Pappa kände bebben..
_0602 Februaribarn
  1. Lillan med Oliver + bebben v.21
    #1

    Pappa kände bebben..

    ...i morse :)
    Jag har ju kännt bebben länge nu, både invändigt och nyligen även utvändigt och i morse fick även Daniel den härligga upplevelsen att känna vårat andra kärleksbarn. Han lös som en sol *L* och tyckte det var jätte mysigt.
    Idag har förövrigt bebben varit jätte aktiv _hela_ dagen och det känns så himla mysigt, särskilt när de förbaskade sammandragningarna gör ont hela tiden.

    Är era bebbar livliga i magen?

    Kram
  2. 1
    Pappa kände bebben.. ...i morse :)
    Jag har ju kännt bebben länge nu, både invändigt och nyligen även utvändigt och i morse fick även Daniel den härligga upplevelsen att känna vårat andra kärleksbarn. Han lös som en sol *L* och tyckte det var jätte mysigt.
    Idag har förövrigt bebben varit jätte aktiv _hela_ dagen och det känns så himla mysigt, särskilt när de förbaskade sammandragningarna gör ont hela tiden.

    Är era bebbar livliga i magen?

    Kram
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2

    Ja,

    men eftersom moderkakan ligger i framvägg så dämpas rörelserna av det.
    Men det är mkt mer rörelse på den här bebisen än var det var på Viktor i magen.

    Jag har känt utanpå, när han vänder sig eller sparkar ovanför moderkakan (tror den tar slut vid naveln ungefär, för ovanför naveln kan det sparkas utav bara den) men än så länge har sambon inte hunnit fram innan han flyttat sig där inne.

    Idag fick Viktor ett utbrott när vi åt lunch o skrek som en galning. Då blev det ös i magen med.
    De gaddar redan ihop sig =)
  4. 2
    Ja, men eftersom moderkakan ligger i framvägg så dämpas rörelserna av det.
    Men det är mkt mer rörelse på den här bebisen än var det var på Viktor i magen.

    Jag har känt utanpå, när han vänder sig eller sparkar ovanför moderkakan (tror den tar slut vid naveln ungefär, för ovanför naveln kan det sparkas utav bara den) men än så länge har sambon inte hunnit fram innan han flyttat sig där inne.

    Idag fick Viktor ett utbrott när vi åt lunch o skrek som en galning. Då blev det ös i magen med.
    De gaddar redan ihop sig =)
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3

    förresten

    vad jobbigt att du fortfarande har onda sammandragningar!
    Hoppas verkligen att du blir av med dem snart.

    o mysigt också så klart att bebis hälsade på pappa! =)

    Kram!
  6. 3
    förresten vad jobbigt att du fortfarande har onda sammandragningar!
    Hoppas verkligen att du blir av med dem snart.

    o mysigt också så klart att bebis hälsade på pappa! =)

    Kram!
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    Ja speciellt

    när jag har ätit en frukt eller druckit ett glas juice. Så fort jag sätter mig eller lägger mig vaknar ju nån. Ibland är de båda vakna samtidigt. Pappa har fått en rejäl box på örat. Högra tvillingen är mer aktiv än vänstra.
  8. 4
    Ja speciellt när jag har ätit en frukt eller druckit ett glas juice. Så fort jag sätter mig eller lägger mig vaknar ju nån. Ibland är de båda vakna samtidigt. Pappa har fått en rejäl box på örat. Högra tvillingen är mer aktiv än vänstra.
  9. miman
    #5

    japp...

    livligt är det. ibland undrar jag om det kan vara så att man får mer sammandragningar om beben är livlig? Men visst är det mysigt, speciellt när mangen gör ond annars.
  10. 5
    japp... livligt är det. ibland undrar jag om det kan vara så att man får mer sammandragningar om beben är livlig? Men visst är det mysigt, speciellt när mangen gör ond annars.
  11. Lillan med Oliver + bebben v.21
    #6

    Ja, de är...

    ...tillbaka. :(
    De var ju borta en period på knappt 2 veckor, men sedan efter jag börjat arbeta ca 1 1/2 vecka så kom de sakta men säkert tillbaka.
    Har varit hemma sedan i torsdags för att försöka vila bort dem, och i dag är mitt lilla hjärtebarn hemma hos mig oxå för han har varit lite ledsen och hängig under helgen.
    Idag har vi bara myst, tittat på film och lekt lugna lekar. Efter lunchvilan så ska jag se om jag orkar gå ut en sväng med kärleksgossen på lite mellispicknick.

    Å, föressten i morse så fick den lilla pappan 2 rejäla sparkar av kärleksbarnet i magen :)

    Kram!
  12. 6
    Ja, de är... ...tillbaka. :(
    De var ju borta en period på knappt 2 veckor, men sedan efter jag börjat arbeta ca 1 1/2 vecka så kom de sakta men säkert tillbaka.
    Har varit hemma sedan i torsdags för att försöka vila bort dem, och i dag är mitt lilla hjärtebarn hemma hos mig oxå för han har varit lite ledsen och hängig under helgen.
    Idag har vi bara myst, tittat på film och lekt lugna lekar. Efter lunchvilan så ska jag se om jag orkar gå ut en sväng med kärleksgossen på lite mellispicknick.

    Å, föressten i morse så fick den lilla pappan 2 rejäla sparkar av kärleksbarnet i magen :)

    Kram!

Liknande trådar

  1. Kände bebben....
    By smulan06 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-02, 19:07
  2. Pappa kände bebben =)
    By Malmborg in forum _0805 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 08:04
  3. Kände jag bebben?
    By babimillet in forum _0706 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-04, 19:39
  4. tror jag kände bebben igår.
    By sarah* in forum _0706 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-01, 11:05
  5. kände att bebben hickade!
    By Cara_ in forum _0607 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-01, 18:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar