Extra djupa badkar?
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Extra djupa badkar?

    Jag vill så himla gärna ha ett hörnbadkar!!! Det är inte alls nödvändigt med bubblor och jet, jag är inte ens säker på att jag VILL ha det (pga ljud och hygien) men jag vill ABSOLUT ha ett man får plats två långa människor i samtidigt. Alltså behöver jag ett baddjup på 55 cm. Jag HAR sett det i showrooms, men jag har inte tid att åka runt och glo i såna i Stockholm just nu (tar lite tid bara att åka dit) så nu behöver jag lite hjälp från er. Var kan jag hitta ett sådant badkar? Det gör inget om det är ett rimligt pris på det också, men djupet är det allra viktigaste. Storlek i övrigt inget problem, det är 1,85 till närmaste elementkoppling.
  2. 1
    Extra djupa badkar? Jag vill så himla gärna ha ett hörnbadkar!!! Det är inte alls nödvändigt med bubblor och jet, jag är inte ens säker på att jag VILL ha det (pga ljud och hygien) men jag vill ABSOLUT ha ett man får plats två långa människor i samtidigt. Alltså behöver jag ett baddjup på 55 cm. Jag HAR sett det i showrooms, men jag har inte tid att åka runt och glo i såna i Stockholm just nu (tar lite tid bara att åka dit) så nu behöver jag lite hjälp från er. Var kan jag hitta ett sådant badkar? Det gör inget om det är ett rimligt pris på det också, men djupet är det allra viktigaste. Storlek i övrigt inget problem, det är 1,85 till närmaste elementkoppling.
  3. Helene
    #2

    Har sett såna på

    Bauhaus. Det är deras eget märke Casper som har extradjupa kar till BRA priser!
  4. 2
    Har sett såna på Bauhaus. Det är deras eget märke Casper som har extradjupa kar till BRA priser!
  5. Cicci
    #3

    Nu står det iofs inget om djup i annonsen...

    men på www.gat.se borde du hitta ett badkar som heter Macao. Det är i alla fall tydligt utformat för två personer. Tyvärr står det inget om djup i annonsen, men på websajten kanske det går att hitta.
  6. 3
    Nu står det iofs inget om djup i annonsen... men på www.gat.se borde du hitta ett badkar som heter Macao. Det är i alla fall tydligt utformat för två personer. Tyvärr står det inget om djup i annonsen, men på websajten kanske det går att hitta.
  7. Vimse
    #4

    Comfornette

    Har vi köpt vårt badkar ifrån. Vi var ute just efter så stort badvolym som möjligt. Detta är både djupt och är har tre ordentliga hörn (väldit bekvämt när man är två, eftersom man ha benen åt olika håll så att säga)
  8. 4
    Comfornette Har vi köpt vårt badkar ifrån. Vi var ute just efter så stort badvolym som möjligt. Detta är både djupt och är har tre ordentliga hörn (väldit bekvämt när man är två, eftersom man ha benen åt olika håll så att säga)
  9. Medlem sedan
    Jul 2001
    #5

    Coop Forum har vi faktiskt köpt vårt på


    Visserligen i Burlöv (utanför Malmö), men det lär väl finnas i en sån avkrok som Stockholm också ;-)

    Vill minnas att baddjupet är 55 cm och utan bubblor var precis högst rimligt!

    Här kan du se hur det ser ut:
    http://home.swipnet.se/fam_jornevi/nyabadrummet.html

    Vi har haft det i ungefär två månader nu och vi är supernöjda!
  10. 5
    Coop Forum har vi faktiskt köpt vårt på
    Visserligen i Burlöv (utanför Malmö), men det lär väl finnas i en sån avkrok som Stockholm också ;-)

    Vill minnas att baddjupet är 55 cm och utan bubblor var precis högst rimligt!

    Här kan du se hur det ser ut:
    http://home.swipnet.se/fam_jornevi/nyabadrummet.html

    Vi har haft det i ungefär två månader nu och vi är supernöjda!
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6

    Såg i katalogen från K-rauta

    Den kom just i brevlådan här! Nu vet jag ju inte var du bor men K-rauta finns väl på ganska många ställen iaf?
  12. 6
    Såg i katalogen från K-rauta Den kom just i brevlådan här! Nu vet jag ju inte var du bor men K-rauta finns väl på ganska många ställen iaf?
  13. Happylina
    #7

    Jag vet var det finns

    Min favvosajt för badkar har kanske något för er!

    Svenska Badkar har ett som är gjort för långa personer. Det heter Gemina och finns på
    http://www.svenska-badkar.se/sv/index.htm
    välj hörnkar i menyn till vänster. Enda haken är väl att det endast är 53 cm djupt.

    Annars har de karet Andalusit, jag ser att det är 56 cm som djupast. Men jag tycker själva karet ser lite konstigt ut
  14. 7
    Jag vet var det finns Min favvosajt för badkar har kanske något för er!

    Svenska Badkar har ett som är gjort för långa personer. Det heter Gemina och finns på
    http://www.svenska-badkar.se/sv/index.htm
    välj hörnkar i menyn till vänster. Enda haken är väl att det endast är 53 cm djupt.

    Annars har de karet Andalusit, jag ser att det är 56 cm som djupast. Men jag tycker själva karet ser lite konstigt ut
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8

    Nämen!

    *glatt överraskad* Då ska jag nog ta mig en tur dit imorrn! :)
  16. 8
    Nämen! *glatt överraskad* Då ska jag nog ta mig en tur dit imorrn! :)
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9

    Hittade inget

    på sidan, men väl en återförsäljare på rimligt avstånd och nu har jag beställt broschyr. :)
  18. 9
    Hittade inget på sidan, men väl en återförsäljare på rimligt avstånd och nu har jag beställt broschyr. :)
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10

    Det låter bra!

    Har ni bubbel eller jet? Vad kostar kalaset?
  20. 10
    Det låter bra! Har ni bubbel eller jet? Vad kostar kalaset?
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11

    Men det såg helt ok ut! :)

    Vimses med tre tydliga hörn är nog bekvämare, men det ÄR ju en prisfråga också. Nu HAR vi Coop i Byhåla-Enköping också *s* men inte har de badgrejor. Får nog ringa runt lite och kolla. :)
  22. 11
    Men det såg helt ok ut! :) Vimses med tre tydliga hörn är nog bekvämare, men det ÄR ju en prisfråga också. Nu HAR vi Coop i Byhåla-Enköping också *s* men inte har de badgrejor. Får nog ringa runt lite och kolla. :)
  23. Medlem sedan
    Nov 1999
    #12

    Jag har nära

    till Västerås, och där finns K-rauta. Såg du om det var extra djupa kar? Jag får nog se om vi inte fick den reklamen igår, det kom ju en bunt papper iaf. Tack för tipset!
  24. 12
    Jag har nära till Västerås, och där finns K-rauta. Såg du om det var extra djupa kar? Jag får nog se om vi inte fick den reklamen igår, det kom ju en bunt papper iaf. Tack för tipset!
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13

    Det låter väldigt bra

    när de beskriver det, men jag tycker det ser för litet ut tyvärr. Och jag håller med dig om att Andalusit ser VÄLDIGT märkligt ut. Inte är det gjort för två vuxna på en gång iaf va?
  26. 13
    Det låter väldigt bra när de beskriver det, men jag tycker det ser för litet ut tyvärr. Och jag håller med dig om att Andalusit ser VÄLDIGT märkligt ut. Inte är det gjort för två vuxna på en gång iaf va?
  27. Medlem sedan
    Oct 2001
    #14

    Men du...

    om ni vill ha plats för två långa människor tror jag nog att du ska kolla den vanliga formen på badkar också. Jag tror inte att det är längden du vinner på med hörnbadkar utan tvärtom, de är ofta kortare.

    Kolla Svenska badkar istället, deras längsta badkar är nästan 2 meter långt. Vi hade ett från dem (kommer inte ihåg vilken modell) som var lite extra bred, så att man fick plats brevid varandra. Jag tror att vattenvolymen var 310 liter = rätt mycket, och djupet gick inte att klaga på.

    Sen håller jag med dig om bubbel, vårt var just ett sådant och får oss badfreaks så tar det verkligen bort en del av charmen att ha en jetmotor intill örat...
  28. 14
    Men du... om ni vill ha plats för två långa människor tror jag nog att du ska kolla den vanliga formen på badkar också. Jag tror inte att det är längden du vinner på med hörnbadkar utan tvärtom, de är ofta kortare.

    Kolla Svenska badkar istället, deras längsta badkar är nästan 2 meter långt. Vi hade ett från dem (kommer inte ihåg vilken modell) som var lite extra bred, så att man fick plats brevid varandra. Jag tror att vattenvolymen var 310 liter = rätt mycket, och djupet gick inte att klaga på.

    Sen håller jag med dig om bubbel, vårt var just ett sådant och får oss badfreaks så tar det verkligen bort en del av charmen att ha en jetmotor intill örat...
  29. Medlem sedan
    Oct 2001
    #15

    Sorry, glömde weblänken:

    http://www.svenska-badkar.se/sv/index.htm

    Kolla in de rektangulär karen
  30. 15
    Sorry, glömde weblänken: http://www.svenska-badkar.se/sv/index.htm

    Kolla in de rektangulär karen

Liknande trådar

  1. extra ansvar, extra tillägg?
    By Anonym in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2010-03-10, 10:52
  2. Extra djupa tassbadkar?
    By -ME- in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-06-04, 21:27
  3. Extra djupa tassbadkar?
    By -ME- in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-12, 11:26
  4. Djupa badkar?
    By Mina in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-07, 14:41
  5. EXTRA EXTRA UPPROP SESÅ VAKNA
    By Mackan in forum Singelmingel
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-11-17, 11:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar