Frågan är egentligen ...
Kärlek & relationer
  1. fortfarande förtvivlad
    #1

    Frågan är egentligen ...

    om det är någon som vågar/vill eller kan bli förälskat i en gift person!!

    När vi på jobbet t.ex. prata om en person och vem han/hon kan vara intresserad av så blir det bara \"men han/hon är gift\". Så det verkar inte vara snack om saken. Däremot verkar det kvittar om personen har en relation med en annan så länge han/hon inte har lovat något.

    Så han som jag tycker om kommer väl aldrig att ha samma känslor för mig, vilket är ju bra, men ändå så önskar jag att han hade det.

  2. 1
    Frågan är egentligen ... om det är någon som vågar/vill eller kan bli förälskat i en gift person!!

    När vi på jobbet t.ex. prata om en person och vem han/hon kan vara intresserad av så blir det bara \"men han/hon är gift\". Så det verkar inte vara snack om saken. Däremot verkar det kvittar om personen har en relation med en annan så länge han/hon inte har lovat något.

    Så han som jag tycker om kommer väl aldrig att ha samma känslor för mig, vilket är ju bra, men ändå så önskar jag att han hade det.

  3. samma
    #2

    Har inga svar

    Kan bara berätta om hur det är för mig.

    Jag trodde _aldrig_ min kollega skulle vara intresserad av mig. Jag har ju aldrig visat något för honom, undvikit honom, knappt pratat med honom.

    Jag är inte gift.. men har X antal barn med min sambo som jag varit tillsammans med i snart 8 år. Min kollega känner till att jag har familj. Tror inte det hade varit någon större skillnad om jag varit gift?

    Jag fattade aldrig riktigt vad det var som hände den här kvällen mellan oss då vi _nästan_ hamnade inne på hans hotellrum.

    Han har ju heller aldrig visat något tidigare, så vad var det som hände?

    Vad jag inte vet är om han tänker på mig nu... jag tänker på honom hela tiden.
  4. 2
    Har inga svar Kan bara berätta om hur det är för mig.

    Jag trodde _aldrig_ min kollega skulle vara intresserad av mig. Jag har ju aldrig visat något för honom, undvikit honom, knappt pratat med honom.

    Jag är inte gift.. men har X antal barn med min sambo som jag varit tillsammans med i snart 8 år. Min kollega känner till att jag har familj. Tror inte det hade varit någon större skillnad om jag varit gift?

    Jag fattade aldrig riktigt vad det var som hände den här kvällen mellan oss då vi _nästan_ hamnade inne på hans hotellrum.

    Han har ju heller aldrig visat något tidigare, så vad var det som hände?

    Vad jag inte vet är om han tänker på mig nu... jag tänker på honom hela tiden.
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3

    Ja man KAN bli det!


    Ingen vill väl det och ingen tänker väl \"När jag blir stor ska jag bli otrogen\", men man kan defenitivt bli förälskad i någon som är gift :-(

    Både jag och min Kärlek har vetat om hela tiden att den andra är gift, och vi blev - faktiskt - väldigt förvånade när vi upptäckte hur vi kände...

    Men vad gör man när ALLT stämmer, \"utom\" verkligheten runtomkring....
  6. 3
    Ja man KAN bli det!
    Ingen vill väl det och ingen tänker väl \"När jag blir stor ska jag bli otrogen\", men man kan defenitivt bli förälskad i någon som är gift :-(

    Både jag och min Kärlek har vetat om hela tiden att den andra är gift, och vi blev - faktiskt - väldigt förvånade när vi upptäckte hur vi kände...

    Men vad gör man när ALLT stämmer, \"utom\" verkligheten runtomkring....
  7. T.
    #4

    vet precis vad du menar...

    det hände mig...jag är gift och kär i en gift man. Vi har gått in i detta under samma förutsättningar och han är verkligen min själsfrände. Vi måste ha träffats i ett tidigare liv, för det klickade så direkt och på ett sätt jag aldrig varit med om förrut.

    Som du säger, allt stämmer utom verkligheten runt omkring! Jag älskar honom och han älskar mig, men just nu så är det som det är och vi kommer inte ändra på det heller. Känns jätte-komplicerat.
  8. 4
    vet precis vad du menar... det hände mig...jag är gift och kär i en gift man. Vi har gått in i detta under samma förutsättningar och han är verkligen min själsfrände. Vi måste ha träffats i ett tidigare liv, för det klickade så direkt och på ett sätt jag aldrig varit med om förrut.

    Som du säger, allt stämmer utom verkligheten runt omkring! Jag älskar honom och han älskar mig, men just nu så är det som det är och vi kommer inte ändra på det heller. Känns jätte-komplicerat.

Liknande trådar

  1. Frågan är när..
    By mallan:o) in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-17, 13:13
  2. Egentligen (vaccinering) egentligen
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-10-07, 19:21
  3. då är frågan...
    By Ellen _ _ _ in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-15, 11:41
  4. Och så tar vi frågan....
    By -Jessis- in forum Ordet är fritt
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2007-08-24, 19:11
  5. Frågan är...
    By -Sara- in forum Singelmingel
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-21, 22:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar