Åter från doktorn.
Kropp & hälsa
  1. Anonym
    #1

    Åter från doktorn.

    Det var visst något fel... ett crp på 37 och vita på 16,8 visade tydligen på en infektion i luftvägarna/lungorna.
    Jag fick Dexyferm tabl.
    Betyder dessa prover på en kraftig infektion eller kan jag gå och jobba i morrn?
  2. 1
    Åter från doktorn. Det var visst något fel... ett crp på 37 och vita på 16,8 visade tydligen på en infektion i luftvägarna/lungorna.
    Jag fick Dexyferm tabl.
    Betyder dessa prover på en kraftig infektion eller kan jag gå och jobba i morrn?
  3. Lisa
    #2

    Det låter

    inte som något jättehögt CRP. Sonen läkare brukar inte ge pencillin förrän vid över 70. Själv hade jag runt 35 när jag hade bihåleinflammation i år men den är ju också känd för att sitta kapslat och inte påverka CRP så mycket. Men någon typ av infektion har du. Om man inte har någon infektion ska CRP ligga under 10. Att de vita är så höga tyder ju också på att kroppen kämpar med något. Soldater i mass som ska slå bort det onda skulle mina barn säga:-)

    Gå på ditt allmäntillstånd. Hade du inte över 38 i feber? Då ska man nog ta det lungt. Men när febern ger sig får du väl känna efter hur du mår. Vad sa doktorn om att jobba?
  4. 2
    Det låter inte som något jättehögt CRP. Sonen läkare brukar inte ge pencillin förrän vid över 70. Själv hade jag runt 35 när jag hade bihåleinflammation i år men den är ju också känd för att sitta kapslat och inte påverka CRP så mycket. Men någon typ av infektion har du. Om man inte har någon infektion ska CRP ligga under 10. Att de vita är så höga tyder ju också på att kroppen kämpar med något. Soldater i mass som ska slå bort det onda skulle mina barn säga:-)

    Gå på ditt allmäntillstånd. Hade du inte över 38 i feber? Då ska man nog ta det lungt. Men när febern ger sig får du väl känna efter hur du mår. Vad sa doktorn om att jobba?
  5. Anna(usk)
    #3

    Allmäntillståndet är viktigast

    Har du feber och hur du mår är viktigare än hur hög crp du har. Själv tog jag \"på skoj\" på jobbet, kände mig helt ok men hade då crp på 78, visste ej att jag var sjuk så ibland kan det vara bra att inte veta.
  6. 3
    Allmäntillståndet är viktigast Har du feber och hur du mår är viktigare än hur hög crp du har. Själv tog jag \"på skoj\" på jobbet, kände mig helt ok men hade då crp på 78, visste ej att jag var sjuk så ibland kan det vara bra att inte veta.

Liknande trådar

  1. Åter från Dr
    By Tiger_Lux in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-31, 15:44
  2. åter från bm
    By NYC-Maria in forum _1012 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-12-07, 14:29
  3. Åter från VUL
    By freija in forum _1104 Aprilbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-09-18, 19:54
  4. åter från usö
    By busan bf 19/2 in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-02, 14:38
  5. Åter från doktorn!
    By Karin m Elias & Ebba in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-01-25, 16:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar