Nervös inför morgondagen!
Kropp & hälsa
  1. Malou
    #1

    Nervös inför morgondagen!

    Jag har länge lidit av huvudvärk & på sista tiden har den blivit värre..
    För ca 3 veckor sen vaknade jag som vanligt när klockan ringde bara för att upptäcka att jag inte såg klart på höger öga.
    Akuttid på ögonkliniken några timmar senare, då såg jag men hade ngt nedsatt syn.
    De såg inga skador på synnärm eller så, gjorde många undersökningar & deras troliga diagnos var ögonmigrän.
    De skulle skicka en remiss till neuvrologen och diskutera migrän. (Har det titt som tätt men aldrig ögonmigrän utan smärta?)

    Nu har neuvrologen ringt idag och sagt att de inte alls tror på ögonmigrän, syntomen var inte överensstämmlinga. Nu har jag akuttid i morgonbitti för kontraströntgen av hjärna och ögon..
    Har någon här gjort nåt sånt? Är jättenervös..
    Dels för undersökningen & dels för vad de kan tänkas hitta..
    Vet inte om det är rätt snack, men jag kastar ut frågan i luften!
  2. 1
    Nervös inför morgondagen! Jag har länge lidit av huvudvärk & på sista tiden har den blivit värre..
    För ca 3 veckor sen vaknade jag som vanligt när klockan ringde bara för att upptäcka att jag inte såg klart på höger öga.
    Akuttid på ögonkliniken några timmar senare, då såg jag men hade ngt nedsatt syn.
    De såg inga skador på synnärm eller så, gjorde många undersökningar & deras troliga diagnos var ögonmigrän.
    De skulle skicka en remiss till neuvrologen och diskutera migrän. (Har det titt som tätt men aldrig ögonmigrän utan smärta?)

    Nu har neuvrologen ringt idag och sagt att de inte alls tror på ögonmigrän, syntomen var inte överensstämmlinga. Nu har jag akuttid i morgonbitti för kontraströntgen av hjärna och ögon..
    Har någon här gjort nåt sånt? Är jättenervös..
    Dels för undersökningen & dels för vad de kan tänkas hitta..
    Vet inte om det är rätt snack, men jag kastar ut frågan i luften!
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2

    Jag har gjort kontrast röntgen över ögonen

    den 21 september för att jag har så ont i ögat!

    Ingen jobbig undersökning alls, om du skall göra ct/dt-skalle och inte magnetröntgen!!

    Dom sprutar in kontrastet i en kanyl i armen, man blir varm i kroppen och i slemhinnorna, det känns som om man ligger och kissar på sig för att det blir så varmt....där nere...*S*!
    Man kan få lite konstig smak i munnen, som metall/gammal lakrits!!

    Du åker in i en cirkel, fast det är öppet på andra sidan.
    Maskinen låter nästan som ett flygplan, susar och snurrar!!

    Om du är orolig, så ta med dig någon, dom får inte sitta bredvid, men det kan vara skönt att ha någon som sitter i rummet...(om du skall göra ct/dt)

    lycka till
  4. 2
    Jag har gjort kontrast röntgen över ögonen den 21 september för att jag har så ont i ögat!

    Ingen jobbig undersökning alls, om du skall göra ct/dt-skalle och inte magnetröntgen!!

    Dom sprutar in kontrastet i en kanyl i armen, man blir varm i kroppen och i slemhinnorna, det känns som om man ligger och kissar på sig för att det blir så varmt....där nere...*S*!
    Man kan få lite konstig smak i munnen, som metall/gammal lakrits!!

    Du åker in i en cirkel, fast det är öppet på andra sidan.
    Maskinen låter nästan som ett flygplan, susar och snurrar!!

    Om du är orolig, så ta med dig någon, dom får inte sitta bredvid, men det kan vara skönt att ha någon som sitter i rummet...(om du skall göra ct/dt)

    lycka till

Liknande trådar

  1. nervös inför morgondagen
    By räkans mamma in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-08-30, 16:02
  2. Nervös inför morgondagen...
    By M med trean 3/4 in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-01, 09:35
  3. E nervös inför morgondagen...
    By Millish m N+M in forum _0607 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-06-12, 20:59
  4. Nervös inför morgondagen...
    By MammaEmilia in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-20, 19:38
  5. Nervös inför morgondagen
    By Tina L-L in forum _0507 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-03-14, 13:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar