Igår var det overallpremiär!
_0406 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2000
    #1

    Igår var det overallpremiär!

    När vi skulle på valpkursen igår bes´löt jag mig för att sätta på Alex overallen och tur var väl det! Det är jättefuktigt nere på klubben och det är SVINKALLT! Alla som stog bredvid var avundsjuka på hans varma overall för vi stog alla och frös :(

    Men hur sjutton ska man kunna hålla fötterna varma när han sitter still i vagnen? Jag hade vinterskorna på honom igår men han var kall som sjutton om fötterna när vi kom hem :( Eftersom hunden blir galen och ska valla in Alex om han springer runt måste han sitta i vagnen tyvärr :( Så länge han rör sig är det ju inga problem... man kanske ska ha vinteråkpåsen i när man åker dit ner och bara ha locket upp över fötterna så det blir lite extra värma... Eller en filt räcker kanske? Nått måste jag komma på för vi har kurser hela vintern framför oss...
  2. 1
    Igår var det overallpremiär! När vi skulle på valpkursen igår bes´löt jag mig för att sätta på Alex overallen och tur var väl det! Det är jättefuktigt nere på klubben och det är SVINKALLT! Alla som stog bredvid var avundsjuka på hans varma overall för vi stog alla och frös :(

    Men hur sjutton ska man kunna hålla fötterna varma när han sitter still i vagnen? Jag hade vinterskorna på honom igår men han var kall som sjutton om fötterna när vi kom hem :( Eftersom hunden blir galen och ska valla in Alex om han springer runt måste han sitta i vagnen tyvärr :( Så länge han rör sig är det ju inga problem... man kanske ska ha vinteråkpåsen i när man åker dit ner och bara ha locket upp över fötterna så det blir lite extra värma... Eller en filt räcker kanske? Nått måste jag komma på för vi har kurser hela vintern framför oss...
  3. Daphnia
    #2

    ullstrumpor

    sa \"skotanten\" när jag köpte skor och vinterstövlar åt Victor för några veckor sedan. De hade några i affären som hon rekommenderade, de var mjuka och inte så tjocka. För oss har det än så länge räckt för Victor med extra sockar och filt om fötterna (han har inte skor på sig när han sitter i vagnen). Åkpåsen är ju inte dum den heller... Men som du skrev - det blir ju kallare längre fram.
  4. 2
    ullstrumpor sa \"skotanten\" när jag köpte skor och vinterstövlar åt Victor för några veckor sedan. De hade några i affären som hon rekommenderade, de var mjuka och inte så tjocka. För oss har det än så länge räckt för Victor med extra sockar och filt om fötterna (han har inte skor på sig när han sitter i vagnen). Åkpåsen är ju inte dum den heller... Men som du skrev - det blir ju kallare längre fram.
  5. Medlem sedan
    Jan 2005
    #3

    Vi har haft

    vinteroverallen på Oscar när vi har lämnat Felix på dagis den här veckan. Så om det kalla vädret håller i sig blir det någ vinteroverall på morgonen och Pops våroverall som alternativ på dagis. När Oscar är frisk någ att börja igen, Förhoppningsvis blir det i morgon.
  6. 3
    Vi har haft vinteroverallen på Oscar när vi har lämnat Felix på dagis den här veckan. Så om det kalla vädret håller i sig blir det någ vinteroverall på morgonen och Pops våroverall som alternativ på dagis. När Oscar är frisk någ att börja igen, Förhoppningsvis blir det i morgon.

Liknande trådar

  1. Overallpremiär
    By Fideli_76 in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-09-22, 17:15
  2. Overallpremiär!
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-13, 17:27
  3. ul igår :D
    By girli in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-03-30, 14:44
  4. CSI igår
    By Jensan med Love in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-07, 10:40
  5. Overallpremiär :-)
    By Minama in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-16, 16:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar