Betala umgängesförälders resor TILL barnen???
Vårdnad - gemensam/enskild
  1. Medlem sedan
    Aug 2004
    #1

    Betala umgängesförälders resor TILL barnen???

    Rubriken på förra inlägget (Moralisk seger utan vinnare) blev lite otydligt i förhållande till frågan. Frågan är alltså om jag som boförälder måste bidra ekonomiskt till umgängesförälderns resor TILL barnen? Hon har tänkt resa drygt 100 mil till dom varannan helg. Nobelt, ja visst, men realistiskt? Nej. Tror helt enkelt inte att det kommer att bli verklighet pga allt för höga resekostnader. Om det blir verklighet så undrar jag om jag är skyldig att bidraga till dessa resor då barnen (två st) dessutom ska besöka mamman vartannat lov på hennes nya bostadsort. Har läst om detta på bl.a. familjeratt.com, men där står endast om barnens resor.
  2. 1
    Betala umgängesförälders resor TILL barnen??? Rubriken på förra inlägget (Moralisk seger utan vinnare) blev lite otydligt i förhållande till frågan. Frågan är alltså om jag som boförälder måste bidra ekonomiskt till umgängesförälderns resor TILL barnen? Hon har tänkt resa drygt 100 mil till dom varannan helg. Nobelt, ja visst, men realistiskt? Nej. Tror helt enkelt inte att det kommer att bli verklighet pga allt för höga resekostnader. Om det blir verklighet så undrar jag om jag är skyldig att bidraga till dessa resor då barnen (två st) dessutom ska besöka mamman vartannat lov på hennes nya bostadsort. Har läst om detta på bl.a. familjeratt.com, men där står endast om barnens resor.
  3. nettan
    #2

    Boföräldern

    har bara skyldighet att bidra efter förmåga. Du har ju andra omkostnader och finns inget utrymme för att bidra med reskostnad så finns det inte. Då får UF begära resbidrag från soc om hon/han inte har råd själv.
  4. 2
    Boföräldern har bara skyldighet att bidra efter förmåga. Du har ju andra omkostnader och finns inget utrymme för att bidra med reskostnad så finns det inte. Då får UF begära resbidrag från soc om hon/han inte har råd själv.

Liknande trådar

  1. Betala resor till skolan själv?
    By Anonym ikväll in forum Autismspektrum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-08-11, 10:39
  2. Låta barnen vara med och betala?
    By frågvisa mamman in forum Mammasnack
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2008-07-10, 16:36
  3. resor till kollot?
    By Katah in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-06-07, 12:51
  4. Resor till två jobb..
    By Helena in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-29, 22:48
  5. Resor till USA
    By Malo in forum Resesnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-11-20, 19:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar