Lite tråkigt
Namn, dop & namngivning
  1. M
    #1

    Lite tråkigt

    måste det ju vara för Fredrik o Mary i Danmark att sonens namn typ är klara innan han ens blev till.
    Kristian efter ..., 2a namnet efter ..., 3e namnet efter ...o 4e namnet efter ...
    Visst hör det väl seden till men ändå...
  2. 1
    Lite tråkigt måste det ju vara för Fredrik o Mary i Danmark att sonens namn typ är klara innan han ens blev till.
    Kristian efter ..., 2a namnet efter ..., 3e namnet efter ...o 4e namnet efter ...
    Visst hör det väl seden till men ändå...
  3. bigmouth med edith
    #2

    men vadå

    det finns väl ingen lag som säger att ungen måste heta si och så? det är väl bara för dem att strunta i seden och välja förnamn fritt. vad ska hovet göra åt saken liksom, tvinga dem abdikera?
  4. 2
    men vadå det finns väl ingen lag som säger att ungen måste heta si och så? det är väl bara för dem att strunta i seden och välja förnamn fritt. vad ska hovet göra åt saken liksom, tvinga dem abdikera?
  5. laxen
    #3

    ja, fast

    jag gillar faktiskt namnet Christian/Kristian. Det finns ju många föräldrar utanför kungahuset som döper sina barn efter släktingarna, men jag tycker att det viktigaste är att man själv gillar namnet/namnen man använder.
  6. 3
    ja, fast jag gillar faktiskt namnet Christian/Kristian. Det finns ju många föräldrar utanför kungahuset som döper sina barn efter släktingarna, men jag tycker att det viktigaste är att man själv gillar namnet/namnen man använder.

Liknande trådar

  1. Har lite tråkigt...
    By jen88 in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-07-20, 10:43
  2. Lite roligt o lite tråkigt
    By toktroll in forum _0907 Julibarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-02-04, 13:49
  3. lite tråkigt
    By lady666 in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 19:48
  4. Lite tråkigt
    By Malla in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-04, 11:34
  5. har lite tråkigt
    By CissiNL m J&S in forum _0607 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-21, 19:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar