Ni vars första tvåbarn är av olika kön
Många barn
  1. Konstiga funderingar kanske....
    #1

    Ni vars första tvåbarn är av olika kön

    Nu kommer jag nog med en konstig fråga, men kanske någon kan hjälpa mig med mina funderingar. Min man och jag har först en pojke och drygt 3 år senare en flicka och vi har alltid tänkt oss ett barn till i familjen. Barnen är oerhört tajta och leker bra ihop. Yngsta är 2.5 år nu, de leker ganska jämlikt men är ändå tydligt storebror och lillasyster. Det känns ju bekvämt på nåt vis att ha ett barn per vuxen, men så har vi alltid tänkt oss en större familj och vi funderar mycket på om, när osv. Och så slog det mig även det här hur blir det om det kommer ett barn tll i familjen, vi har liksom så tydliga roller i familjen nu. Barnen uppfostras av oss på samma sätt oavsett kön, men samtidgt har det på nåt sätt blivit så tydligt med mammas flicka och pappas lilla dotter, pappas pojke och mammas son osv så då undrar jag om någon har upplevt en liknande situation och vad som sedan händer i familjen med rollerna med ett tredje barn, vilken roll det får liksom?
  2. 1
    Ni vars första tvåbarn är av olika kön Nu kommer jag nog med en konstig fråga, men kanske någon kan hjälpa mig med mina funderingar. Min man och jag har först en pojke och drygt 3 år senare en flicka och vi har alltid tänkt oss ett barn till i familjen. Barnen är oerhört tajta och leker bra ihop. Yngsta är 2.5 år nu, de leker ganska jämlikt men är ändå tydligt storebror och lillasyster. Det känns ju bekvämt på nåt vis att ha ett barn per vuxen, men så har vi alltid tänkt oss en större familj och vi funderar mycket på om, när osv. Och så slog det mig även det här hur blir det om det kommer ett barn tll i familjen, vi har liksom så tydliga roller i familjen nu. Barnen uppfostras av oss på samma sätt oavsett kön, men samtidgt har det på nåt sätt blivit så tydligt med mammas flicka och pappas lilla dotter, pappas pojke och mammas son osv så då undrar jag om någon har upplevt en liknande situation och vad som sedan händer i familjen med rollerna med ett tredje barn, vilken roll det får liksom?
  3. Medlem sedan
    Dec 1998
    #2

    Familjen gullunge *s*

    Varje gång en ny liten sötnos anlänt har det känts precis som om han/hon alltid tillhört familjen. Tror inte du behöver grubbla över det.
  4. 2
    Familjen gullunge *s* Varje gång en ny liten sötnos anlänt har det känts precis som om han/hon alltid tillhört familjen. Tror inte du behöver grubbla över det.
  5. Medlem sedan
    Sep 2003
    #3

    *s*

    tänkte samma sak.
    När man håller det nya livet i armarna och ser det tillsammans med sina syskon, så är det precis som det alltid har varit så.
  6. 3
    *s* tänkte samma sak.
    När man håller det nya livet i armarna och ser det tillsammans med sina syskon, så är det precis som det alltid har varit så.

Liknande trådar

  1. Varför smakar ostbågar olika i olika
    By Svammelmamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-07-09, 23:26
  2. olika kurser, samma prov olika betyg...
    By Catty in forum Skolbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-05-12, 22:11
  3. Olika jeans till olika rumpor?
    By ejjvi in forum Hem & fritid
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-06-16, 07:18
  4. olika antal stenar betyder olika saker??
    By anonymt namn in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-13, 14:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar