Folsyra?
Planera för barn
  1. Anonym just nu
    #1

    Folsyra?

    Har läst att det är bra att äta extra folsyra när man vill bli gravid så jag har nu varit på apoteket och köpt folsyratabletter.
    Äter redan Mitt val kvinna varje dag och tänkte höra om det är någon som vet om jag kan fortsätta ta dom eller om det blir för mycket folsyra då?

  2. 1
    Folsyra? Har läst att det är bra att äta extra folsyra när man vill bli gravid så jag har nu varit på apoteket och köpt folsyratabletter.
    Äter redan Mitt val kvinna varje dag och tänkte höra om det är någon som vet om jag kan fortsätta ta dom eller om det blir för mycket folsyra då?

  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2

    Som jag har förstått

    det så räcker det med Mitt Val-tabletterna. Där är väl en förhöjd dos folsyra.
  4. 2
    Som jag har förstått det så räcker det med Mitt Val-tabletterna. Där är väl en förhöjd dos folsyra.
  5. Emma med Tova
    #3

    Nej då

    Det blir inte för mycket med folsyra. Jag åt tidigare en epilepsimedicin som ökade risken för ryggmärgsbråck och då fick jag i förebyggande syfte då jag var i fertil ålder äta folacin som är starka folsyratabletter. Den dos jag fick då utan en planerad graviditet motsvarar 24 receptfria folsyretabletter om dagen. Om du ska ta en multivitamintablett så tycker jag att kvinna vitamineral är bättre än mitt val kvinna. Vitamineral kvinna har en högre dos folsyra och zink än mitt val kvinna och sen tar man 1 tablett om dagen istället för 2, det gör att det blir bra mycket billigare.

  6. 3
    Nej då Det blir inte för mycket med folsyra. Jag åt tidigare en epilepsimedicin som ökade risken för ryggmärgsbråck och då fick jag i förebyggande syfte då jag var i fertil ålder äta folacin som är starka folsyratabletter. Den dos jag fick då utan en planerad graviditet motsvarar 24 receptfria folsyretabletter om dagen. Om du ska ta en multivitamintablett så tycker jag att kvinna vitamineral är bättre än mitt val kvinna. Vitamineral kvinna har en högre dos folsyra och zink än mitt val kvinna och sen tar man 1 tablett om dagen istället för 2, det gör att det blir bra mycket billigare.

Liknande trådar

  1. Folsyra
    By Hemliga byrån in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-02, 21:09
  2. Folsyra?
    By anonymt namn in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-31, 13:42
  3. Ang folsyra...
    By Anonyma jag in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-20, 14:38
  4. Folsyra
    By MisaD in forum Försöker bli med barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-06-30, 20:33
  5. Folsyra
    By anonymt namn in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-03, 16:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar