vilken är bästa hostmedicinen
Mammasnack
  1. utröttad mamma
    #1

    vilken är bästa hostmedicinen

    vår treåriga dotter har världens jobbigaste hosta och värst är det såklart på kvällen/natten. Hon hostar konstant och spyr slem. Är pigg på dagen men har precis blivit frisk från ögoninflammation o förkylning. Vi var på vårdcentralen men fick såklart ingen hostmedicin utskriven utan fick köpa receptfritt Nipaxon som inte alls fungerar. Nu undrar jag om någon vet vilken hostmedicin som funkar bäst på denna retliga skällhosta????? Gärna andra tips på hur man skall handskas med hostan! Tack
  2. 1
    vilken är bästa hostmedicinen vår treåriga dotter har världens jobbigaste hosta och värst är det såklart på kvällen/natten. Hon hostar konstant och spyr slem. Är pigg på dagen men har precis blivit frisk från ögoninflammation o förkylning. Vi var på vårdcentralen men fick såklart ingen hostmedicin utskriven utan fick köpa receptfritt Nipaxon som inte alls fungerar. Nu undrar jag om någon vet vilken hostmedicin som funkar bäst på denna retliga skällhosta????? Gärna andra tips på hur man skall handskas med hostan! Tack
  3. Anonym
    #2

    Hostar hon slem så är det ju inte rethosta!

    Molipect har har fungert bäst på våra ungar. Annars kan du prova värma röd saft, tex vinbär eller lingon!
  4. 2
    Hostar hon slem så är det ju inte rethosta! Molipect har har fungert bäst på våra ungar. Annars kan du prova värma röd saft, tex vinbär eller lingon!
  5. Jenny
    #3

    På våra har

    Lepheton och cocilliana funkat suveränt. Till oss vuxna också! Mollipect suger.
  6. 3
    På våra har Lepheton och cocilliana funkat suveränt. Till oss vuxna också! Mollipect suger.
  7. Jenny nr 2 i detta fall...
    #4

    Tycker oxå lepheton

    är bra. Cocillana tycker jag är väldigt starkt och drar mig själv för att ta. Mollipect har inte hjälpt oss mycket tidigare men vi är oxå inne i en hostperiod här och efter 2 dgr med 3 huttar om dagen så har hostandet minskat så den har fått mitt förtroende igen ;o) Så lepheton eller kanske bricanyl skulle jag rösta på!
  8. 4
    Tycker oxå lepheton är bra. Cocillana tycker jag är väldigt starkt och drar mig själv för att ta. Mollipect har inte hjälpt oss mycket tidigare men vi är oxå inne i en hostperiod här och efter 2 dgr med 3 huttar om dagen så har hostandet minskat så den har fått mitt förtroende igen ;o) Så lepheton eller kanske bricanyl skulle jag rösta på!
  9. Medlem sedan
    Jun 2000
    #5

    Slemlösande

    Slemlösande typ Bisolvon brukar jag använda när grabben får \"slemmig\" hosta. Slemmet blir lättare att hosta upp och därmed behöver han inte hosta så mycket.
    Vi har också Lepheton ibland, men när han får det blir jag nojjig att han inte ska hosta upp slemmet utan kvävas av det istället... (Kanske fånigt, men sån är jag...)
  10. 5
    Slemlösande Slemlösande typ Bisolvon brukar jag använda när grabben får \"slemmig\" hosta. Slemmet blir lättare att hosta upp och därmed behöver han inte hosta så mycket.
    Vi har också Lepheton ibland, men när han får det blir jag nojjig att han inte ska hosta upp slemmet utan kvävas av det istället... (Kanske fånigt, men sån är jag...)
  11. Kronan
    #6

    Timjansirap!!!

    Usch det låter jobbigt men jag har ett superbra tips!!
    Timjansirap finns att köpa på apoteket.

    Det är oftast en beställningsvara, ibland vet tom personalen inte vad det är men be dem då slå i sin databas. Det är flytande och man får det i en sån där brun medicinflaska. Det smakar som det låter, det är mao sött och båda mina barn tar det utan protest - 2 åringen säger tom mmm...!!

    Jag tipsar alla vuxna som barn och fick så sent som idag höra hur bra det fungerar!!! Tipset har jag fått här på Aff!!
  12. 6
    Timjansirap!!! Usch det låter jobbigt men jag har ett superbra tips!!
    Timjansirap finns att köpa på apoteket.

    Det är oftast en beställningsvara, ibland vet tom personalen inte vad det är men be dem då slå i sin databas. Det är flytande och man får det i en sån där brun medicinflaska. Det smakar som det låter, det är mao sött och båda mina barn tar det utan protest - 2 åringen säger tom mmm...!!

    Jag tipsar alla vuxna som barn och fick så sent som idag höra hur bra det fungerar!!! Tipset har jag fått här på Aff!!

Liknande trådar

  1. Bästa hostmedicinen?
    By Veronica & Edvin in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-03-12, 09:09
  2. Bästa hostmedicinen?
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-12-01, 19:23
  3. Vilken är din bästa
    By Sniffo in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-01-23, 12:14
  4. Vad heter hostmedicinen?
    By JennymH&E in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-06-02, 08:33
  5. Vilken är den bästa...
    By Anna in forum Hem & fritid
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2006-05-30, 11:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar