Bostadsbidrag o flerbarnstillägg efter separation
Vårdnad - gemensam/enskild
  1. Ann Sofie 72
    #1

    Bostadsbidrag o flerbarnstillägg efter separation

    Kan man få bostadsbidrag om man separerar men fortsätter att vara gifta?

    Får man behålla flerbarnstillägget i barnbidraget om barnen bor varannan vecka hos mamman o varannan hos pappan?

    Vad är för- resp nackdelen med att skriva barnen på olika adresser? Kan man ändra sig o skriva tillbaka ett barn som varit skrivet hos mamman till pappans adress?
  2. 1
    Bostadsbidrag o flerbarnstillägg efter separation Kan man få bostadsbidrag om man separerar men fortsätter att vara gifta?

    Får man behålla flerbarnstillägget i barnbidraget om barnen bor varannan vecka hos mamman o varannan hos pappan?

    Vad är för- resp nackdelen med att skriva barnen på olika adresser? Kan man ändra sig o skriva tillbaka ett barn som varit skrivet hos mamman till pappans adress?
  3. xxx
    #2

    bostadsbidrag...

    fick inte jag förrän papprena om skilsmässa var underskrivna och inlämnade till tingsrätten.

    Flerbarnstillägget får du väl beroende på hur barnen är skrivna tror jag. Kolla upp men försäkringskassan...

    Är ni föräldrar överrens är det säkert inga problem att skriva tillbaka barnen...
  4. 2
    bostadsbidrag... fick inte jag förrän papprena om skilsmässa var underskrivna och inlämnade till tingsrätten.

    Flerbarnstillägget får du väl beroende på hur barnen är skrivna tror jag. Kolla upp men försäkringskassan...

    Är ni föräldrar överrens är det säkert inga problem att skriva tillbaka barnen...

Liknande trådar

  1. Svacka efter separation
    By GrG in forum Separation
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-02-20, 19:57
  2. Redo efter separation
    By kuinna in forum Kärlek & relationer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-05-03, 21:00
  3. Livet efter separation?
    By kladdmaja in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 09:16
  4. amning efter separation?
    By iggan in forum Föräldraskap
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-13, 07:54
  5. Bostadsbidrag o flerbarnstillägg vid separation
    By Ann Sofie 72 in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-17, 17:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar