Vad göra???
_0402 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2000
    #1

    Vad göra???

    Simon har börjat att komma in till oss på nätterna. Har försökt att leda honom tillbaka till sitt rum men efter så där en 10 ggr så orkar jag inte utan han får sova i vår säng. Eftersom jag är gravid och trött jämt så orkar jag inte och kapitulerar. Varför har han börjat med detta nu? Nån som har tips på vad man kan göra? Han är liksom inte ledsen när han kommer in utan bara vaknar och knallar in till oss.
  2. 1
    Vad göra??? Simon har börjat att komma in till oss på nätterna. Har försökt att leda honom tillbaka till sitt rum men efter så där en 10 ggr så orkar jag inte utan han får sova i vår säng. Eftersom jag är gravid och trött jämt så orkar jag inte och kapitulerar. Varför har han börjat med detta nu? Nån som har tips på vad man kan göra? Han är liksom inte ledsen när han kommer in utan bara vaknar och knallar in till oss.
  3. Medlem sedan
    Sep 2000
    #2

    Somnar han om?

    Usch vad jobbigt det är med dessa små som håller oss vakna om nätterna :O( Förstår att ni inte vill att det blir en vana för Simon att sova i er säng, nu när bebisen snart kommer. Somnar han om i sin egen säng innan du tassar tillbaka och lägger dej, men vaknar sen 10 ggr igen?
    När Emilia har såna här nätter då hon vaknar och inte vill ligga i sin säng och sova (hon ligger fortfarande i spjälisen och tar sej ju inte ur sängen, men...) så har vi helt enkelt tagit vårt pick&pack och lagt oss på golvet bredvid henne. Det är hon fullkomligt nöjd med, och somnar ganska snabbt om då. Som tur är så brukar det bara bli en natt eller två (hårt att sova på govet *aj*), sen sover hon hela nätterna igen. Att ha henne i vår säng är inte att fundera på, då hon vevar runt och klättrar, tänder lampor, trampar oss på huvet osv osv osv *pust*
    Hoppas att det bara är en period han är inne i nu då han sover lite oroligt, men att han snart sover gott igen. Simon har väl sovit hela nätterna ända sedan han var en liten bebis har jag för mej. Eller hur?
  4. 2
    Somnar han om? Usch vad jobbigt det är med dessa små som håller oss vakna om nätterna :O( Förstår att ni inte vill att det blir en vana för Simon att sova i er säng, nu när bebisen snart kommer. Somnar han om i sin egen säng innan du tassar tillbaka och lägger dej, men vaknar sen 10 ggr igen?
    När Emilia har såna här nätter då hon vaknar och inte vill ligga i sin säng och sova (hon ligger fortfarande i spjälisen och tar sej ju inte ur sängen, men...) så har vi helt enkelt tagit vårt pick&pack och lagt oss på golvet bredvid henne. Det är hon fullkomligt nöjd med, och somnar ganska snabbt om då. Som tur är så brukar det bara bli en natt eller två (hårt att sova på govet *aj*), sen sover hon hela nätterna igen. Att ha henne i vår säng är inte att fundera på, då hon vevar runt och klättrar, tänder lampor, trampar oss på huvet osv osv osv *pust*
    Hoppas att det bara är en period han är inne i nu då han sover lite oroligt, men att han snart sover gott igen. Simon har väl sovit hela nätterna ända sedan han var en liten bebis har jag för mej. Eller hur?
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3

    känner igen det där

    Nu har vår kille alltid varit dålig på att sova... inte att han är vaken flera timmar men vaknar ofta. Det har blivit lite mer den senaste tiden. Han vill gärna ligga kloss på med sina händer inborrade under en...liiite irriterande eftersom jag har en som även vill ammas en gång också. Jag efterlyser också tips på vad vi kan göra. Vi går också tillbaka ett antal gånger tills man till slut ledsnar.
  6. 3
    känner igen det där Nu har vår kille alltid varit dålig på att sova... inte att han är vaken flera timmar men vaknar ofta. Det har blivit lite mer den senaste tiden. Han vill gärna ligga kloss på med sina händer inborrade under en...liiite irriterande eftersom jag har en som även vill ammas en gång också. Jag efterlyser också tips på vad vi kan göra. Vi går också tillbaka ett antal gånger tills man till slut ledsnar.
  7. Medlem sedan
    Jun 2000
    #4

    Japp han somnar om........

    men vaknar igen och igen. Ja han har alltid sovit hela nätterna utan problem så jag är väl bortskämd. Hoppas som du säger att det är nåt övergående. Kram!
  8. 4
    Japp han somnar om........ men vaknar igen och igen. Ja han har alltid sovit hela nätterna utan problem så jag är väl bortskämd. Hoppas som du säger att det är nåt övergående. Kram!
  9. Medlem sedan
    Jun 2000
    #5

    Ja det går ju till ett visst......

    men sen orkar man inte springa mer. Vill ju oxå att han ska sova bra i sitt eget rum till syskonet kommer. :-)

    Vi får hoppas båda två att det löser sig.
  10. 5
    Ja det går ju till ett visst...... men sen orkar man inte springa mer. Vill ju oxå att han ska sova bra i sitt eget rum till syskonet kommer. :-)

    Vi får hoppas båda två att det löser sig.
  11. Medlem sedan
    Aug 2005
    #6

    ja

    det får vi hoppas...hos oss blev det värre när lilla-syster kom. Nu är han lite förkyld, så vi avvaktar lite sen får vi försöka ta tag i det om dt fortsätter. Du får meddela om du/ni lyckas... lycka till!
  12. 6
    ja det får vi hoppas...hos oss blev det värre när lilla-syster kom. Nu är han lite förkyld, så vi avvaktar lite sen får vi försöka ta tag i det om dt fortsätter. Du får meddela om du/ni lyckas... lycka till!
  13. Annica
    #7

    oops

    skulle vara efter nästa inlägg du skrev
  14. 7
    oops skulle vara efter nästa inlägg du skrev

Liknande trådar

  1. göra nu eller göra sen ??
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-03-04, 10:53
  2. Kan han göra så?
    By Anonym mamma in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-01-05, 11:12
  3. Att göra eller inte göra
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-20, 11:30
  4. 8-åringar - göra o icke göra -
    By Inem2 in forum Mammasnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-10-31, 22:19
  5. vad får man göra å inte göra?
    By madicken in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-08-15, 16:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar