Hjälp!!? Om Ipren och alvedon
_0307 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    Hjälp!!? Om Ipren och alvedon

    Jag är helt slut, NOah har haft hög feber sedan igår förmiddags och febern bryter ned medicinen.
    Han har varit förkyld i en och en halv vecka och igår kom alltså febern.
    När jag ringe sjuksvårdsupplysningen för att konsultera alvedon så tyckte hon att en läkare behövde titta på Noah.

    Vi åkte till en läkare och tog en sänka som visad nada.

    Men nu till min fråga, hur \"ofta\" kan jag ge alvedon/Ipren?
    Läkaren bad mig varva ipren och alvedon, men det hinner gå typ 3-3,5 timmar innan Noah får skyhög feber (runt 39.5 och uppåt) och han kräks så fort han får för \"hög\" febertopp.
    Jag får i honom vätska, men när dessa febertoppar bryter igenom alvedonen och iprenen, så kräks han upp allt.

    Jag är helt slut efter detta dygnet och känner att jag har gett honom alvedon innan desa 4 timmar ska ha gott, för det tar ju uppåt 40 minuter innan febern börjar minska. Han är fortfarande helt medtagen, men det lättar lite.

    Någon som har synpunkter på detta med 4 timmar mellan läkemedel?
  2. 1
    Hjälp!!? Om Ipren och alvedon Jag är helt slut, NOah har haft hög feber sedan igår förmiddags och febern bryter ned medicinen.
    Han har varit förkyld i en och en halv vecka och igår kom alltså febern.
    När jag ringe sjuksvårdsupplysningen för att konsultera alvedon så tyckte hon att en läkare behövde titta på Noah.

    Vi åkte till en läkare och tog en sänka som visad nada.

    Men nu till min fråga, hur \"ofta\" kan jag ge alvedon/Ipren?
    Läkaren bad mig varva ipren och alvedon, men det hinner gå typ 3-3,5 timmar innan Noah får skyhög feber (runt 39.5 och uppåt) och han kräks så fort han får för \"hög\" febertopp.
    Jag får i honom vätska, men när dessa febertoppar bryter igenom alvedonen och iprenen, så kräks han upp allt.

    Jag är helt slut efter detta dygnet och känner att jag har gett honom alvedon innan desa 4 timmar ska ha gott, för det tar ju uppåt 40 minuter innan febern börjar minska. Han är fortfarande helt medtagen, men det lättar lite.

    Någon som har synpunkter på detta med 4 timmar mellan läkemedel?
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2

    De två

    kan man kombinera, de har olika verkningsmedel tydligen. Känner igen detta med att kräkas vid febertoppar, det gör min dotter oxå. Du, ge suppar i stället i baken, de kan han ju inte kräkas upp.
  4. 2
    De två kan man kombinera, de har olika verkningsmedel tydligen. Känner igen detta med att kräkas vid febertoppar, det gör min dotter oxå. Du, ge suppar i stället i baken, de kan han ju inte kräkas upp.
  5. Medlem sedan
    Feb 2000
    #3

    Kanske för sent, men

    vist kan du ge varannan gång, du skulle tom om du behöver kunna ge var 3:e timme för då ger du ju varje läkemedel var 6:te timme. Olivia har samma feber kräkningar....När OLivia var mindre gav jag henne var 3:e timma febernedsättande och varvade då alvedon med ipren, Krya på dig Noah, Olivia även hon varit förkylld i 1,5 vecka och i lördags blev hon hostig fick inte behålla maten, men mycket bättre idag men ingen feber vad jag märkt.
  6. 3
    Kanske för sent, men vist kan du ge varannan gång, du skulle tom om du behöver kunna ge var 3:e timme för då ger du ju varje läkemedel var 6:te timme. Olivia har samma feber kräkningar....När OLivia var mindre gav jag henne var 3:e timma febernedsättande och varvade då alvedon med ipren, Krya på dig Noah, Olivia även hon varit förkylld i 1,5 vecka och i lördags blev hon hostig fick inte behålla maten, men mycket bättre idag men ingen feber vad jag märkt.

Liknande trådar

  1. alvedon och ipren?
    By jagbarajag in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-03-08, 19:23
  2. Alvedon + Ipren??
    By Lille Skutt in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-09-05, 13:15
  3. alvedon/ipren
    By Hanna Leia o *liten* in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-03, 21:28
  4. ipren vs alvedon?
    By phio in forum _0705 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-03, 22:13
  5. Alvedon OCH Ipren?
    By Ansan m A&T in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 12:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar