Lite matt efter föräldramöte...
Skolbarn
  1. En mamma
    #1

    Lite matt efter föräldramöte...

    ...fröken säger att många barn är oförskämda och säger saker som \"det har du inte med att göra\" och \"det gör jag som jag vill, det bestämmer inte du\".
    Då är vi många föräldrar som bestämt säger, att \"om mitt barn säger så, då vill jag veta det\". Nehej, säger fröken då, för då skulle hon inte ha annat att göra. Och ett antal föräldrar som varit på besök i klassen, som är känd för att vara stökig, säger att de är mycket oroliga för att fröken inte säger ifrån när det blir för mycket stök. Då menar hon att just den dagen var det ganska lugnt, och hon hade sagt i från så mycket i två dagar innan, så denna dagen såg hon som ett steg framåt, och tyckte att både hon och barnen kunde slippa tjat.
    Det handlar om en förstaklass med 23 st 7-åringar, och fyra lärare. Det är inte alla fyra på en gång, men de har lyckats få den 4;e just för att det är stökigt, så att de kan vara halvklass så mycket som möjligt. Jag vet inte om jag vågar vara där en dag, jag skulle förmodligen göra något man inte får...
    Lärarna menar att de har läget under kontroll, det håller på att bli bättre, det har ju bara gått 2 mån. sen skolstarten så det vill ha hela terminen på sig för att få ordning på det. Det är bara det att vi föräldrar har hört detta i ett år nu, eftersom det är samma klass om det var i förskoleklassen, där en av fröknarna blev sjukskriven efter 2 månader och kom inte tillbaka till den klassen. Som tur är så är vi många föräldrar som är helt överens om att så här kan vi inte ha det. SUCK...
  2. 1
    Lite matt efter föräldramöte... ...fröken säger att många barn är oförskämda och säger saker som \"det har du inte med att göra\" och \"det gör jag som jag vill, det bestämmer inte du\".
    Då är vi många föräldrar som bestämt säger, att \"om mitt barn säger så, då vill jag veta det\". Nehej, säger fröken då, för då skulle hon inte ha annat att göra. Och ett antal föräldrar som varit på besök i klassen, som är känd för att vara stökig, säger att de är mycket oroliga för att fröken inte säger ifrån när det blir för mycket stök. Då menar hon att just den dagen var det ganska lugnt, och hon hade sagt i från så mycket i två dagar innan, så denna dagen såg hon som ett steg framåt, och tyckte att både hon och barnen kunde slippa tjat.
    Det handlar om en förstaklass med 23 st 7-åringar, och fyra lärare. Det är inte alla fyra på en gång, men de har lyckats få den 4;e just för att det är stökigt, så att de kan vara halvklass så mycket som möjligt. Jag vet inte om jag vågar vara där en dag, jag skulle förmodligen göra något man inte får...
    Lärarna menar att de har läget under kontroll, det håller på att bli bättre, det har ju bara gått 2 mån. sen skolstarten så det vill ha hela terminen på sig för att få ordning på det. Det är bara det att vi föräldrar har hört detta i ett år nu, eftersom det är samma klass om det var i förskoleklassen, där en av fröknarna blev sjukskriven efter 2 månader och kom inte tillbaka till den klassen. Som tur är så är vi många föräldrar som är helt överens om att så här kan vi inte ha det. SUCK...
  3. PZ
    #2

    Vi hörde

    samma sak för femte gången nu i höst!
    Nya fröken i fyran är chockad över ljudnivån och stöket, hon har lååång erfarenhet och har aldrig mött dess like. Snälla, glada barn, men helt okontrollerbara.
    Vi har ju hört det sedan förskoleklass, men inget har tydligen hjälpt. Men nya fröken slår på stora trumman, så nu händer det saker...
  4. 2
    Vi hörde samma sak för femte gången nu i höst!
    Nya fröken i fyran är chockad över ljudnivån och stöket, hon har lååång erfarenhet och har aldrig mött dess like. Snälla, glada barn, men helt okontrollerbara.
    Vi har ju hört det sedan förskoleklass, men inget har tydligen hjälpt. Men nya fröken slår på stora trumman, så nu händer det saker...
  5. Been there-done that
    #3

    Risken är...

    ...att mönstren i klassen bli befästa om de inte bryts i tid. Ju längre tid som går desto svårare blir det att bryta dåliga vanor. En av förutsättningarna för inlärning är ett gått klassrumsklimat. Jag tycker att det låter oroväckande om detta är en följetong från förskolan.
  6. 3
    Risken är... ...att mönstren i klassen bli befästa om de inte bryts i tid. Ju längre tid som går desto svårare blir det att bryta dåliga vanor. En av förutsättningarna för inlärning är ett gått klassrumsklimat. Jag tycker att det låter oroväckande om detta är en följetong från förskolan.

Liknande trådar

  1. Funderingar efter föräldramöte
    By Lova med tre in forum Barn som yrke
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-12-29, 12:58
  2. Matt efter en lång natt.
    By angiesry in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-19, 10:31
  3. Jag är alldeles matt efter
    By Ulrika med trean in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-01-11, 19:13
  4. Matt efter
    By Anja m 2 bf 28/6 in forum _0606 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-08, 16:49
  5. Matt och urlakad efter skrapning
    By Augusta in forum Missfall
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-24, 22:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar