Flicka med urinvägsinfektion...
Kropp & hälsa
  1. Mamma -74
    #1

    Flicka med urinvägsinfektion...

    Min dotter, 7,5 år, fick förra veckan urinvägsinfektion igen...det är väl 5:e gången på ett år ungefär, vi går på barnkliniken med henne.
    Hon fick Furudantin i torsdags att äta i 7 dagar. Hon hade väldigt ont när hon kissade och kunde inte hålla urinen men ingen feber och pigg för övrigt. Efter drygt ett dygn så avtog besvären men idag är hon jättehängig och har feber och mår illa( fast kräks inte). Urinvägsbesvären verkar dock inte ha ökat igen så kanske är det något annat vanligt virus som kommit till?
    För om hon står under behandling så borde väl inte infektionen stiga uppåt njurarna? Och vad ger det för symptom isåfall?
    Tacksam för råd!!!!
  2. 1
    Flicka med urinvägsinfektion... Min dotter, 7,5 år, fick förra veckan urinvägsinfektion igen...det är väl 5:e gången på ett år ungefär, vi går på barnkliniken med henne.
    Hon fick Furudantin i torsdags att äta i 7 dagar. Hon hade väldigt ont när hon kissade och kunde inte hålla urinen men ingen feber och pigg för övrigt. Efter drygt ett dygn så avtog besvären men idag är hon jättehängig och har feber och mår illa( fast kräks inte). Urinvägsbesvären verkar dock inte ha ökat igen så kanske är det något annat vanligt virus som kommit till?
    För om hon står under behandling så borde väl inte infektionen stiga uppåt njurarna? Och vad ger det för symptom isåfall?
    Tacksam för råd!!!!
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2

    Tycker du absolut skall ringa!

    Kanske hon har fått en bakterie som Furandantinet inte tar.

    Har dom inte gjort någon röntgen eller ul på henne så att dom ser att hennes klaffar mellan urinblåsan och njurarna fungerar?? Eftersom hon haft så många inf.

    Jag skulle absolut ringa!
  4. 2
    Tycker du absolut skall ringa! Kanske hon har fått en bakterie som Furandantinet inte tar.

    Har dom inte gjort någon röntgen eller ul på henne så att dom ser att hennes klaffar mellan urinblåsan och njurarna fungerar?? Eftersom hon haft så många inf.

    Jag skulle absolut ringa!
  5. m00n
    #3

    Skulle absolut ringa!

    Om inte annat är det väl bättre att kolla upp en gång för mycket.
    Höga uvier ger ju oftast feber och ryggvärk, men med behandling i kroppen kan ju de symtomen hållas undan.
  6. 3
    Skulle absolut ringa! Om inte annat är det väl bättre att kolla upp en gång för mycket.
    Höga uvier ger ju oftast feber och ryggvärk, men med behandling i kroppen kan ju de symtomen hållas undan.
  7. Daniella
    #4

    vad är det för klaffar?

    Har aldrig hört talas om klaffar där och blev nyfiken. berätta gärna mera.
  8. 4
    vad är det för klaffar? Har aldrig hört talas om klaffar där och blev nyfiken. berätta gärna mera.
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5

    Man har

    klaffar mellan urinblåsan och njurarna så att inte urinen skall åka upp tillbaka till njurarna.

    Min dotters klaffar fungerade inte när hon var liten, så hon fick äta Furandantid varje dag ett par år för hon fick urinvägs infektioner hela tiden.

    Men tillslut så växte klaffarna ut och idag mår hon bra!
  10. 5
    Man har klaffar mellan urinblåsan och njurarna så att inte urinen skall åka upp tillbaka till njurarna.

    Min dotters klaffar fungerade inte när hon var liten, så hon fick äta Furandantid varje dag ett par år för hon fick urinvägs infektioner hela tiden.

    Men tillslut så växte klaffarna ut och idag mår hon bra!

Liknande trådar

  1. Urinvägsinfektion...
    By Minimumsa in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-08, 16:24
  2. Urinvägsinfektion
    By älskadeparvel in forum _0906 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-18, 21:43
  3. "Om en flicka gifter sig med en flicka
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-19, 19:38
  4. urinvägsinfektion??!
    By mammasmelvin in forum _0807 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 22:09
  5. Urinvägsinfektion?
    By annzi in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-14, 12:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar