Stulen enkät!
_0406 Junibarn
  1. Astrid med pojkarna + bf 21/11
    #1

    Stulen enkät!

    Tycker det varit för lugnt här ett tag nu... En enkät om ditt liv kke kan öka på lite?

    För tio år sedan?

    För fem år sedan?

    För ett år sedan?

    För en månad sedan?

    För en vecka sedan?

    Igår?

    Idag?

    Imorgon?
  2. 1
    Stulen enkät! Tycker det varit för lugnt här ett tag nu... En enkät om ditt liv kke kan öka på lite?

    För tio år sedan?

    För fem år sedan?

    För ett år sedan?

    För en månad sedan?

    För en vecka sedan?

    Igår?

    Idag?

    Imorgon?
  3. Astrid med pojkarna + bf 21/11
    #2

    Egna svar...

    För tio år sedan?
    ...var jag 21 år och mitt i musikkarriären. =) Skulle åka till USA på turné... blev gravid istället!

    För fem år sedan?
    ...var jag 26 år, ensamstående mamma och utbildade mig till juvelsfattare, ett arbete jag fick lägga på hyllan senare pga att det sliter så på kroppen... =(

    För ett år sedan?
    ...var jag mammaledig med Isak, då 4 månader gammal.

    För en månad sedan?
    ...hmm... samma som nu typ; är väntlös på bebis!

    För en vecka sedan?
    ... väntar....

    Igår?
    ...hade jag ONDA hemska förvärkar och låg helt utslagen på soffan!

    Idag?
    ...mår jag bättre, men har f.f. ont...

    Imorgon?
    ..hoppas jag på att jag mår ÄNNU bättre, inga andra planer...
  4. 2
    Egna svar... För tio år sedan?
    ...var jag 21 år och mitt i musikkarriären. =) Skulle åka till USA på turné... blev gravid istället!

    För fem år sedan?
    ...var jag 26 år, ensamstående mamma och utbildade mig till juvelsfattare, ett arbete jag fick lägga på hyllan senare pga att det sliter så på kroppen... =(

    För ett år sedan?
    ...var jag mammaledig med Isak, då 4 månader gammal.

    För en månad sedan?
    ...hmm... samma som nu typ; är väntlös på bebis!

    För en vecka sedan?
    ... väntar....

    Igår?
    ...hade jag ONDA hemska förvärkar och låg helt utslagen på soffan!

    Idag?
    ...mår jag bättre, men har f.f. ont...

    Imorgon?
    ..hoppas jag på att jag mår ÄNNU bättre, inga andra planer...
  5. Medlem sedan
    Jan 2005
    #3

    Camillas svar

    För tio år sedan?
    Var jag 20 år och singel och arbetslös, hade timvik som barnskötare på dagis.

    För fem år sedan?
    Var jag relativt nygift och hade precis fått reda på att jag var gravid med Felix.

    För ett år sedan?
    Var jag mammaledig med Oscar som då var ca 4 månader.

    För en månad sedan?
    Hade jag precis börjat att jobba igen.

    För en vecka sedan?
    JObbade jag som vanlig och funderade mycke på dagarna hur det gick för Oscar på dagis. Han hade sin första riktiga vecka då.

    Igår?
    Fick jag gå hem från jobbet vid 10:30 för att hämta en febrig Oscar.

    Idag?
    Är jag hemma med Oscar (som vaknade nu).

    Imorgon?
    Skall jag jobba och pappa skall vara hemma med Oscar. Sen efter jobbet skall vi fira att barnens pappa fyller år. Skall laga lite extra god mat och skämma bort honom lite.
  6. 3
    Camillas svar För tio år sedan?
    Var jag 20 år och singel och arbetslös, hade timvik som barnskötare på dagis.

    För fem år sedan?
    Var jag relativt nygift och hade precis fått reda på att jag var gravid med Felix.

    För ett år sedan?
    Var jag mammaledig med Oscar som då var ca 4 månader.

    För en månad sedan?
    Hade jag precis börjat att jobba igen.

    För en vecka sedan?
    JObbade jag som vanlig och funderade mycke på dagarna hur det gick för Oscar på dagis. Han hade sin första riktiga vecka då.

    Igår?
    Fick jag gå hem från jobbet vid 10:30 för att hämta en febrig Oscar.

    Idag?
    Är jag hemma med Oscar (som vaknade nu).

    Imorgon?
    Skall jag jobba och pappa skall vara hemma med Oscar. Sen efter jobbet skall vi fira att barnens pappa fyller år. Skall laga lite extra god mat och skämma bort honom lite.
  7. Medlem sedan
    Jun 2000
    #4

    Lottiz svarar

    För tio år sedan?
    ...jobbade jag hos mina föräldrar, gjorde inte så mycket annat just då *s*

    För fem år sedan?
    ...bodde jag med sveriges största idiot...

    För ett år sedan?
    ...gosade jag mest med Alex...

    För en månad sedan?
    ... jagade jag Alex som hela tiden rusar runt och marodörar här hemma *ler*

    För en vecka sedan?
    ... Hittade vi vår lillkatt som varit på rymmen i 2 dagar!

    Igår?
    Gjorde jag absolut ingenting!

    Idag?
    Ska jag till posten på dagen och träna hunden på kvällen...

    Imorgon?
    Ska vi åka till Heron och bowla med några kompisar!
  8. 4
    Lottiz svarar För tio år sedan?
    ...jobbade jag hos mina föräldrar, gjorde inte så mycket annat just då *s*

    För fem år sedan?
    ...bodde jag med sveriges största idiot...

    För ett år sedan?
    ...gosade jag mest med Alex...

    För en månad sedan?
    ... jagade jag Alex som hela tiden rusar runt och marodörar här hemma *ler*

    För en vecka sedan?
    ... Hittade vi vår lillkatt som varit på rymmen i 2 dagar!

    Igår?
    Gjorde jag absolut ingenting!

    Idag?
    Ska jag till posten på dagen och träna hunden på kvällen...

    Imorgon?
    Ska vi åka till Heron och bowla med några kompisar!
  9. Medlem sedan
    Jul 2001
    #5

    Karamella-svar:

    För tio år sedan?
    **1995. Hösten 1995 var tung. Min dåvarande sambo hade lämnat mig och flyttat ut dagarna innan min 25-årsdag. Jag var ensam och olycklig. La all min energi på C-uppsatsen i etnologi (fick högsta betyg...). I oktober ljusnade läget lite, för en tjejkompis flyttade hem till mig i min stora lägenhet. Vi festade ganska bra... Året därpå fann jag kärleken.

    För fem år sedan?
    **Hösten 2000. Jag trivdes med ett nytt jobb, festade, myste med sambon, njöt av livet, åkte på partyresa till solen med 5 tjejkompisar i november. Var nöjd med mig själv efter att ha gått ner 20 kilo i vikt. Mådde riktigt bra!

    För ett år sedan?
    **Var mammaledig med godingen Elmer och storebror Elmer. Trivdes med livet!

    För en månad sedan?
    **För exakt fyra veckor sedan åkte jag till Glasgow på studieresa denna dag. Det var så kul!!!!

    För en vecka sedan?
    **En vanlig dag med jobb, matlagning, lite lek med barnen, power-yoga och Desperate Housewives.

    Igår?
    **Jobbade och var sedan på bio, Tjenare Kungen, med fyra kompisar. Sååååå kul film, för oss som var unga på 80-talet.

    Idag?
    **Jobba, sedan hem och äta middag (gulaschsoppa+äppelkaka), sedan power-yoga på gymmet och så avslutar vi med Deperate Housewives.

    Imorgon?
    **hemma med barnen. Mulle i skogen med store killen. Sedan blir det nog bara lek och mys (och kanske lite bråk) resten av dagen. och så Lost på kvällen!\" :o)
  10. 5
    Karamella-svar: För tio år sedan?
    **1995. Hösten 1995 var tung. Min dåvarande sambo hade lämnat mig och flyttat ut dagarna innan min 25-årsdag. Jag var ensam och olycklig. La all min energi på C-uppsatsen i etnologi (fick högsta betyg...). I oktober ljusnade läget lite, för en tjejkompis flyttade hem till mig i min stora lägenhet. Vi festade ganska bra... Året därpå fann jag kärleken.

    För fem år sedan?
    **Hösten 2000. Jag trivdes med ett nytt jobb, festade, myste med sambon, njöt av livet, åkte på partyresa till solen med 5 tjejkompisar i november. Var nöjd med mig själv efter att ha gått ner 20 kilo i vikt. Mådde riktigt bra!

    För ett år sedan?
    **Var mammaledig med godingen Elmer och storebror Elmer. Trivdes med livet!

    För en månad sedan?
    **För exakt fyra veckor sedan åkte jag till Glasgow på studieresa denna dag. Det var så kul!!!!

    För en vecka sedan?
    **En vanlig dag med jobb, matlagning, lite lek med barnen, power-yoga och Desperate Housewives.

    Igår?
    **Jobbade och var sedan på bio, Tjenare Kungen, med fyra kompisar. Sååååå kul film, för oss som var unga på 80-talet.

    Idag?
    **Jobba, sedan hem och äta middag (gulaschsoppa+äppelkaka), sedan power-yoga på gymmet och så avslutar vi med Deperate Housewives.

    Imorgon?
    **hemma med barnen. Mulle i skogen med store killen. Sedan blir det nog bara lek och mys (och kanske lite bråk) resten av dagen. och så Lost på kvällen!\" :o)
  11. Medlem sedan
    Jul 2001
    #6

    Sicken svängning....

    Vilken svängning i livet på tio år; från mitt i musikkarriären till snart trebarnsmamma :o) fast det är nog inte en helt ovanlig vändning för oss kvinnor tror jag...

    Vad spännande att vänta på bäbis!!!!!
  12. 6
    Sicken svängning.... Vilken svängning i livet på tio år; från mitt i musikkarriären till snart trebarnsmamma :o) fast det är nog inte en helt ovanlig vändning för oss kvinnor tror jag...

    Vad spännande att vänta på bäbis!!!!!
  13. Medlem sedan
    Jul 2001
    #7

    Vad får...

    ... pappa i familjen i födelsedagspresent? Min sambo fyller år om två veckor, och det är så svårt med present tycker jag!!! Får väl bli nåt litet gulligt fån barnen, och nån lyxig choklad från mig.... Inte lätt!
  14. 7
    Vad får... ... pappa i familjen i födelsedagspresent? Min sambo fyller år om två veckor, och det är så svårt med present tycker jag!!! Får väl bli nåt litet gulligt fån barnen, och nån lyxig choklad från mig.... Inte lätt!
  15. Medlem sedan
    Jun 2004
    #8

    Mina svar

    För tio år sedan?
    Då bodde jag på Kreta. På sommaren jobbade jag i en souvenirbutik och på vintern var jag hemmafru. Jag levde med en grekisk man som målade hus och hjälpte honom en del med att slipa dörrar och så.

    För fem år sedan?
    Då hade jag och maken försökt få barn i ett års tid och påbörjade i oktober en fertilitetsutredning. Det var en rätt jobbig tid minns jag, speciellt eftersom maken var osäker på om han verkligen ville gå in i hela \"IVF-köret\", han ville helst att vi skulle få barn av oss själva så att säga.

    För ett år sedan?
    Hemma och mammaledig med Ella. Ammade massor och sov lite och dåligt men njöt av min lilla skrutt så gott jag orkade.

    För en månad sedan?
    Hade nyss börjat jobba och försökte vänja mej med att lämna bort Ella på dagarna. Roligt på ett sätt att komma igång och jobba men svårt med separationen från Ella.

    För en vecka sedan?
    Jobb på dagen och var sedan ensam hemma på kvällen (eller Ella låg och sov men maken repade med sitt band). Jag tog ett varmt bad, drack lite vin och kollade sedan på Biggest Looser och Desperate Housewifes - toppen!

    Igår?
    Jobb på dagen och hemma lugnt på kvällen, lite plock och städning och sedan soft i tv-soffan

    Idag?
    Ikväll ska jag ut och dricka några öl med kompisar i Farsta C när Ella har somnat, ska bli jättetrevligt!!!

    Imorgon?
    Hoppas jag att jag inte är bakis utan att vi kunde bryta när det var som trevligast med vännerna och jobbar på dagtid och gosar med E på kvällen.
  16. 8
    Mina svar För tio år sedan?
    Då bodde jag på Kreta. På sommaren jobbade jag i en souvenirbutik och på vintern var jag hemmafru. Jag levde med en grekisk man som målade hus och hjälpte honom en del med att slipa dörrar och så.

    För fem år sedan?
    Då hade jag och maken försökt få barn i ett års tid och påbörjade i oktober en fertilitetsutredning. Det var en rätt jobbig tid minns jag, speciellt eftersom maken var osäker på om han verkligen ville gå in i hela \"IVF-köret\", han ville helst att vi skulle få barn av oss själva så att säga.

    För ett år sedan?
    Hemma och mammaledig med Ella. Ammade massor och sov lite och dåligt men njöt av min lilla skrutt så gott jag orkade.

    För en månad sedan?
    Hade nyss börjat jobba och försökte vänja mej med att lämna bort Ella på dagarna. Roligt på ett sätt att komma igång och jobba men svårt med separationen från Ella.

    För en vecka sedan?
    Jobb på dagen och var sedan ensam hemma på kvällen (eller Ella låg och sov men maken repade med sitt band). Jag tog ett varmt bad, drack lite vin och kollade sedan på Biggest Looser och Desperate Housewifes - toppen!

    Igår?
    Jobb på dagen och hemma lugnt på kvällen, lite plock och städning och sedan soft i tv-soffan

    Idag?
    Ikväll ska jag ut och dricka några öl med kompisar i Farsta C när Ella har somnat, ska bli jättetrevligt!!!

    Imorgon?
    Hoppas jag att jag inte är bakis utan att vi kunde bryta när det var som trevligast med vännerna och jobbar på dagtid och gosar med E på kvällen.
  17. Astrid med pojkarna -34 dagar
    #9

    Ja

    det kan man säga... =)
    Det är nog som du säger ganska ofta så för oss kvinnor. Blev ju oplanerat gravid första gången för 10 år sedan, och det blev ju lite chockartat med tanke på vad jag hade på gång, men jag insåg väääldigt snabbt att jag faktiskt skulle få något bättre än en musikkarriär. =)

    Visst är det superspännande att vänta på bebis! Varje gång!! Men nu måste jag säga att det heller aldrig varit så jobbigt som denna gång... känns onekligen i hela kroppen att jag är höggravid och att jag samtidigt har Isak som ju är så pass liten och kräver en del...
  18. 9
    Ja det kan man säga... =)
    Det är nog som du säger ganska ofta så för oss kvinnor. Blev ju oplanerat gravid första gången för 10 år sedan, och det blev ju lite chockartat med tanke på vad jag hade på gång, men jag insåg väääldigt snabbt att jag faktiskt skulle få något bättre än en musikkarriär. =)

    Visst är det superspännande att vänta på bebis! Varje gång!! Men nu måste jag säga att det heller aldrig varit så jobbigt som denna gång... känns onekligen i hela kroppen att jag är höggravid och att jag samtidigt har Isak som ju är så pass liten och kräver en del...
  19. Medlem sedan
    Jan 2005
    #10

    Tyvärr är det ebb i kassan. (långt)

    Hade jag jobbat normalt igår skulle jag ha inkasserat 400 kr från jobbarkompis och planen var att handla något till honom för dem.
    Skall be Felix att måla en teckning och sätta en krita i handen på Oscar. Så att han iallafall får något i morgon. Ev åker jag iväg efter jobbet, men det beror på om Oscar är på dagis eller inte. Hade tänkt att köpa en projektorklockradio.
    Men på lördag skall vi gå på bio med ett par vänner och detta är planerat i smyg. Så det blir lite av en present också, barnen skall vara oss mina föräldrar över natten, om dom är någerlunda friska.
    Sen har vi bestämt att inte köpa så mycket i presenter det närmsta året. Vi planerar att åka till Cypern i september nästa år med hans föräldrar.
  20. 10
    Tyvärr är det ebb i kassan. (långt) Hade jag jobbat normalt igår skulle jag ha inkasserat 400 kr från jobbarkompis och planen var att handla något till honom för dem.
    Skall be Felix att måla en teckning och sätta en krita i handen på Oscar. Så att han iallafall får något i morgon. Ev åker jag iväg efter jobbet, men det beror på om Oscar är på dagis eller inte. Hade tänkt att köpa en projektorklockradio.
    Men på lördag skall vi gå på bio med ett par vänner och detta är planerat i smyg. Så det blir lite av en present också, barnen skall vara oss mina föräldrar över natten, om dom är någerlunda friska.
    Sen har vi bestämt att inte köpa så mycket i presenter det närmsta året. Vi planerar att åka till Cypern i september nästa år med hans föräldrar.
  21. Medlem sedan
    May 2002
    #11

    Gela med Belle svara

    För tio år sedan?
    Nybliven 30 åring, mindre rolig äktenskap med tre barn, glad oväntade vilka lustigheter som väntade:(

    För fem år sedan?
    Nykär i nuvarande sambo

    För ett år sedan?
    Chocktillstånd efter exmakens död den 14/10

    För en månad sedan?
    Belle filmade och filmade....

    För en vecka sedan?
    Belle filmade igen

    Igår?
    Öh filminspelning då ochså...det är ungefär det som har hänt under september/oktober :)

    Idag?
    Dagisinvänningen började och utvecklingssamtal för dottern 16 år...

    Imorgon?
    Tandläkare och fortsatt dagisinvänning
  22. 11
    Gela med Belle svara För tio år sedan?
    Nybliven 30 åring, mindre rolig äktenskap med tre barn, glad oväntade vilka lustigheter som väntade:(

    För fem år sedan?
    Nykär i nuvarande sambo

    För ett år sedan?
    Chocktillstånd efter exmakens död den 14/10

    För en månad sedan?
    Belle filmade och filmade....

    För en vecka sedan?
    Belle filmade igen

    Igår?
    Öh filminspelning då ochså...det är ungefär det som har hänt under september/oktober :)

    Idag?
    Dagisinvänningen började och utvecklingssamtal för dottern 16 år...

    Imorgon?
    Tandläkare och fortsatt dagisinvänning
  23. Zukits med Filip 18/6-04
    #12

    mina svar

    För tio år sedan?
    Pluggade andra året på juristlinjen och var sambo med min dåvarande kille.

    För fem år sedan?
    Gjorde notarietjänstgöring i Västerås. Mycket pendling blev det! Träffade min sambo för 4 år sen.

    För ett år sedan?
    Mammaledig med Filip. Tränade på att få honom att sitta :-)

    För en månad sedan?
    Hade nyligen börjat jobba, och Filip skolats in på dagis. Höll på att flytta till vårt hus.

    För en vecka sedan?
    Jobbade, gjorde inget speciellt.

    Igår?
    Jobbade, lekte med Filip, lagade mat och umgicks med sambon. Försökte framkalla digitalfoton på nätet, men det strulade till sig precis innan nedladdningen var klar :-(((

    Idag?
    Ska hämta Filip på dagis och sen blir det det vanliga lek och mat mm. Ska kolla desperate housewifes ikväll!

    Imorgon?
    Kanske mina föräldrar hämtar Filip på dagis och då kanske jag jobbar lite extra. Ska nog kolla Lost imorrn.
  24. 12
    mina svar För tio år sedan?
    Pluggade andra året på juristlinjen och var sambo med min dåvarande kille.

    För fem år sedan?
    Gjorde notarietjänstgöring i Västerås. Mycket pendling blev det! Träffade min sambo för 4 år sen.

    För ett år sedan?
    Mammaledig med Filip. Tränade på att få honom att sitta :-)

    För en månad sedan?
    Hade nyligen börjat jobba, och Filip skolats in på dagis. Höll på att flytta till vårt hus.

    För en vecka sedan?
    Jobbade, gjorde inget speciellt.

    Igår?
    Jobbade, lekte med Filip, lagade mat och umgicks med sambon. Försökte framkalla digitalfoton på nätet, men det strulade till sig precis innan nedladdningen var klar :-(((

    Idag?
    Ska hämta Filip på dagis och sen blir det det vanliga lek och mat mm. Ska kolla desperate housewifes ikväll!

    Imorgon?
    Kanske mina föräldrar hämtar Filip på dagis och då kanske jag jobbar lite extra. Ska nog kolla Lost imorrn.
  25. Zukits med Filip 18/6-04
    #13

    oj

    Vad tragiskt att din exmake dog. Vad hände? Du behöver inte svara om du inte vill förstås.
  26. 13
    oj Vad tragiskt att din exmake dog. Vad hände? Du behöver inte svara om du inte vill förstås.
  27. Medlem sedan
    May 2002
    #14

    Äsch,klart jag kan svara

    inget att smygar med tycker jag.Han hängde sig:(
  28. 14
    Äsch,klart jag kan svara inget att smygar med tycker jag.Han hängde sig:(
  29. Medlem sedan
    Feb 2000
    #15

    Venus svar

    För tio år sedan?
    Var jag 14 och gick i 8:an på högstadiet. Min mormor dog i cancer. Konfirmerade mig och \"blev av\" med oskulden.

    För fem år sedan?
    Var jag 19. Fortfarande sambo med mitt ex. Tog studenten.

    För ett år sedan?
    Var jag hemma med Ida som precis fyllt 2 och Wilma som var 4 månader.

    För en månad sedan?
    Fyllde jag 24.

    För en vecka sedan?
    Bestämde jag och maken hur vi ska plugga/jobba/skaffa småsyskon! :)

    Igår?
    Var jag hemma och vilade med Ida som har haft hjärnskakning.

    Idag?
    Har jag varit hos doktorn, ätit lunch med min svägerska och plockat i och ur diskmaskinen.

    Imorgon?
    Ska jag klippa mig! :)
  30. 15
    Venus svar För tio år sedan?
    Var jag 14 och gick i 8:an på högstadiet. Min mormor dog i cancer. Konfirmerade mig och \"blev av\" med oskulden.

    För fem år sedan?
    Var jag 19. Fortfarande sambo med mitt ex. Tog studenten.

    För ett år sedan?
    Var jag hemma med Ida som precis fyllt 2 och Wilma som var 4 månader.

    För en månad sedan?
    Fyllde jag 24.

    För en vecka sedan?
    Bestämde jag och maken hur vi ska plugga/jobba/skaffa småsyskon! :)

    Igår?
    Var jag hemma och vilade med Ida som har haft hjärnskakning.

    Idag?
    Har jag varit hos doktorn, ätit lunch med min svägerska och plockat i och ur diskmaskinen.

    Imorgon?
    Ska jag klippa mig! :)
  31. Medlem sedan
    Nov 1999
    #16

    Ulle svarar

    För tio år sedan?
    *Pluggade på Chalmers,bodde ihop med 3 kompisar och levde ett roligt student liv med mycke fester.

    För fem år sedan?
    *Förlovade vi oss : )

    För ett år sedan?
    *Mamma ledig, tisdagar var det fika och promenad med mammakompisarna.

    För en månad sedan?
    *Min systers sambo var med om en svår bilolycka i Usa. Han mår nu bättre, men kompisen ligger i koma.

    För en vecka sedan?
    *Hemma med sjuka barn.

    Igår?
    *Jobbade länge kom hem sent och han träffa lilltjejen bara 30 min innan hon skulle sova. Är så glad att jag bara jobbar 3 dar i veckan.

    Idag?
    * Tog kompledigt i eftermiddags, höst fest på dagis.

    Imorgon?
    * Skall jag jobba, sista dagen denna veckan : )

    /Ulle
  32. 16
    Ulle svarar För tio år sedan?
    *Pluggade på Chalmers,bodde ihop med 3 kompisar och levde ett roligt student liv med mycke fester.

    För fem år sedan?
    *Förlovade vi oss : )

    För ett år sedan?
    *Mamma ledig, tisdagar var det fika och promenad med mammakompisarna.

    För en månad sedan?
    *Min systers sambo var med om en svår bilolycka i Usa. Han mår nu bättre, men kompisen ligger i koma.

    För en vecka sedan?
    *Hemma med sjuka barn.

    Igår?
    *Jobbade länge kom hem sent och han träffa lilltjejen bara 30 min innan hon skulle sova. Är så glad att jag bara jobbar 3 dar i veckan.

    Idag?
    * Tog kompledigt i eftermiddags, höst fest på dagis.

    Imorgon?
    * Skall jag jobba, sista dagen denna veckan : )

    /Ulle
  33. Astrid med pojkarna -34 dagar
    #17

    Nyfiken...

    Hur blir det med planerna på plugga/jobba/fler bebisar? Har ni kommit fram till en bra turordning? =)
  34. 17
    Nyfiken... Hur blir det med planerna på plugga/jobba/fler bebisar? Har ni kommit fram till en bra turordning? =)
  35. Medlem sedan
    Oct 2001
    #18

    Kul med enkät :-)

    För tio år sedan?
    -Låt se, ja då var jag 17 och gick i gymnasiet hade en kille som jag var mycket tillsammans med.

    För fem år sedan?
    - Bodde ihop med min nuvarande kille och planerade vårt första barn. Slutade med p-piller vid den här tidpunkten...

    För ett år sedan?
    - Hösten var rätt lång och jobbig. Flyttade till radhus, renoverade med en bebis och en vild 3-åring. Opererade bort gallblåsan.

    För en månad sedan?
    - Fyllde år, jobbade.

    För en vecka sedan?
    - Jobbade.

    Igår?
    - Jobbade och var med barnen.

    Idag?
    - Jobbade och var med barnen. En kompis och hennes son har varit här, barnen har lekt och det var trevligt.

    Imorgon?
    - Jobb igen, sen ska vi planera lite resor jag och mannen :-)
  36. 18
    Kul med enkät :-) För tio år sedan?
    -Låt se, ja då var jag 17 och gick i gymnasiet hade en kille som jag var mycket tillsammans med.

    För fem år sedan?
    - Bodde ihop med min nuvarande kille och planerade vårt första barn. Slutade med p-piller vid den här tidpunkten...

    För ett år sedan?
    - Hösten var rätt lång och jobbig. Flyttade till radhus, renoverade med en bebis och en vild 3-åring. Opererade bort gallblåsan.

    För en månad sedan?
    - Fyllde år, jobbade.

    För en vecka sedan?
    - Jobbade.

    Igår?
    - Jobbade och var med barnen.

    Idag?
    - Jobbade och var med barnen. En kompis och hennes son har varit här, barnen har lekt och det var trevligt.

    Imorgon?
    - Jobb igen, sen ska vi planera lite resor jag och mannen :-)
  37. Matilda m.Alicia + 2 till
    #19

    Matilda svarar...

    För tio år sedan?
    ...var jag nyss fyllda 20 år och gick jag näst sista året på förskollärarutbildningen. Hade varit tillsammans med min sambo i drygt 1½ år och var klar över att han var mannen i mitt liv. Var jättesugen på barn och längtade tills utbildningen var över.

    För fem år sedan?
    ...var jag 25 år och hade en 3-åring och en 10 månaders bebis. Njöt av livet som föräldraledig tillsammans med mina barn. På den tiden hade de flesta syskonen hemma vid föräldraledighet, så vi träffade kompisar, gick på öppna förskolan m.m.

    För ett år sedan?
    ...var Alicia bebis och vi hade bott 1 år i hus efter att ha haft lägenhet innan.

    För en månad sedan?
    ...fyllde jag 30 år! Hade jag gjort mig lagom hemmastadd på mitt nya jobb och på hemmafronten fortsatte alla husprojekt i rasande takt. Sambon och jag turades om att jobba.

    För en vecka sedan?
    ...var det som för en månad sedan ungefär =)

    Igår?
    ...jobbade har på fm och sedan hämtade jag äldsta dottern på skolan. Tog över de 2 minsta från sambon som skulle jobb em.

    Idag?
    ...har jag varit hemma med Alicia på fm. Sonen har varit hos dagmamman och äldsta dottern i skolan.
    Jobbade mellan 14-18.

    Imorgon?
    ...är jag ledig och ska åka till en kompis efter att jag hämtat skoltjejen.
  38. 19
    Matilda svarar... För tio år sedan?
    ...var jag nyss fyllda 20 år och gick jag näst sista året på förskollärarutbildningen. Hade varit tillsammans med min sambo i drygt 1½ år och var klar över att han var mannen i mitt liv. Var jättesugen på barn och längtade tills utbildningen var över.

    För fem år sedan?
    ...var jag 25 år och hade en 3-åring och en 10 månaders bebis. Njöt av livet som föräldraledig tillsammans med mina barn. På den tiden hade de flesta syskonen hemma vid föräldraledighet, så vi träffade kompisar, gick på öppna förskolan m.m.

    För ett år sedan?
    ...var Alicia bebis och vi hade bott 1 år i hus efter att ha haft lägenhet innan.

    För en månad sedan?
    ...fyllde jag 30 år! Hade jag gjort mig lagom hemmastadd på mitt nya jobb och på hemmafronten fortsatte alla husprojekt i rasande takt. Sambon och jag turades om att jobba.

    För en vecka sedan?
    ...var det som för en månad sedan ungefär =)

    Igår?
    ...jobbade har på fm och sedan hämtade jag äldsta dottern på skolan. Tog över de 2 minsta från sambon som skulle jobb em.

    Idag?
    ...har jag varit hemma med Alicia på fm. Sonen har varit hos dagmamman och äldsta dottern i skolan.
    Jobbade mellan 14-18.

    Imorgon?
    ...är jag ledig och ska åka till en kompis efter att jag hämtat skoltjejen.
  39. Medlem sedan
    Oct 2001
    #20

    Nämen oj

    hjärnskakning lät inget kul.
    Vad hände? Hur märkte ni att det var hjärnskakning? Kräktes hon och så eller?
  40. 20
    Nämen oj hjärnskakning lät inget kul.
    Vad hände? Hur märkte ni att det var hjärnskakning? Kräktes hon och så eller?
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Stulen stulen enkät
    By fjella in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-04-17, 10:19
  2. Stulen enkät
    By hyrbil in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-09-16, 14:44
  3. Stulen enkät :-)
    By Gabbi i Botswana in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-10-28, 13:22
  4. stulen enkät....
    By annbe in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-18, 20:32
  5. Stulen stulen enkät! :)
    By -Esmeralda- in forum _0506 Junibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-12-05, 18:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar