Vart köper man KOLSYREIS..
Hem & fritid
  1. Kicki
    #1

    Vart köper man KOLSYREIS..

    Har fått för mig att det finns att köpa men vart??

    Vill lägga det i bålen till kalaset i helgen.
  2. 1
    Vart köper man KOLSYREIS.. Har fått för mig att det finns att köpa men vart??

    Vill lägga det i bålen till kalaset i helgen.
  3. Cat
    #2

    AGA har + återförsäljare

    www.aga.se
    kolla under Halloween
    Men du kan inte lägga det direkt i bålen-risk för köldskador, du bör ha det i en ytterskål el likn + att ju varmare vatten det läggs i desto mer rök.
    Är urhäftigt använt det massor av ggr
  4. 2
    AGA har + återförsäljare www.aga.se
    kolla under Halloween
    Men du kan inte lägga det direkt i bålen-risk för köldskador, du bör ha det i en ytterskål el likn + att ju varmare vatten det läggs i desto mer rök.
    Är urhäftigt använt det massor av ggr
  5. Kicki
    #3

    tack

    då får det bli i en skål bredvid bålen, tack.
  6. 3
    tack då får det bli i en skål bredvid bålen, tack.
  7. Cat
    #4

    Ja eller du har en skål med

    bål i, den bålskålen ställer du i en större skål m vatten där du lägger isen i= ryker från hela skålen. eller så gör du tvärtom ;O))
    Har en skål med bålen i, i den skålen ställer du dit ett högre kärl som du fyller med vatten och is. Då står isen i en separat burk men mitt i bålskålen så det ryker från den. Alt är att man får ta bål efter isen har smält och man kollar att den är lagom kall så man ej \"bränner\" sig ;O))
    Är ju bara urmajsigt att ha många skålar som står och ryker här och där både ute och inne, särskilt till Halloween
    Akta bara så ingen tar i isen med bara händer, anv handskar tex trädgårdshandskar el vinterhandskarna el likn !
  8. 4
    Ja eller du har en skål med bål i, den bålskålen ställer du i en större skål m vatten där du lägger isen i= ryker från hela skålen. eller så gör du tvärtom ;O))
    Har en skål med bålen i, i den skålen ställer du dit ett högre kärl som du fyller med vatten och is. Då står isen i en separat burk men mitt i bålskålen så det ryker från den. Alt är att man får ta bål efter isen har smält och man kollar att den är lagom kall så man ej \"bränner\" sig ;O))
    Är ju bara urmajsigt att ha många skålar som står och ryker här och där både ute och inne, särskilt till Halloween
    Akta bara så ingen tar i isen med bara händer, anv handskar tex trädgårdshandskar el vinterhandskarna el likn !
  9. Mia m.Linneá-99,Tobias-01 & Pontus-04
    #5

    Berätta mer är du snäll!

    Jag har själv beställt torr-is och skall använda mig av det för första gången till barnens halloween-party och jag undrar över några grejer...
    Har beställt ett paket för privatpersoner (minns inte hur mkt det var i det? 7 kg?) hur mkt går det åt av ett sådant paket?

    Tänkte ha 2-3 rykande skålar.

    Man skall ju ha ljummet vatten,vad händer om man tar för varmt?

    Ljummet vatten svalnar ju fort så hur länge ryker det?
    Hur gör man sedan då?
    Får man springa och byta vatten och lägga i ny torr-is i tid och otid? hur länge ryker det?

    Funkar värmeplattor att ställa under skålarna så vattnet inte svalnar?

    Vill ha en skål ute vid trappan men det svalnar ju på nolltid,går det?
  10. 5
    Berätta mer är du snäll! Jag har själv beställt torr-is och skall använda mig av det för första gången till barnens halloween-party och jag undrar över några grejer...
    Har beställt ett paket för privatpersoner (minns inte hur mkt det var i det? 7 kg?) hur mkt går det åt av ett sådant paket?

    Tänkte ha 2-3 rykande skålar.

    Man skall ju ha ljummet vatten,vad händer om man tar för varmt?

    Ljummet vatten svalnar ju fort så hur länge ryker det?
    Hur gör man sedan då?
    Får man springa och byta vatten och lägga i ny torr-is i tid och otid? hur länge ryker det?

    Funkar värmeplattor att ställa under skålarna så vattnet inte svalnar?

    Vill ha en skål ute vid trappan men det svalnar ju på nolltid,går det?
  11. Cat
    #6

    Okej, skall försöka

    Hej !
    Nu skall vi se om jag kan svara lite.
    Privatpaketet kan jag nästan lova kommer allt gå åt, och det måste gå åt för så fort isen tas från AGA börjar den sakta smälta (den kommer i en frigolitlåda och speciella påsar. Så försök att hämta isen så sent som möjligt och förvara den så kallt du kan ingen har ju -78 grader, så den börjar sakta smälta i vanlig frys också sas)

    Den räcker helt klart till 2-3 skålar och ta gärna mindre bitar (men inte små småbitar heller) och fyll på hela tiden än att lägga i hela blocket *undantag finns se nedan o utomhus*

    Ju varmare vatten desto fortare försvinner isen, men desto mer RÖK får du. Men om du har jättevarmt vatten så smälter och ryker den ju bort på några min och hur kul är det ?? Nej ta lite ljummet och fyll på med mer ljummet när du tycker det ryker för lite.
    Har man varmt vatten så brukar det också bubbla massor och fräsa, kan vara läckert att pröva

    Svårt att svara på hur länge det ryker, beror helt på hur varmt vattnet är och hur stora bitar du lagt i, kan tyvärr ej ge exakt svar på den frågan.

    Ja man måste fylla på med mer ljummet vatten om man tycker det blir för lite rök = vattnet har svalnat. Men det ryker ju även i kallare vatten sas men inte alls lika mycket. Ja man måste fylla på med mer is när den har smält bort = röken försvinner.
    Allt detta kommer du fort märka när du börjar, hur varmt vatten just du vill ha, hur stora block osv

    Njaee jag skulle inte sätta på plattan då försvinner isen fortare än kvickt men visst om du vill ha mycket rök på kort tid så.

    Nej, nolltid går det inte men ute på trappan skulle jag satsa på ett större block som håller längre. Bättre lite stora bitar än massa små, de små smälter fortare än större.
    Det går utmärkt att ha det utomhus, inga problem.
    Hoppas jag har svarat någorlunda bra ?



  12. 6
    Okej, skall försöka Hej !
    Nu skall vi se om jag kan svara lite.
    Privatpaketet kan jag nästan lova kommer allt gå åt, och det måste gå åt för så fort isen tas från AGA börjar den sakta smälta (den kommer i en frigolitlåda och speciella påsar. Så försök att hämta isen så sent som möjligt och förvara den så kallt du kan ingen har ju -78 grader, så den börjar sakta smälta i vanlig frys också sas)

    Den räcker helt klart till 2-3 skålar och ta gärna mindre bitar (men inte små småbitar heller) och fyll på hela tiden än att lägga i hela blocket *undantag finns se nedan o utomhus*

    Ju varmare vatten desto fortare försvinner isen, men desto mer RÖK får du. Men om du har jättevarmt vatten så smälter och ryker den ju bort på några min och hur kul är det ?? Nej ta lite ljummet och fyll på med mer ljummet när du tycker det ryker för lite.
    Har man varmt vatten så brukar det också bubbla massor och fräsa, kan vara läckert att pröva

    Svårt att svara på hur länge det ryker, beror helt på hur varmt vattnet är och hur stora bitar du lagt i, kan tyvärr ej ge exakt svar på den frågan.

    Ja man måste fylla på med mer ljummet vatten om man tycker det blir för lite rök = vattnet har svalnat. Men det ryker ju även i kallare vatten sas men inte alls lika mycket. Ja man måste fylla på med mer is när den har smält bort = röken försvinner.
    Allt detta kommer du fort märka när du börjar, hur varmt vatten just du vill ha, hur stora block osv

    Njaee jag skulle inte sätta på plattan då försvinner isen fortare än kvickt men visst om du vill ha mycket rök på kort tid så.

    Nej, nolltid går det inte men ute på trappan skulle jag satsa på ett större block som håller längre. Bättre lite stora bitar än massa små, de små smälter fortare än större.
    Det går utmärkt att ha det utomhus, inga problem.
    Hoppas jag har svarat någorlunda bra ?



  13. Mia m.Linneá-99,Tobias-01 & Pontus-04
    #7

    Jaa TACK!

    Det var ett jättebra svar!
    Nu börjar poletten trilla ner hur det funkar...

    Men på ett ungefär då...det här med röktid i en vanlig skål inne?
    Handlar det om 10 min. eller 30 min innan man behöver fylla på?

    Och det här att fylla på, brukar du bara fylla på med ljummet vatten eller byter du helt?
  14. 7
    Jaa TACK! Det var ett jättebra svar!
    Nu börjar poletten trilla ner hur det funkar...

    Men på ett ungefär då...det här med röktid i en vanlig skål inne?
    Handlar det om 10 min. eller 30 min innan man behöver fylla på?

    Och det här att fylla på, brukar du bara fylla på med ljummet vatten eller byter du helt?
  15. Cat
    #8

    Ja alltså

    det beror ju på hur stor bit du lägger dit och hur varmt vattnet är. En stor bit håller längre men kyler vattnet fortare.
    Men om du lägger i ett stort block i ljummet vatten så ryker det nog ca 30 min.

    Vissa skålar duttar jag bara i lite varmt vatten i och ibland så häller jag av och pytsar i helt nytt vatten. Så svårt för mig att säga beror på
    1-skålens stl
    2-stl på isen
    3-temp på vattnet
    4-temp på omgivningen (ute el inne)
  16. 8
    Ja alltså det beror ju på hur stor bit du lägger dit och hur varmt vattnet är. En stor bit håller längre men kyler vattnet fortare.
    Men om du lägger i ett stort block i ljummet vatten så ryker det nog ca 30 min.

    Vissa skålar duttar jag bara i lite varmt vatten i och ibland så häller jag av och pytsar i helt nytt vatten. Så svårt för mig att säga beror på
    1-skålens stl
    2-stl på isen
    3-temp på vattnet
    4-temp på omgivningen (ute el inne)

Liknande trådar

  1. Vart köper man
    By kondis in forum Sex & erotik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-02-16, 10:24
  2. Vart köper man
    By Cissi med G och A in forum Mat & dryck
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 18:08
  3. Vart köper man??
    By happy83 in forum _0707 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-20, 17:15
  4. Vart köper man
    By SANDEE in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-06-14, 19:08
  5. Vart köper man
    By Ameyo in forum Föräldraskap
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-13, 11:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar