Hej hopp!
_0602 Februaribarn
  1. Lillan med Oliver och bebbemagen
    #1

    Hej hopp!

    Idag har vi rensat i \"förrådet\" hemma hos oss. Det är egetligen inget föråd utan ett vanligt rum i källaren som är tänkt som kontor/gästrum.
    Men vi hade ont om utrymme när vi flyttade in i vårt hus (bodde i mycket större hus tidigare men som vi bara hyrde, nu har vi ett Eget hus som bara är vårt fast mycket mindre) och har fortfarande men i dag har vi fått bättre plats när en massa skräp åkte till tippen och en del upp på vinden.
    Oliver´s babykläder och babysaker är genomgådda och utrensade på sådant som var urtvättat/fläckiga och sådant som jag ej ville ha.
    Det allra minsta kläderna och saker som man använder första tiden är sorterat och i lagt i spjälsängen som står i ett hörn i rummet och väntar på att bli placerad i vårt sovrum någon gång strax efter jul :)

    Fast vi är långt i från klara än, det finns mycket kvar att göra, ommöblering och klädförvaring bla. Själva renoveringen med nytt golv tapetsering/målning osv får vänta ett tag till framöver.

    Nu är mannen och sonen i väg och köper mat som vi ska kalasa på i kväll och mysa tillsammans.

    Vad har Ni gjort i dag mina vänner??

    Kram
  2. 1
    Hej hopp! Idag har vi rensat i \"förrådet\" hemma hos oss. Det är egetligen inget föråd utan ett vanligt rum i källaren som är tänkt som kontor/gästrum.
    Men vi hade ont om utrymme när vi flyttade in i vårt hus (bodde i mycket större hus tidigare men som vi bara hyrde, nu har vi ett Eget hus som bara är vårt fast mycket mindre) och har fortfarande men i dag har vi fått bättre plats när en massa skräp åkte till tippen och en del upp på vinden.
    Oliver´s babykläder och babysaker är genomgådda och utrensade på sådant som var urtvättat/fläckiga och sådant som jag ej ville ha.
    Det allra minsta kläderna och saker som man använder första tiden är sorterat och i lagt i spjälsängen som står i ett hörn i rummet och väntar på att bli placerad i vårt sovrum någon gång strax efter jul :)

    Fast vi är långt i från klara än, det finns mycket kvar att göra, ommöblering och klädförvaring bla. Själva renoveringen med nytt golv tapetsering/målning osv får vänta ett tag till framöver.

    Nu är mannen och sonen i väg och köper mat som vi ska kalasa på i kväll och mysa tillsammans.

    Vad har Ni gjort i dag mina vänner??

    Kram
  3. Kiddan bf 10/2
    #2

    Idag har vi varit hemma heeeela dagen

    och jag har arbetat (hemifrån) ca 8 timmar *pust* och sedan har jag sytt gardiner till arbetsrummet. Det blev jättesnyggt (vit linnegardiner som jag hade sedan tidigare villa men behövde ändra fållen på).

    Vi sov länge imorse - ända till 0845. Sedan låg vi hela familjen och fascinerades av \"Gullans\" discodans/karate/morgongymnastik i magen! Attans vilka kickar hon fick till!

    Nu ska jag upp på övervåningen och mysa med familjen.
  4. 2
    Idag har vi varit hemma heeeela dagen och jag har arbetat (hemifrån) ca 8 timmar *pust* och sedan har jag sytt gardiner till arbetsrummet. Det blev jättesnyggt (vit linnegardiner som jag hade sedan tidigare villa men behövde ändra fållen på).

    Vi sov länge imorse - ända till 0845. Sedan låg vi hela familjen och fascinerades av \"Gullans\" discodans/karate/morgongymnastik i magen! Attans vilka kickar hon fick till!

    Nu ska jag upp på övervåningen och mysa med familjen.
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3

    Varit smakråd åt mamma

    Ja har man inte pengar att shoppa själv för så får man hjälpa andra att göra det *fniss*
    Lunch på mcDonalds blev det oxå =))
    Sen följde vi med mamma hem o fikade o lekte med vovvarna. (det var jag o Saga, sambon jobbar)

    Jag har gått igenom Sagas gamla kläder o när jag ser dem vill jag ha en till liten tjej att använda dem på, fast jag vill ju gärna ha en kille oxå eftersom detta är sista barnet (troligtvis)
    Spjälisen har Saga just flyttat ifrån så den står kvar i hennes rum fylld med gosedjur (var kommer alla djur ifrån eg?)Den får stå kvar till i vinter...

    Kram på dig o klappa magen =)
  6. 3
    Varit smakråd åt mamma Ja har man inte pengar att shoppa själv för så får man hjälpa andra att göra det *fniss*
    Lunch på mcDonalds blev det oxå =))
    Sen följde vi med mamma hem o fikade o lekte med vovvarna. (det var jag o Saga, sambon jobbar)

    Jag har gått igenom Sagas gamla kläder o när jag ser dem vill jag ha en till liten tjej att använda dem på, fast jag vill ju gärna ha en kille oxå eftersom detta är sista barnet (troligtvis)
    Spjälisen har Saga just flyttat ifrån så den står kvar i hennes rum fylld med gosedjur (var kommer alla djur ifrån eg?)Den får stå kvar till i vinter...

    Kram på dig o klappa magen =)
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4

    frusit

    kallt ute kallt inne, dags att sätt apå elementen snart =)

    Har inte gjort någonting, broderat vidare på Viktors födelsetavla (ja... bättre sent än aldrig...) o sett Puh o Heffaklumpen på dvd med Viktor.
    Diskuterat Floorfiller med min syster.
    Tvättat (men inte hängt upp... än).

    Haft ont i nedre delen av livmodern o legat o stirrat i taket.

    Ja, det var väl allt. =)
  8. 4
    frusit kallt ute kallt inne, dags att sätt apå elementen snart =)

    Har inte gjort någonting, broderat vidare på Viktors födelsetavla (ja... bättre sent än aldrig...) o sett Puh o Heffaklumpen på dvd med Viktor.
    Diskuterat Floorfiller med min syster.
    Tvättat (men inte hängt upp... än).

    Haft ont i nedre delen av livmodern o legat o stirrat i taket.

    Ja, det var väl allt. =)
  9. Medlem sedan
    Dec 1998
    #5

    Suttit inspärrad i en hiss :-)

    Ja, det är iaf vad vi alla gjort i ca 15 min idag :-)
    Besökte min pappa som bor på demensboende och Jonna ville åka hiss (är bara en våning men hemma finns ju ingen). Så det gjorde vi och givetvis fastnade den :-(
    Så det tog ca 15 min innan det hade kommit en hantverkare på plats som lyckades få upp dörrarna. Den hade fastnat 20 cm för högt, så vi fick hoppa ner en liten bit.
    Tur att ingen av oss är klaustrofobisk, så förhoppningsvis blev ungarna heller inte allt för rädda.
    De tyckte mest att larmljudet var obehagligt (tjöt väldigt högt även i hissen) och sen hantverkaren då när han höll på.
    Annars var det nog mest tråkigt :-)

    Innan så ahr det bara blitt det gamla vanliga, lite tvätt o städning och sen var vi på kondis o fikade med pappa innan vi fastnade i hissen då på vägen hem.
  10. 5
    Suttit inspärrad i en hiss :-) Ja, det är iaf vad vi alla gjort i ca 15 min idag :-)
    Besökte min pappa som bor på demensboende och Jonna ville åka hiss (är bara en våning men hemma finns ju ingen). Så det gjorde vi och givetvis fastnade den :-(
    Så det tog ca 15 min innan det hade kommit en hantverkare på plats som lyckades få upp dörrarna. Den hade fastnat 20 cm för högt, så vi fick hoppa ner en liten bit.
    Tur att ingen av oss är klaustrofobisk, så förhoppningsvis blev ungarna heller inte allt för rädda.
    De tyckte mest att larmljudet var obehagligt (tjöt väldigt högt även i hissen) och sen hantverkaren då när han höll på.
    Annars var det nog mest tråkigt :-)

    Innan så ahr det bara blitt det gamla vanliga, lite tvätt o städning och sen var vi på kondis o fikade med pappa innan vi fastnade i hissen då på vägen hem.
  11. Lillan med Oliver + bebben v.21
    #6

    Skönt med sovmorgon

    ...Oliver sov till 8.20 och vi bara njöt, för inte kunde jag sova och inte Daniel heller. Jag låg vaken sedan 06 tiden då Oliver kom smygandes in till oss, han somna om rätt fort men jag låg vaken och halvslummra fram tills 8.20 då jag var tvungen att gå upp och tömma den sprängfyllda blåsan och då vaknade ju min lilla smultronpuss, och sedan låg även vi och \"pratade\" med bebbemagen och kände det lilla livet sparka....*så mysigt*

    Tråkigt att jobba på helgen, men det måste väl ändå vara skönt att kunna var hemma och jobba?
  12. 6
    Skönt med sovmorgon ...Oliver sov till 8.20 och vi bara njöt, för inte kunde jag sova och inte Daniel heller. Jag låg vaken sedan 06 tiden då Oliver kom smygandes in till oss, han somna om rätt fort men jag låg vaken och halvslummra fram tills 8.20 då jag var tvungen att gå upp och tömma den sprängfyllda blåsan och då vaknade ju min lilla smultronpuss, och sedan låg även vi och \"pratade\" med bebbemagen och kände det lilla livet sparka....*så mysigt*

    Tråkigt att jobba på helgen, men det måste väl ändå vara skönt att kunna var hemma och jobba?
  13. Lillan med Oliver + bebben v.21
    #7

    Ja, alla dessa gosedjur...

    ...jag rensade faktiskt i bland dem för ett tag sedan och gallrade ur en del \"skit\"nallar som vi vunnit på lotto, fått ifrån Mc Donalds osv. Skänkte dem till Gengåvan-vår secondhandbutik.

    Klappa lilla magen du med! Kram
  14. 7
    Ja, alla dessa gosedjur... ...jag rensade faktiskt i bland dem för ett tag sedan och gallrade ur en del \"skit\"nallar som vi vunnit på lotto, fått ifrån Mc Donalds osv. Skänkte dem till Gengåvan-vår secondhandbutik.

    Klappa lilla magen du med! Kram
  15. Lillan med Oliver + bebben v.21
    #8

    *Brrrr*

    Ja, det är verkligen kallt nu, men hos oss är det iaf väldigt vackert väder och det är ju skönt. Inne går jag omkring i fleecetröja och raggsockar trots att vi eldar i pannan, jag är nog mer frusen nu under graviditeten än i vanliga fall.

    Hur är det med dig annars Emelie? Kram
  16. 8
    *Brrrr* Ja, det är verkligen kallt nu, men hos oss är det iaf väldigt vackert väder och det är ju skönt. Inne går jag omkring i fleecetröja och raggsockar trots att vi eldar i pannan, jag är nog mer frusen nu under graviditeten än i vanliga fall.

    Hur är det med dig annars Emelie? Kram
  17. Lillan med Oliver + bebben v.21
    #9

    Hua!

    Det lät inte kul alls, jag skulle blivit skitskraj. Och oliver skulle nog fått spader, vara instängt i en hel kvart utan att kunna springa som en tok, klättra högt och lågt osv :)

    Skönt att Ni är välbehållna iaf! Kram
  18. 9
    Hua! Det lät inte kul alls, jag skulle blivit skitskraj. Och oliver skulle nog fått spader, vara instängt i en hel kvart utan att kunna springa som en tok, klättra högt och lågt osv :)

    Skönt att Ni är välbehållna iaf! Kram
  19. Kiddan bf 10/2
    #10

    Visst är det

    guldstunder när man får ligga och mysa med sin familj och känna ett nytt liv, en ny familjemedlem som gör sig påminnd! Livets mening!

    Jobba hemifrån gör jag så ofta jag kan nuförtiden. Får mycket gjort och det blir mindre stressigt än att åka in på jobbet. Vi har mycket att göra just nu så en kollega kom hem till mej och vi satt och arbetade så vi hinner klart tills imorgon.

  20. 10
    Visst är det guldstunder när man får ligga och mysa med sin familj och känna ett nytt liv, en ny familjemedlem som gör sig påminnd! Livets mening!

    Jobba hemifrån gör jag så ofta jag kan nuförtiden. Får mycket gjort och det blir mindre stressigt än att åka in på jobbet. Vi har mycket att göra just nu så en kollega kom hem till mej och vi satt och arbetade så vi hinner klart tills imorgon.

  21. Labolina
    #11

    Vinterdonat

    i trädgården. Fått bort lite vattenskott från äppleträden (vi får ingen ätbar frukt så jag bryr mig inte om det blir \"fel årstid\") klippt ner några buskar. Klippt gräset för sista gången (?) i höst. Paketerat i påsar i och med att komposten är mer än överfull. Var och handlade en sväng och skall hänga en tvätt innan det är dax för sängen. Lillplutten vaknade 6-tiden fast sedan sov jag bortåt en timme med honom på förmiddagen. (härligt!)

    Det var en syn att se lillplutten gå efter maken när han klippte gräset. Dock var hans egen gräsklippare inte aktuell att köra, nej det skulle vara skottkärran som man försökte ta av sin fars hälsenor med!

    Är det boarinstinkterna eller är det hösten som får fart på oss att fixa och dona på dessa sätt?
  22. 11
    Vinterdonat i trädgården. Fått bort lite vattenskott från äppleträden (vi får ingen ätbar frukt så jag bryr mig inte om det blir \"fel årstid\") klippt ner några buskar. Klippt gräset för sista gången (?) i höst. Paketerat i påsar i och med att komposten är mer än överfull. Var och handlade en sväng och skall hänga en tvätt innan det är dax för sängen. Lillplutten vaknade 6-tiden fast sedan sov jag bortåt en timme med honom på förmiddagen. (härligt!)

    Det var en syn att se lillplutten gå efter maken när han klippte gräset. Dock var hans egen gräsklippare inte aktuell att köra, nej det skulle vara skottkärran som man försökte ta av sin fars hälsenor med!

    Är det boarinstinkterna eller är det hösten som får fart på oss att fixa och dona på dessa sätt?
  23. Medlem sedan
    Dec 2002
    #12

    överlag bra

    den största hetsen på jobbet har lagt sig nu o jag är inte så snuvig längre.
    Förutom att jag är trött jämt så mår jag bra, emellanåt om det blir mkt på en gång så kan jag få ont i nedre delen av magen, men det brukar gå över om jag ligger ner en halvtimme eller så.

    Har du blivit av med UVI:n nu?
    Kram
  24. 12
    överlag bra den största hetsen på jobbet har lagt sig nu o jag är inte så snuvig längre.
    Förutom att jag är trött jämt så mår jag bra, emellanåt om det blir mkt på en gång så kan jag få ont i nedre delen av magen, men det brukar gå över om jag ligger ner en halvtimme eller så.

    Har du blivit av med UVI:n nu?
    Kram
  25. Medlem sedan
    Jan 2003
    #13

    Efter att

    vi fått sova till 8 gick vi upp och åt frukost och sen gick jag faktiskt och la mig igen medan Tårtan såg på reprisen på Disneydags. Sen åkte vi ut i det fina vädret till ett utflyktsmål här vid Vänerns strand där Tårtan klättrar i klippor och jagar gräsänder. Sen har vi bara varit hemma och jag har inte gjort annat än försökt underhålla sonen. Han fick McDonaldsmat och jag åt rester från igår medan maken åkte till svärfar som är över 80 och behöver hjälp i hemmet.
    Enda hushållsarbetet är att tvätta några maskiner, men det gör jag ju jämt.
  26. 13
    Efter att vi fått sova till 8 gick vi upp och åt frukost och sen gick jag faktiskt och la mig igen medan Tårtan såg på reprisen på Disneydags. Sen åkte vi ut i det fina vädret till ett utflyktsmål här vid Vänerns strand där Tårtan klättrar i klippor och jagar gräsänder. Sen har vi bara varit hemma och jag har inte gjort annat än försökt underhålla sonen. Han fick McDonaldsmat och jag åt rester från igår medan maken åkte till svärfar som är över 80 och behöver hjälp i hemmet.
    Enda hushållsarbetet är att tvätta några maskiner, men det gör jag ju jämt.
  27. Medlem sedan
    Apr 2004
    #14

    Jag broderar också

    ff på Isabelles födelsetavla - och hon fyller 2 i nov! Men jag ska vara klar med den innan bebis nr 2 kommer. För då är det dags att göra en till ;) Men visst är det kul?

    Kram och god natt
  28. 14
    Jag broderar också ff på Isabelles födelsetavla - och hon fyller 2 i nov! Men jag ska vara klar med den innan bebis nr 2 kommer. För då är det dags att göra en till ;) Men visst är det kul?

    Kram och god natt

Liknande trådar

  1. hej hopp
    By domenic in forum Föräldraskap
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-07-16, 21:26
  2. Hej hopp
    By j-fr in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-07-10, 22:16
  3. Hej hopp!
    By HeidiN72 in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-07, 20:03
  4. Hej hopp!
    By Kamomilla in forum Hemmaföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-07-06, 10:39
  5. Hej hopp!
    By Malin Lucas o Casper in forum _0705 Majbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-05-07, 19:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar