta så.
  12. 6
    Pojknamn är svårt den här gången men flicknamn har vi Ingrid och Märta om det är två tjejer. Killnamn är Olle (Olof) kanske... Vi har gamla svenska namn på de barn vi har så vill vi fortsätta så.
  13. Kiddan bf 10/2
    #7

    Åh svårt

    Just Savannah tycker jag är fint men maken säger att en viss skådespelerska hette så.. så det föll bort...

    Sen har vi ju troligtvis en tjej i magen men OM det kommer ut en kille får han heta Svante.

    Maken gillar Tyra och Stina
    Jag själv har ingen aaaaning!
  14. 7
    Åh svårt Just Savannah tycker jag är fint men maken säger att en viss skådespelerska hette så.. så det föll bort...

    Sen har vi ju troligtvis en tjej i magen men OM det kommer ut en kille får han heta Svante.

    Maken gillar Tyra och Stina
    Jag själv har ingen aaaaning!
  15. Medlem sedan
    Apr 2004
    #8

    vår namn är!

    killnamn zakarias, sebastian eller kristoffer
    tjejnamn ängla eller nora
    men jag tror att killnamnen är mest aktuella
    tror att det är en kille i magen
  16. 8
    vår namn är! killnamn zakarias, sebastian eller kristoffer
    tjejnamn ängla eller nora
    men jag tror att killnamnen är mest aktuella
    tror att det är en kille i magen
  17. Lillan med Oliver och bebbemagen
    #9

    Välkommen...

    ...får man väl säga till Dig då, för jag kan inte minnas att jag sett Dig skriva här inne förut :) Grattis till graviditeten och det kommande barnet!

    Är det förresten Du som är svägerska till Annah som gästskiver här inne i bland?
    Tyckte hon skrev i ett annat inlägg härinne att Du hade bf den 19 februari, men det stämmer inte eller? :)
    Ang. henns namnförslag så tycker jag som Du, det är jättevackert, men Lily är allra finast och jag tycker det passar fint i hop med Emily. Savannah tycker jag är sådär, men i kombination med Lily så som ett dubbelnamn tycker jag det funkar.

    Du själv då, vad har Du/Ni för förslag på Er bebbe?

    Våra namnförslag varierar från dag till dag och det enda som är säkert än så länge är pojknamnet William som vi tänker döpa vår eventuella son till om det passar förståss :)
  18. 9
    Välkommen... ...får man väl säga till Dig då, för jag kan inte minnas att jag sett Dig skriva här inne förut :) Grattis till graviditeten och det kommande barnet!

    Är det förresten Du som är svägerska till Annah som gästskiver här inne i bland?
    Tyckte hon skrev i ett annat inlägg härinne att Du hade bf den 19 februari, men det stämmer inte eller? :)
    Ang. henns namnförslag så tycker jag som Du, det är jättevackert, men Lily är allra finast och jag tycker det passar fint i hop med Emily. Savannah tycker jag är sådär, men i kombination med Lily så som ett dubbelnamn tycker jag det funkar.

    Du själv då, vad har Du/Ni för förslag på Er bebbe?

    Våra namnförslag varierar från dag till dag och det enda som är säkert än så länge är pojknamnet William som vi tänker döpa vår eventuella son till om det passar förståss :)
  19. Medlem sedan
    Dec 2002
    #10

    Otroligt bra smak på flicknamn =)

    Vi vill gärna ha en liten Tor eller Malte, annars Tyra eller Freja tror jag...
  20. 10
    Otroligt bra smak på flicknamn =) Vi vill gärna ha en liten Tor eller Malte, annars Tyra eller Freja tror jag...
  21. Medlem sedan
    Dec 2002
    #11

    inga

    vi kommer med 99% säkerhet få en kille.
    Vi har noll namnföslag som vi är överrens om...

    Välkommen hit, förresten! =)
  22. 11
    inga vi kommer med 99% säkerhet få en kille.
    Vi har noll namnföslag som vi är överrens om...

    Välkommen hit, förresten! =)
  23. Sofipropp Bf 2/2
    #12

    Hej på på dig själv,

    vad har du för namnförslag på en flicka??
    Annahs namn tycker jag är jättevackert, och inte så vanligt och det är ju kul! Hon vill ha Lily som andra namn för att det är hennes favvoblomma, och savannah i första namn. Själv vet jag inte, har faktiskt inte en aning. Men jag har väl tid på mig att bestämma mig. Vill iallafall att det ska vara ett gammalt fint namn :)
  24. 12
    Hej på på dig själv, vad har du för namnförslag på en flicka??
    Annahs namn tycker jag är jättevackert, och inte så vanligt och det är ju kul! Hon vill ha Lily som andra namn för att det är hennes favvoblomma, och savannah i första namn. Själv vet jag inte, har faktiskt inte en aning. Men jag har väl tid på mig att bestämma mig. Vill iallafall att det ska vara ett gammalt fint namn :)
  25. Lillan med Oliver + bebben v.21
    #13

    Inga tjejnamn bestämda än. (imt)

    *
  26. 13
    Inga tjejnamn bestämda än. (imt) *
  27. Sofipropp Bf 2/2
    #14

    Har ni inga alls? *imt*

    \'
  28. 14
    Har ni inga alls? *imt* \'
  29. Medlem sedan
    Apr 2002
    #15

    Vad roligt! :)

    Lustigt sammanträffande! Det är ju rätt tydligt att vi föredrar namn från den generationen, precis som ungefär två tredejedelar av alla andra nyblivna föräldrar i detta land... ;) Agnes börjar bli ganska vanligt här där vi bor ( i Malmötrakten) men Ossian är fortfarande relativt sällan man hör så det hade förstås varit roligt. Nu tror vi iofs att det är en liten flicka den här gången också, men vem vet!
  30. 15
    Vad roligt! :) Lustigt sammanträffande! Det är ju rätt tydligt att vi föredrar namn från den generationen, precis som ungefär två tredejedelar av alla andra nyblivna föräldrar i detta land... ;) Agnes börjar bli ganska vanligt här där vi bor ( i Malmötrakten) men Ossian är fortfarande relativt sällan man hör så det hade förstås varit roligt. Nu tror vi iofs att det är en liten flicka den här gången också, men vem vet!
  31. miman
    #16

    vi har...

    Ida och Ivar.
  32. 16
    vi har... Ida och Ivar.

Liknande trådar

  1. Namnförslag?
    By Annamj in forum _0907 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-09, 09:42
  2. Namnförslag!
    By sofie4fot in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-03, 18:51
  3. Namnförslag?
    By Big_belly in forum _0807 Julibarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-05-15, 19:20
  4. Namnförslag?
    By Jessica in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-08-07, 18:04
  5. Namnförslag
    By Augusts moster in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-07, 15:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar