Glasögonbarn
_0402 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2000
    #1

    Glasögonbarn

    Idag var det dags för vår storasyster att gå till ögondoktorn. Vet inte om ni minns att hon hade problem med massor av huvudvärk för ett tag sedan, och skolan tyckte att vi skulle kolla upp synen, så på den vägen är det.
    Visst behöver hon glasögon. Det var inget snack om saken, fast läkaren sa att det var ett \"litet\" fel bara. Hoppas att det kan växa bort/förbättras med hjälp av glasögon nu i tidiga år bara...
    På skolan hade en klasskompis retat henne redan INNAN hon varit hos doktorn, och berättat hur FUL man minsann var om man hade glasögon :O(((
  2. 1
    Glasögonbarn Idag var det dags för vår storasyster att gå till ögondoktorn. Vet inte om ni minns att hon hade problem med massor av huvudvärk för ett tag sedan, och skolan tyckte att vi skulle kolla upp synen, så på den vägen är det.
    Visst behöver hon glasögon. Det var inget snack om saken, fast läkaren sa att det var ett \"litet\" fel bara. Hoppas att det kan växa bort/förbättras med hjälp av glasögon nu i tidiga år bara...
    På skolan hade en klasskompis retat henne redan INNAN hon varit hos doktorn, och berättat hur FUL man minsann var om man hade glasögon :O(((
  3. Malla med A
    #2

    Ja, ja vad är

    väl ett glasögobarn? Här har vi fem=)Skämt åsido så är det inget konstigt att få glasögon. Mina barn är inte precis ensamma om det i sina klasser. Är Amanda närsynt eller långsynt? Närsynthet ökar i takt med att ökat växer så den försvinner inte, tyvärr. Vilken retsicka till klasskompis Amanda har. Mina barn har aldrig fått höra något om sina glasögon mer än beröm ifall någon gillat bågen. Ungarna har alltid använt sina glasögon utan tjat. Men så är också nästan hela släkten glasögonormar....
  4. 2
    Ja, ja vad är väl ett glasögobarn? Här har vi fem=)Skämt åsido så är det inget konstigt att få glasögon. Mina barn är inte precis ensamma om det i sina klasser. Är Amanda närsynt eller långsynt? Närsynthet ökar i takt med att ökat växer så den försvinner inte, tyvärr. Vilken retsicka till klasskompis Amanda har. Mina barn har aldrig fått höra något om sina glasögon mer än beröm ifall någon gillat bågen. Ungarna har alltid använt sina glasögon utan tjat. Men så är också nästan hela släkten glasögonormar....
  5. Medlem sedan
    Sep 2000
    #3

    Ehhh...

    Närsynt? Långsynt?? Det står *minus* 0,50 resp 1,25 på hennes remiss, så jag antar att det är ganska snälla brytningsfel hon har.
    Har dina barn fått sina glasögon tidigt, eller i samband med skolstarten? Jag antar att den här kompisen retas mest för att hon är lite avundsjuk (det var iaf vad jag sa till Amanda *hrm*), men Amanda kan svara för sej och hade snabbt replikerat att hon minsann inte gillar korta frisyrer (!) Själv har hon ju lyckats spara till den längsta hästsvansen i klassen, och just den här retstickan har en busig pojkfrisyr :O)
  6. 3
    Ehhh... Närsynt? Långsynt?? Det står *minus* 0,50 resp 1,25 på hennes remiss, så jag antar att det är ganska snälla brytningsfel hon har.
    Har dina barn fått sina glasögon tidigt, eller i samband med skolstarten? Jag antar att den här kompisen retas mest för att hon är lite avundsjuk (det var iaf vad jag sa till Amanda *hrm*), men Amanda kan svara för sej och hade snabbt replikerat att hon minsann inte gillar korta frisyrer (!) Själv har hon ju lyckats spara till den längsta hästsvansen i klassen, och just den här retstickan har en busig pojkfrisyr :O)
  7. Malla med A
    #4

    Det betyder

    med andra ord att hon är närsynt. -1,25 är inte ett så litet synfel med tanke på att det är första paret glasögon.
  8. 4
    Det betyder med andra ord att hon är närsynt. -1,25 är inte ett så litet synfel med tanke på att det är första paret glasögon.
  9. Medlem sedan
    Sep 2000
    #5

    Ok

    Ja, som du säkert förstått så är jag \"hajmat\" när det gäller sånt här *harkel* Hoppas att det ska gå bra för min tjej att vänja sej vid att bära glasögon, för den här huvudvärken vill både jag och hon slippa hädanefter!
    Vi pratade faktiskt om er idag när vi körde genom er lilla stad. Amanda minns den mysiga gungan som hon och dina tjejer lekte i när vi träffades vid Trollsjön :O)
  10. 5
    Ok Ja, som du säkert förstått så är jag \"hajmat\" när det gäller sånt här *harkel* Hoppas att det ska gå bra för min tjej att vänja sej vid att bära glasögon, för den här huvudvärken vill både jag och hon slippa hädanefter!
    Vi pratade faktiskt om er idag när vi körde genom er lilla stad. Amanda minns den mysiga gungan som hon och dina tjejer lekte i när vi träffades vid Trollsjön :O)
  11. Medlem sedan
    Jun 2000
    #6

    Kanske inte så kul.......

    att få glasögon i den ålder men skönt att bli av med huvudvärken. Det måste ju vara det viktigaste. Och vad är det för en unge hon har till klasskompis. Den ungen borde få smaka på lite uppfostran. För det verkar ju hon inte haft förut. ;-(

    Maja har en kompis som har glasögon. Hon är 5 år. Jätte gullig är hon i glasögon. Så det så!
  12. 6
    Kanske inte så kul....... att få glasögon i den ålder men skönt att bli av med huvudvärken. Det måste ju vara det viktigaste. Och vad är det för en unge hon har till klasskompis. Den ungen borde få smaka på lite uppfostran. För det verkar ju hon inte haft förut. ;-(

    Maja har en kompis som har glasögon. Hon är 5 år. Jätte gullig är hon i glasögon. Så det så!
  13. Medlem sedan
    May 2003
    #7

    Tänk

    att ungar redan i så tidig ålder retas för glasögon. Köp ett par riktigt fräcka bågar till henne så kanske kanske hon slipper att bli retad. Jag fick glasögon på mellanstadiet och jag kan faktiskt inte komma ihåg att jag blev retad. Nu använde jag dem visserligen bara i skolbänken, men vi hade ett par riktiga idioter i klassen (och de ska jag träffa i helgen på klassträff).
  14. 7
    Tänk att ungar redan i så tidig ålder retas för glasögon. Köp ett par riktigt fräcka bågar till henne så kanske kanske hon slipper att bli retad. Jag fick glasögon på mellanstadiet och jag kan faktiskt inte komma ihåg att jag blev retad. Nu använde jag dem visserligen bara i skolbänken, men vi hade ett par riktiga idioter i klassen (och de ska jag träffa i helgen på klassträff).
  15. Björna med lillebror
    #8

    Jag hade

    också glasögon redan som barn, men jag använde dem mest då jag tittade på tavlan eller TV och inte alltid. Tror du Amanda kommer att använda dem jämt. Jag blev aldrig retad för mina glasögon vi var ju några stycken. Men idag så finns det ju faktiskt snygga bågar, även för barn så jag tror att det nog kommer att vara några som blir lite avis på Amanda.
  16. 8
    Jag hade också glasögon redan som barn, men jag använde dem mest då jag tittade på tavlan eller TV och inte alltid. Tror du Amanda kommer att använda dem jämt. Jag blev aldrig retad för mina glasögon vi var ju några stycken. Men idag så finns det ju faktiskt snygga bågar, även för barn så jag tror att det nog kommer att vara några som blir lite avis på Amanda.
  17. Medlem sedan
    Mar 2003
    #9

    Näää...

    Fy, varför är vissa barn så elaka??? Hon blir jättefin i ett par fina glasögon, det är jag säker på!!!!
    Skönt att ni hittade orsaken till huvudvärken!
    Kramis!
  18. 9
    Näää... Fy, varför är vissa barn så elaka??? Hon blir jättefin i ett par fina glasögon, det är jag säker på!!!!
    Skönt att ni hittade orsaken till huvudvärken!
    Kramis!
  19. Medlem sedan
    Jul 2003
    #10

    Usch

    vad barn kan vara taskiga. Hoppas att hon inte blir retad mer.
    Vad skönt dock att huvudvärken fått sin förklaring
  20. 10
    Usch vad barn kan vara taskiga. Hoppas att hon inte blir retad mer.
    Vad skönt dock att huvudvärken fått sin förklaring

Liknande trådar

  1. Glasögonbarn?
    By snigelina in forum _99/00 Vinterbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-20, 22:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar