blev ingen insättning av ägg för mig!!
Provrörsbefruktning - IVF
  1. helgalita
    #1

    blev ingen insättning av ägg för mig!!

    så besviken och trött och helt och hållet tom....varför skall jag! Vi ! behöva vaa med om detta....äntligen känner man hopp...och så fungerar det inte...MIna två små ägg hade inte lyckats befruktas....hmm. så nu får man börja från 0. Jag känner att jag inte vill va med längre...jag vill ha ett normalt liv........... Så besviken på min kropp.... varför kan jag inte vara riktig. Jag vill börja en ny behandling så fort som möjligt samtidigt som jag vill lägga ner allt....
    Räknas detta som ett försök?????
    (när det inte blev någon insättning??)
    Om det räknas som ett försök så går jag in på den tredje och sissta behandlingen som är grratis och just nu så vet jag inte om jag vill fortsätta efter det...Känns som kanske det är meningen att jag skall leva ett barnlöst liv....fast jag inerst inne vet att jag skull helst av allt vilja ha en liten som man skulle lära allt man kunnde och lära njuta utav livets goda ting.........deppigare än deppigast...det är bara så jävla orättvist...allt
  2. 1
    blev ingen insättning av ägg för mig!! så besviken och trött och helt och hållet tom....varför skall jag! Vi ! behöva vaa med om detta....äntligen känner man hopp...och så fungerar det inte...MIna två små ägg hade inte lyckats befruktas....hmm. så nu får man börja från 0. Jag känner att jag inte vill va med längre...jag vill ha ett normalt liv........... Så besviken på min kropp.... varför kan jag inte vara riktig. Jag vill börja en ny behandling så fort som möjligt samtidigt som jag vill lägga ner allt....
    Räknas detta som ett försök?????
    (när det inte blev någon insättning??)
    Om det räknas som ett försök så går jag in på den tredje och sissta behandlingen som är grratis och just nu så vet jag inte om jag vill fortsätta efter det...Känns som kanske det är meningen att jag skall leva ett barnlöst liv....fast jag inerst inne vet att jag skull helst av allt vilja ha en liten som man skulle lära allt man kunnde och lära njuta utav livets goda ting.........deppigare än deppigast...det är bara så jävla orättvist...allt
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2

    Åh!

    Vad trist, vad ledsen jag är för din skull. Jag vet hur det är att förvänta sig att aldrig få vara gravid. Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med om hur det räknas som ett försök eller inte. Hoppas att det inte gör det!

    Det enda råd jag har är att du ska lägga dig på soffan med en filt över dig och bara vila nu. När du orkar sen kan du fundera på hur du vill fortsätta och ev ringa kliniken och fråga om detta räknas som ett försök.

    Massor av styrkekramar till dig!!
  4. 2
    Åh! Vad trist, vad ledsen jag är för din skull. Jag vet hur det är att förvänta sig att aldrig få vara gravid. Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med om hur det räknas som ett försök eller inte. Hoppas att det inte gör det!

    Det enda råd jag har är att du ska lägga dig på soffan med en filt över dig och bara vila nu. När du orkar sen kan du fundera på hur du vill fortsätta och ev ringa kliniken och fråga om detta räknas som ett försök.

    Massor av styrkekramar till dig!!
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3

    Vet inte hur det räknas på olika kliniker...

    men jag har för mig att de räknar äggplock som ett försök i Örebro i alla fall. Om de inte lyckas få till ägg att plockas är det deras ordination det har varit fel på, om äggen däremot inte kan befruktas är det \"utom deras påverkan\".

    Vill bara ge dig en jättekram!
  6. 3
    Vet inte hur det räknas på olika kliniker... men jag har för mig att de räknar äggplock som ett försök i Örebro i alla fall. Om de inte lyckas få till ägg att plockas är det deras ordination det har varit fel på, om äggen däremot inte kan befruktas är det \"utom deras påverkan\".

    Vill bara ge dig en jättekram!
  7. Medlem sedan
    Mar 2000
    #4

    nej så jobbigt

    jag lider med dig och förstår din tomhet.

    På HS och ST görans här i stockholm räknas det inte som ett försök. Bara om man sätter tillbaka ägg räknas det.

    Skickar kramar till dig ohc hoppas innerligt att du får köra igång snabbt.
  8. 4
    nej så jobbigt jag lider med dig och förstår din tomhet.

    På HS och ST görans här i stockholm räknas det inte som ett försök. Bara om man sätter tillbaka ägg räknas det.

    Skickar kramar till dig ohc hoppas innerligt att du får köra igång snabbt.
  9. Medlem sedan
    Oct 2002
    #5

    Nej!!

    Så blev det för mig förra veckan. Jag hade 5 ägg och inget blev befruktat. Jag har berättat om det i en tråd som heter \"Tillbaka på ruta ett\" längre ner. (Om du vill läsa).
    Jag tyckte det var oerhört jobbigt. Lider med dig :-(
    På min klinik (Örebro) räknades det inte som ett fullt försök. Fråga din klinik!

    Massor av styrkekramar!
  10. 5
    Nej!! Så blev det för mig förra veckan. Jag hade 5 ägg och inget blev befruktat. Jag har berättat om det i en tråd som heter \"Tillbaka på ruta ett\" längre ner. (Om du vill läsa).
    Jag tyckte det var oerhört jobbigt. Lider med dig :-(
    På min klinik (Örebro) räknades det inte som ett fullt försök. Fråga din klinik!

    Massor av styrkekramar!
  11. Medlem sedan
    Oct 2002
    #6

    Nja...

    Jag gjorde ju mitt försök i Örebro och inget blev befruktat. Enligt vår dr räknades det inte som ett fullt försök förrän de har levererat något tillbaka till patienten. När man sedan ruvar och något går fel så räknas det som ett fullt försök.
    Som tur är... Jag är oerhört tacksam för detta, eftersom vi pga det fortfarande har 3 försök via landstinget.

  12. 6
    Nja... Jag gjorde ju mitt försök i Örebro och inget blev befruktat. Enligt vår dr räknades det inte som ett fullt försök förrän de har levererat något tillbaka till patienten. När man sedan ruvar och något går fel så räknas det som ett fullt försök.
    Som tur är... Jag är oerhört tacksam för detta, eftersom vi pga det fortfarande har 3 försök via landstinget.

  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7

    Okej...

    då har de ändrat sedan 2002, för jag frågade specifikt om det...
  14. 7
    Okej... då har de ändrat sedan 2002, för jag frågade specifikt om det...
  15. Medlem sedan
    Oct 2002
    #8

    Det var...

    på tiden att de ändrade det tycker jag. Det är ju lite svårt som patient att veta om det behövs icsi vid första försöket.

    Kram!
  16. 8
    Det var... på tiden att de ändrade det tycker jag. Det är ju lite svårt som patient att veta om det behövs icsi vid första försöket.

    Kram!
  17. Medlem sedan
    Apr 2005
    #9

    Nej!

    Fy vad jobbigt!
    Åh jag förstår hur det känns ... det var ju precis det jag var så rädd för att jag skulle behöva gå igenom när de inte höjt Gonal-F dosen tillräckligt!

    Gumman, vet inte alls vad jag ska säga för att trösta!
    Sänder iaf över en drös med stödkramar!
  18. 9
    Nej! Fy vad jobbigt!
    Åh jag förstår hur det känns ... det var ju precis det jag var så rädd för att jag skulle behöva gå igenom när de inte höjt Gonal-F dosen tillräckligt!

    Gumman, vet inte alls vad jag ska säga för att trösta!
    Sänder iaf över en drös med stödkramar!
  19. Ako med Marcus
    #10

    Nej men inte en till

    som drabbas av detta. Som jag skrev till Nessa så har jag nyss råkat ut för samma sak. Min läkare som sa att det var så väldigt ovanligt.
    Min tröst i eländet var att vår klinik inte räknade det som ett försök utan vi får prova igen och jag är nu på spraydag 5. Vi betalar ju själva så det hade känts extra surt om man inte ens fått chansen till ruvning. Vi ska göra ICSI denna gång.
    Jag håller tummarna för att din klinik låter er börja om och så skickar jag en tröstkram.
    Ta hand om dig
  20. 10
    Nej men inte en till som drabbas av detta. Som jag skrev till Nessa så har jag nyss råkat ut för samma sak. Min läkare som sa att det var så väldigt ovanligt.
    Min tröst i eländet var att vår klinik inte räknade det som ett försök utan vi får prova igen och jag är nu på spraydag 5. Vi betalar ju själva så det hade känts extra surt om man inte ens fått chansen till ruvning. Vi ska göra ICSI denna gång.
    Jag håller tummarna för att din klinik låter er börja om och så skickar jag en tröstkram.
    Ta hand om dig
  21. Tinselflickan
    #11

    Nej!

    Usch vad tråkigt. Hoppas verkligen för er skull att detta inte räknas som ett försök utan att ni fortfarande har två kvar.

    Många stora kramar!
  22. 11
    Nej! Usch vad tråkigt. Hoppas verkligen för er skull att detta inte räknas som ett försök utan att ni fortfarande har två kvar.

    Många stora kramar!
  23. Medlem sedan
    May 2003
    #12

    Tack allihopa

    För erat stöd och berättelser...jag vet att inte jag är själv om detta...och det är jag inte tacksam för ....jag vill inte att någon skall behöva gå igenom detta.... Men jag ar rest mig idag men känner mig bitter!!! känns lite meningslöst allt.....känner mig vilsen....är jag inte värd ett barn! vem vill jävlas med mig?? a..ja så kan man inte tänka...vi får byta tanke sät...det här har någon mening!? vi kommer växa av det här!? ja ja nu sluddrar jag bara....men tack alla för erat stöd
  24. 12
    Tack allihopa För erat stöd och berättelser...jag vet att inte jag är själv om detta...och det är jag inte tacksam för ....jag vill inte att någon skall behöva gå igenom detta.... Men jag ar rest mig idag men känner mig bitter!!! känns lite meningslöst allt.....känner mig vilsen....är jag inte värd ett barn! vem vill jävlas med mig?? a..ja så kan man inte tänka...vi får byta tanke sät...det här har någon mening!? vi kommer växa av det här!? ja ja nu sluddrar jag bara....men tack alla för erat stöd
  25. Medlem sedan
    Dec 2001
    #13

    Nämen fy!

    Usch vad tråkigt och jag förstår verkligen att du är besviken och lessen. *kramar om*

    Jag tror inte det räknas som ett försök dock! \"Tur i oturen\" om man nu kan säga så i detta fall. Jag har fått höra att det inte räknas som ett försök förrän man fått tillbaka ett befruktat ägg.

    Stor kram och ta hand om varandra nu!
  26. 13
    Nämen fy! Usch vad tråkigt och jag förstår verkligen att du är besviken och lessen. *kramar om*

    Jag tror inte det räknas som ett försök dock! \"Tur i oturen\" om man nu kan säga så i detta fall. Jag har fått höra att det inte räknas som ett försök förrän man fått tillbaka ett befruktat ägg.

    Stor kram och ta hand om varandra nu!

Liknande trådar

  1. Det blev ingen trea, det blev mf
    By anonymt namn in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-11-05, 15:59
  2. Det blev ingen BT !
    By mamin in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-05, 16:26
  3. Det blev ingen
    By ung77 in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-20, 18:57
  4. Det blev ingen
    By Madde m Julia in forum _0505 Majbarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2006-06-03, 22:00
  5. Blev ju ingen
    By Sandra m S&N in forum _0506 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-25, 20:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar