Mina tjejer ska få en...
Många barn
  1. Medlem sedan
    Apr 2003
    #1

    Mina tjejer ska få en...

    lillebror :o)
    Blev jätteförvånad vid Ultraljudet (var på Sibyllekliniken) då jag varit så övertygad om att det var en tjej till. Han zoomade in bebisens nedre del av kroppen och så satte han på stillbild. Jag tittade och tyckte att jag såg en snopp men tänkte att jag säkert såg fel. Sedan gjorde han en pil och skrev snopp *ler*
    Jag blev jätteglad. Det var kul att få se bebisen igen. Han gick igenom hela kroppen och visade hjärnan, hjärtat, magsäcken, urinblåsan, ryggraden och revbeben. Fick även se bebisen både i profil och ansiktet framifrån, jättesöt så klart.
    Han mätte samma saker som vid ordinarie ultraljudet och sa att allt stämde mitt bf.
    Fick allt på videofilm så när tjejerna kommer hem ska de få se lillebror på teven.
    Maken blev lika förvånad som mig över att det var en kille, men jätteglad så klart :o)
    Känns så konstigt och underbart att vi ska få en son, så nu måste jag shoppa bebiskläder, det blir kul. Har sett en jättesöt vinteroverall på Hm, ljusblå med Nalle Puh, den bara måste jag köpa.

    //Bella
  2. 1
    Mina tjejer ska få en... lillebror :o)
    Blev jätteförvånad vid Ultraljudet (var på Sibyllekliniken) då jag varit så övertygad om att det var en tjej till. Han zoomade in bebisens nedre del av kroppen och så satte han på stillbild. Jag tittade och tyckte att jag såg en snopp men tänkte att jag säkert såg fel. Sedan gjorde han en pil och skrev snopp *ler*
    Jag blev jätteglad. Det var kul att få se bebisen igen. Han gick igenom hela kroppen och visade hjärnan, hjärtat, magsäcken, urinblåsan, ryggraden och revbeben. Fick även se bebisen både i profil och ansiktet framifrån, jättesöt så klart.
    Han mätte samma saker som vid ordinarie ultraljudet och sa att allt stämde mitt bf.
    Fick allt på videofilm så när tjejerna kommer hem ska de få se lillebror på teven.
    Maken blev lika förvånad som mig över att det var en kille, men jätteglad så klart :o)
    Känns så konstigt och underbart att vi ska få en son, så nu måste jag shoppa bebiskläder, det blir kul. Har sett en jättesöt vinteroverall på Hm, ljusblå med Nalle Puh, den bara måste jag köpa.

    //Bella
  3. Medlem sedan
    Apr 2004
    #2

    Grattis:)!!

    till den kommande sonen:)
  4. 2
    Grattis:)!! till den kommande sonen:)
  5. anonym nu
    #3

    Grattis till blivande killen! Och vad roligt ..

    att det finns någon som faktiskt VÅGAR erkänna att det ska bli kul med ett barn av andra könet!
  6. 3
    Grattis till blivande killen! Och vad roligt .. att det finns någon som faktiskt VÅGAR erkänna att det ska bli kul med ett barn av andra könet!
  7. Medlem sedan
    Apr 2003
    #4

    Det är klart att det är kul...

    att få en son när man har 4 tjejer, men jag hade blivit jätteglad över en tjej till oxå. Det viktigaste är att barnet är friskt, men det känns så underbart att faktiskt få uppleva känslan av att ha en son oxå.
  8. 4
    Det är klart att det är kul... att få en son när man har 4 tjejer, men jag hade blivit jätteglad över en tjej till oxå. Det viktigaste är att barnet är friskt, men det känns så underbart att faktiskt få uppleva känslan av att ha en son oxå.
  9. Medlem sedan
    Apr 2003
    #5

    Glömde säga tack! *imt*

    **
  10. 5
    Glömde säga tack! *imt* **
  11. Sussi m 4 barn
    #6

    Grattis !!

    Visst måste det kännas lite konstigt och förstås underbart med en son efter 4 tjejer :-). Vi fick en tjej efter 3 killar så jag förstår din känsla.

  12. 6
    Grattis !! Visst måste det kännas lite konstigt och förstås underbart med en son efter 4 tjejer :-). Vi fick en tjej efter 3 killar så jag förstår din känsla.

  13. Ffrree m. 5 grabbar
    #7

    GRATTIS! Vad underbart roligt ...

    ...att få se bebisen så tydligt på bild!
  14. 7
    GRATTIS! Vad underbart roligt ... ...att få se bebisen så tydligt på bild!
  15. Medlem sedan
    Jan 2003
    #8

    Grattis!

    Spännande med en son efter alla töser :O)
  16. 8
    Grattis! Spännande med en son efter alla töser :O)
  17. Elizabeth & lillasyster v.34
    #9

    Gratts, vad kuL!

    Klart det blir roligt att få en pojke efter fyra flickor :)
  18. 9
    Gratts, vad kuL! Klart det blir roligt att få en pojke efter fyra flickor :)
  19. Medlem sedan
    Apr 2003
    #10

    Tack! *imt*

    **
  20. 10
    Tack! *imt* **
  21. Medlem sedan
    Apr 2003
    #11

    Tack!

    Ja det känns alldelese underbart och tjejerna blev så glada över att få veta att de ska få en lillebror :o)
  22. 11
    Tack! Ja det känns alldelese underbart och tjejerna blev så glada över att få veta att de ska få en lillebror :o)
  23. Medlem sedan
    Apr 2003
    #12

    Tack!

    Ja det var kul att få se bebisen igen, vi har kollat på videon här hemma, så kul :o)
  24. 12
    Tack! Ja det var kul att få se bebisen igen, vi har kollat på videon här hemma, så kul :o)
  25. Medlem sedan
    Apr 2003
    #13

    Tack! *imt*

    **
  26. 13
    Tack! *imt* **
  27. Medlem sedan
    Apr 2003
    #14

    Tack!

    Det känns jättekul, det var så oväntat *ler*
  28. 14
    Tack! Det känns jättekul, det var så oväntat *ler*
  29. Medlem sedan
    Jul 2000
    #15

    Grattis

    vad kul med en liten lillebror.
  30. 15
    Grattis vad kul med en liten lillebror.
  31. Sara med flicktriss *på besök*
    #16

    Men kan du inte tänka dig...

    ...att det faktiskt kan vara så att alla som hävdar detta faktiskt inte ljuger utan verkligen menar det? Jag _lovar_ (vid allt heligt, min mors grav osv om jag måste gå och bli dramatisk för att du ska tro mig =)) att jag längtar inte efter en pojke trots att jag har tre flickor. Om jag fick ett barn till så skulle jag hoppas på en flicka till. Jag skulle givetvis inte bli ledsen om det skulle bli en pojke för könet är inte viktigt, jag skulle bli glad men det skulle kännas snäppet häftigare med en flicka. Att folk efter att ha sagt som jag gör plötsligt ändrar åsikt när pojken kommer och han plötsligt är \"lilla prinsen, lika älskad som flickorna\" (som du uttryckt dig tidigare) är väl inte speciellt egendomligt eller motsägelsefullt, tvärtom rätt självklart- klart man älskar barnet oavsett kön, det har väl inte med saken att göra?
  32. 16
    Men kan du inte tänka dig... ...att det faktiskt kan vara så att alla som hävdar detta faktiskt inte ljuger utan verkligen menar det? Jag _lovar_ (vid allt heligt, min mors grav osv om jag måste gå och bli dramatisk för att du ska tro mig =)) att jag längtar inte efter en pojke trots att jag har tre flickor. Om jag fick ett barn till så skulle jag hoppas på en flicka till. Jag skulle givetvis inte bli ledsen om det skulle bli en pojke för könet är inte viktigt, jag skulle bli glad men det skulle kännas snäppet häftigare med en flicka. Att folk efter att ha sagt som jag gör plötsligt ändrar åsikt när pojken kommer och han plötsligt är \"lilla prinsen, lika älskad som flickorna\" (som du uttryckt dig tidigare) är väl inte speciellt egendomligt eller motsägelsefullt, tvärtom rätt självklart- klart man älskar barnet oavsett kön, det har väl inte med saken att göra?
  33. anonym nu
    #17

    Jag tvivlar inte en sekund på att ..

    man älskar sina flickor lika mycket som killarna.Könet har inte med det att göra.Tyckte det var kul bara att någon skrev att det kändes roligt med en annan sort!
    Nej,jag tror inte att man önskar sig samma kön på sina barn.Att man om man har låt oss säga 5 flickor ,onskar sig ytterligare en dotter.Om man fick bestämma.
  34. 17
    Jag tvivlar inte en sekund på att .. man älskar sina flickor lika mycket som killarna.Könet har inte med det att göra.Tyckte det var kul bara att någon skrev att det kändes roligt med en annan sort!
    Nej,jag tror inte att man önskar sig samma kön på sina barn.Att man om man har låt oss säga 5 flickor ,onskar sig ytterligare en dotter.Om man fick bestämma.
  35. Medlem sedan
    Apr 2003
    #18

    Tack!

    Det känns jättekul :o)
  36. 18
    Tack! Det känns jättekul :o)
  37. Medlem sedan
    Sep 2000
    #19

    Grattis!!

    Visst är det häftigt att faktiskt veta vad det är som bor därinne :).
    Det gjorde vi med femman och det var såå läckert :).
  38. 19
    Grattis!! Visst är det häftigt att faktiskt veta vad det är som bor därinne :).
    Det gjorde vi med femman och det var såå läckert :).
  39. Sara med flicktriss *på besök*
    #20

    Tror du att jag ljuger alltså?

    det gör jag inte, varför skulle jag det? Jag har iofs inte fem flickor så jag kan ju inte veta hur jag skulle känna då (men jag är rätt säker på att läget skulle vara detsamma, dvs barnets hälsa är det enda som eg. betyder något men i frågan om dess kön skulle jag föredra en flicka som nummer 4,5,6 osv om jag mot förmodan skulle få så många) men jag kan redan nu med bara tre barn säga att jag föredrar en enkönad barnaskara före en blandad. Om man fick bestämma...

    Varför vill du inte tro att det finns folk som tycker så? Jag tjänar inget på att säga detta, snarare tvärtom för det retar nog tyvärr upp en del mäniskor som inte förstår hur jag menar. Till skillnad från dig att jag dessutom inte anonym utan mitt vanliga nick får ta den ev. smällen =)
  40. 20
    Tror du att jag ljuger alltså? det gör jag inte, varför skulle jag det? Jag har iofs inte fem flickor så jag kan ju inte veta hur jag skulle känna då (men jag är rätt säker på att läget skulle vara detsamma, dvs barnets hälsa är det enda som eg. betyder något men i frågan om dess kön skulle jag föredra en flicka som nummer 4,5,6 osv om jag mot förmodan skulle få så många) men jag kan redan nu med bara tre barn säga att jag föredrar en enkönad barnaskara före en blandad. Om man fick bestämma...

    Varför vill du inte tro att det finns folk som tycker så? Jag tjänar inget på att säga detta, snarare tvärtom för det retar nog tyvärr upp en del mäniskor som inte förstår hur jag menar. Till skillnad från dig att jag dessutom inte anonym utan mitt vanliga nick får ta den ev. smällen =)
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. En bild på mina tjejer
    By Neta in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-10, 16:48
  2. Mina tjejer...
    By Katja + tjejerna in forum Föräldraskap
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-30, 21:02
  3. MIna Tjejer blev...
    By Nilla in forum _0506 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-24, 09:16
  4. Bild på mina tjejer!
    By majsanr in forum _0406 Junibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-12-22, 20:45
  5. Mina tjejer ska få en...
    By Bella m 5 barn in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2005-10-18, 20:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar