måste fråga er!!!
Många barn
  1. nilla med 2 flickor o 2pojkar
    #1

    måste fråga er!!!

    har ju förstått att många här inne bor trångt att man inte har lyxen att varje barn har ett eget rum,så är det för oss också.
    så just nu är det mycket tänkande hur man ska få plats med allting. så hur gör ni med alla papper som barna har med sig hem från skolan för att spara mm. alla dessa papper som är makens o mina, alla leksaker som barnen har

    så har jag problemet med alla dessa böcker som vi äger men inte vet vart jag ska göra av,kan man förvara sådana tex på en kall vind.

    jag tar gjärna emot tips om allt möjligt hur ni förvarar alla braha saker när man bor trångt.
    eller måste man göra sig av med allt.

  2. 1
    måste fråga er!!! har ju förstått att många här inne bor trångt att man inte har lyxen att varje barn har ett eget rum,så är det för oss också.
    så just nu är det mycket tänkande hur man ska få plats med allting. så hur gör ni med alla papper som barna har med sig hem från skolan för att spara mm. alla dessa papper som är makens o mina, alla leksaker som barnen har

    så har jag problemet med alla dessa böcker som vi äger men inte vet vart jag ska göra av,kan man förvara sådana tex på en kall vind.

    jag tar gjärna emot tips om allt möjligt hur ni förvarar alla braha saker när man bor trångt.
    eller måste man göra sig av med allt.

  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2

    Så här gör vi

    Papper tas emot och de tittas igenom och de beröms men inte alla sparas.... Det är rent omöjligt även om jag säkert skulle kunna lägga dem i en flyttkartong nere i källaren som tillhör den lägenhet vi hyr.... Men jag är för slarvig för att komma ihåg et så jag rensar igenom det som ska sparas och sen har de alla gigantiska mappar inne i sin rum (2 stycken delar rum, dottern har eget men halva är tänk som lekyta till alla och används också så och tredje pojken har eget rum) där det sparas....

    Kall vind för böcker är ingen höjdare för det blir fuktigt och så..... Har tyvärr inga bra tips för det.....
  4. 2
    Så här gör vi Papper tas emot och de tittas igenom och de beröms men inte alla sparas.... Det är rent omöjligt även om jag säkert skulle kunna lägga dem i en flyttkartong nere i källaren som tillhör den lägenhet vi hyr.... Men jag är för slarvig för att komma ihåg et så jag rensar igenom det som ska sparas och sen har de alla gigantiska mappar inne i sin rum (2 stycken delar rum, dottern har eget men halva är tänk som lekyta till alla och används också så och tredje pojken har eget rum) där det sparas....

    Kall vind för böcker är ingen höjdare för det blir fuktigt och så..... Har tyvärr inga bra tips för det.....
  5. Medlem sedan
    Apr 2000
    #3

    Jag sökte tips en gång

    Sök på detta i rubrikfältet så får du upp min tråd med egna tips och de svar jag fick (stjärnorna ska också med): *långt*


    BÖcker har jag insett inte går att spara, det ryms inte. Jag läser mycket och lånar på bibblan. Mina gamla böcker har jag sålt på loppis. Det enda som jag sparar är de bästa barnböckerna allt eftersom barnen blir för gamla för dem. Men många av dem säljer jag också.
  6. 3
    Jag sökte tips en gång Sök på detta i rubrikfältet så får du upp min tråd med egna tips och de svar jag fick (stjärnorna ska också med): *långt*


    BÖcker har jag insett inte går att spara, det ryms inte. Jag läser mycket och lånar på bibblan. Mina gamla böcker har jag sålt på loppis. Det enda som jag sparar är de bästa barnböckerna allt eftersom barnen blir för gamla för dem. Men många av dem säljer jag också.

Liknande trådar

  1. Måste bara fråga en liten fråga :)
    By Sanna, William&Linus in forum Autismspektrum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-02-20, 06:33
  2. Måste fråga utifrån en fråga
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-12-17, 14:50
  3. Jag måste fråga
    By -MaryT- in forum Ordet är fritt
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2007-01-13, 21:41
  4. måste fråga en dum fråga eller nåt
    By MYZOXE! in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-09, 23:27
  5. Dum fråga kanske men måste fråga..
    By Måste få veta in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-01, 12:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar