Förstföderskenojjor
_0602 Februaribarn
  1. Karin bf 18/2
    #1

    Förstföderskenojjor

    Halloj! Första gången jag skriver här, och jag vill bara fråga om fler än jag ständigt kommer på nya småsaker att nojja sig över. Är inte allvarligt rädd, men tänker ofta på småsaker som kan gå fel. Mellan nojjorna njuter jag dock för fullt:)
  2. 1
    Förstföderskenojjor Halloj! Första gången jag skriver här, och jag vill bara fråga om fler än jag ständigt kommer på nya småsaker att nojja sig över. Är inte allvarligt rädd, men tänker ofta på småsaker som kan gå fel. Mellan nojjorna njuter jag dock för fullt:)
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2

    Välkommen!

    Jo, oroar mig lite till o från gör jag med, även om jag är inne på andra barnet.

    Det tror jag är svårt att låta bli.
  4. 2
    Välkommen! Jo, oroar mig lite till o från gör jag med, även om jag är inne på andra barnet.

    Det tror jag är svårt att låta bli.
  5. Lillan med Oliver och bebbemagen
    #3

    Inte förstföderska...

    ...men jag nojjar mig ändå emellanåt, att jag kommer att klara förlossningen det vet jag det gör ju alla men just att det finns saker som kan hända gör mig orolig och i bland lite rädd. Just nu går jag omkring och oroar mig för att få ett prematurbarn, för det var just vad våra vänner fick i majmånad. En liten kille på 700g, född i vecka 26. Idag mår han jättebra dock, men det är ju alltid en risk när barnen föds så tidigt. Så det är min stora skräck just nu, och att mista barnet förståss....*jobbigt*

    Så det Du går igenom är helt normalt att gå igenom, förstföderska eller omföderska.
    _Om_ det är så att Du oroar Dig så det känns jobbigt så tveka inte att ringa Din BM, de är ju till för att stötta, lugna och ge råd. Åssa kan Du ju alltid lätta hjärtat hos oss här på ankomsgruppen, det är vi ju till för-att stötta varann :)

    Välkommen hit förresten Karin!

    Kram
  6. 3
    Inte förstföderska... ...men jag nojjar mig ändå emellanåt, att jag kommer att klara förlossningen det vet jag det gör ju alla men just att det finns saker som kan hända gör mig orolig och i bland lite rädd. Just nu går jag omkring och oroar mig för att få ett prematurbarn, för det var just vad våra vänner fick i majmånad. En liten kille på 700g, född i vecka 26. Idag mår han jättebra dock, men det är ju alltid en risk när barnen föds så tidigt. Så det är min stora skräck just nu, och att mista barnet förståss....*jobbigt*

    Så det Du går igenom är helt normalt att gå igenom, förstföderska eller omföderska.
    _Om_ det är så att Du oroar Dig så det känns jobbigt så tveka inte att ringa Din BM, de är ju till för att stötta, lugna och ge råd. Åssa kan Du ju alltid lätta hjärtat hos oss här på ankomsgruppen, det är vi ju till för-att stötta varann :)

    Välkommen hit förresten Karin!

    Kram
  7. Karin bf 18/2
    #4

    Tack!

    Vet inte varför, men det lugnar alltid att veta att man inte är den enda som har sådana funderingar.
  8. 4
    Tack! Vet inte varför, men det lugnar alltid att veta att man inte är den enda som har sådana funderingar.
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5

    Inte heller förstföderska

    men jag tror jag vet allt som kan gå snett. För min egen skull pratar jag med min barnmorska om det och hon lugnar mig. Fast det var värre förra gången.
    Välkommen hit!
  10. 5
    Inte heller förstföderska men jag tror jag vet allt som kan gå snett. För min egen skull pratar jag med min barnmorska om det och hon lugnar mig. Fast det var värre förra gången.
    Välkommen hit!
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6

    Tredje barnet...

    men jag kommer oxå ständigt på saker att oroa mig för. Har inte lika mycket tid nu som med den första att \"känna efter\" och tänka på magen, men det ger oxå oro ibland.
    Välkommen hit föresten och grattis till magen.
    Jag tror att nojjor är normalt när man är gravid!
  12. 6
    Tredje barnet... men jag kommer oxå ständigt på saker att oroa mig för. Har inte lika mycket tid nu som med den första att \"känna efter\" och tänka på magen, men det ger oxå oro ibland.
    Välkommen hit föresten och grattis till magen.
    Jag tror att nojjor är normalt när man är gravid!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar