Presenter till 3-åringarna
_0211 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2002
    #1

    Presenter till 3-åringarna

    Vad ska ni köpa själva och vad ska ni önska till era snart 3-åringar. Tycker det börjar bli jättesvårt att komma på grejjer man inte redan har :/
  2. 1
    Presenter till 3-åringarna Vad ska ni köpa själva och vad ska ni önska till era snart 3-åringar. Tycker det börjar bli jättesvårt att komma på grejjer man inte redan har :/
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2

    Verktyg! Ihopskruvningsbil med...

    egen skruvdragare.
    Bro till \"brio\"tågbanan.
    Verktygslåda.

    Här är det verktyg som gäller för hela slanten...

    Han kommer att få någon Byggare bob grej ifrån kusinerna också.

    Ha det!
  4. 2
    Verktyg! Ihopskruvningsbil med... egen skruvdragare.
    Bro till \"brio\"tågbanan.
    Verktygslåda.

    Här är det verktyg som gäller för hela slanten...

    Han kommer att få någon Byggare bob grej ifrån kusinerna också.

    Ha det!
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3

    tack

    för tipset, lite verktyg skulle hon nog gilla och hjälpa danne när han är i fixartagen :)
  6. 3
    tack för tipset, lite verktyg skulle hon nog gilla och hjälpa danne när han är i fixartagen :)
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4

    Här....

    blir det nog en dvd kids från oss... min mamma har köpt en docka som pratar för fullt och sedan har hon stickat och sytt en enorm garderob till denna docka...
  8. 4
    Här.... blir det nog en dvd kids från oss... min mamma har köpt en docka som pratar för fullt och sedan har hon stickat och sytt en enorm garderob till denna docka...
  9. Medlem sedan
    Jun 2002
    #5

    På Rasmus önskelista

    står bl a ficklampa, plånbok, kläder, färg och penslar, grejer till Brio tågbana, spel och pussel, Farmors och farfars bok/Mormors och morfars bok, snickarbyxor, grytlappar i barnstorlek och mugg + tallrik m Barbapappa. En del har han kommit på själv, en del är mammas påhitt... Vad vi ska köpa är inte klart än. Har dock köpt en bok, Pricken, tyckte den var så söt när jag var liten...
  10. 5
    På Rasmus önskelista står bl a ficklampa, plånbok, kläder, färg och penslar, grejer till Brio tågbana, spel och pussel, Farmors och farfars bok/Mormors och morfars bok, snickarbyxor, grytlappar i barnstorlek och mugg + tallrik m Barbapappa. En del har han kommit på själv, en del är mammas påhitt... Vad vi ska köpa är inte klart än. Har dock köpt en bok, Pricken, tyckte den var så söt när jag var liten...
  11. Medlem sedan
    Oct 2001
    #6

    allt nästan klart!

    Av oss får Jolina:
    - En nalle som hon själv säger att hon önskar sig (vi har ju inga nallar.......)
    - Pippi-dvd
    - Bamse-dvd
    - Tröja, byxor + kofta med Pippi
    - Pippidocka
    - En bok
    - cd - Anki & Pytte läser sagor
    - Skridskor
    - Boux-skor att ha på förskolan
    - en tröja som Juni har som hon varje gång säger att hon vill - ha en sån
    Och så ska vi köpa ett litet armbandsur, hon är så klockintresserad. Och Pippi-intresserad kanske märks oxå :)

    Av andra ska hon få bl.a.
    Egen pyssellåda
    Prinsessutklädningskläder
    Bondgård med djur
  12. 6
    allt nästan klart! Av oss får Jolina:
    - En nalle som hon själv säger att hon önskar sig (vi har ju inga nallar.......)
    - Pippi-dvd
    - Bamse-dvd
    - Tröja, byxor + kofta med Pippi
    - Pippidocka
    - En bok
    - cd - Anki & Pytte läser sagor
    - Skridskor
    - Boux-skor att ha på förskolan
    - en tröja som Juni har som hon varje gång säger att hon vill - ha en sån
    Och så ska vi köpa ett litet armbandsur, hon är så klockintresserad. Och Pippi-intresserad kanske märks oxå :)

    Av andra ska hon få bl.a.
    Egen pyssellåda
    Prinsessutklädningskläder
    Bondgård med djur
  13. Åsa m A&E
    #7

    Här blir det

    -en playmobil husbil (köpte den på senaste tjänsteresan. La in en bild här så går du bakåt kan du se hur den ser ut)

    -Traktor till bondgården som han redan fått i för tidig present av morfar.

    -Playdo, papper och lite pyssel

    -Heffaklumpen film och en heffaklump.

    men sedan vet jag inte. Några bilar. Kanske ett garage/dockhus eller liknande.

    Vårat är väl redan klart sas men så ska det ju du delas ut önskningar till höger och vänster oxå.

    Vet inte vad han ska önska av kusiner, farmor och farfar, mormor osv.

  14. 7
    Här blir det -en playmobil husbil (köpte den på senaste tjänsteresan. La in en bild här så går du bakåt kan du se hur den ser ut)

    -Traktor till bondgården som han redan fått i för tidig present av morfar.

    -Playdo, papper och lite pyssel

    -Heffaklumpen film och en heffaklump.

    men sedan vet jag inte. Några bilar. Kanske ett garage/dockhus eller liknande.

    Vårat är väl redan klart sas men så ska det ju du delas ut önskningar till höger och vänster oxå.

    Vet inte vad han ska önska av kusiner, farmor och farfar, mormor osv.

  15. Medlem sedan
    Apr 2002
    #8

    Carl (och Eric) älskar verktygslådan *imt*

    imt
  16. 8
    Carl (och Eric) älskar verktygslådan *imt* imt
  17. Medlem sedan
    Apr 2002
    #9

    Bondgård är toppen

    Carl fick en bondgråd från Play 2 learn när han fyllde 1 år. Den leker killarna med varje dag!!!
  18. 9
    Bondgård är toppen Carl fick en bondgråd från Play 2 learn när han fyllde 1 år. Den leker killarna med varje dag!!!
  19. Medlem sedan
    Apr 2002
    #10

    Säg ingenting

    Ni får inte skvallra men morfar håller på att fixa ett dockskåp. Skall sanningen fram så är det dockskåpet han byggde till mig som just nu genomgår en helrenovering. Nymålat tak och ytterväggar. Lagning av trappan till övervåningen och en del av möblerna. Så skall han dekormåla på utsidan, typ bilar och buskar och så. . . Möblerna finns kvar men det saknas kök så det tänker vi köpa till och mamma har letat \"gubbar\" idag. Tapeterna och heltäckningsmattorna får dock bli de gamla. Så häftiga, riktigt 70-tal men fortfarande i bra skick. Morfar fixar en \"plast-glas-skiva\" som går att sätta för när Carl inte leker i dockskåpet så att Eric inte rotar runt för mycket.

    Jaha och i övrigt då:
    Han önskar sig en dammsugare och en kassaaparat. Lakan med Lilla Spöket Laban.
    Jag tänker önska honom (flera) ull-underställ från POP.
    Kanske skridskor
    Han kommer förståss att få ytterligare ett silverbestick ur serien Bernadotte av George Jensen.
    Han vill ha ytterligare 2 lila stolar till sitt bord från IKEA.
    En ny bältes-stol som skall användas extra i pappas bil fram och tillbaka till dagis innan han blir stark nog (Carls skelettet menar jag) att byta till den helt och hållet.
    Playmobil gillar han skarpt.
    Motorcyklar älskar han.
    Barnteaterbiljett.
    Och så ständiga önskemålet om presentkort hos fotograf, man kan aldrig få för många bra bilder på sina barn. Fast vi tar många bra själva också.

    Hm, jag kommer nog på mera snart.
  20. 10
    Säg ingenting Ni får inte skvallra men morfar håller på att fixa ett dockskåp. Skall sanningen fram så är det dockskåpet han byggde till mig som just nu genomgår en helrenovering. Nymålat tak och ytterväggar. Lagning av trappan till övervåningen och en del av möblerna. Så skall han dekormåla på utsidan, typ bilar och buskar och så. . . Möblerna finns kvar men det saknas kök så det tänker vi köpa till och mamma har letat \"gubbar\" idag. Tapeterna och heltäckningsmattorna får dock bli de gamla. Så häftiga, riktigt 70-tal men fortfarande i bra skick. Morfar fixar en \"plast-glas-skiva\" som går att sätta för när Carl inte leker i dockskåpet så att Eric inte rotar runt för mycket.

    Jaha och i övrigt då:
    Han önskar sig en dammsugare och en kassaaparat. Lakan med Lilla Spöket Laban.
    Jag tänker önska honom (flera) ull-underställ från POP.
    Kanske skridskor
    Han kommer förståss att få ytterligare ett silverbestick ur serien Bernadotte av George Jensen.
    Han vill ha ytterligare 2 lila stolar till sitt bord från IKEA.
    En ny bältes-stol som skall användas extra i pappas bil fram och tillbaka till dagis innan han blir stark nog (Carls skelettet menar jag) att byta till den helt och hållet.
    Playmobil gillar han skarpt.
    Motorcyklar älskar han.
    Barnteaterbiljett.
    Och så ständiga önskemålet om presentkort hos fotograf, man kan aldrig få för många bra bilder på sina barn. Fast vi tar många bra själva också.

    Hm, jag kommer nog på mera snart.
  21. undrande
    #11

    kan man inte krocka på väg till dagis?

    eller håller skelettet bättre för krockar som inträffar under korta sträckor?
  22. 11
    kan man inte krocka på väg till dagis? eller håller skelettet bättre för krockar som inträffar under korta sträckor?
  23. Medlem sedan
    Apr 2002
    #12

    Jo visst

    Jo visst men Carl uppfyller egentligen kraven för Hiliner, 3 år över 15 kg men _vi_ väljer att inte byta helt och hållet förens senare. Det är ju säkrare i en bakåtvänd men vi väljer att köpa nästa stol nu för att vi enkelt skall kunna hämta båda två.

    Däremot undrar jag. Det var någon mer som hade en Britax Two Way Plus och hade problem med långt barn. Vem var det? Nu när vinterkläderna åker på är det verkligen för korta band. Jag ringde Britax men det finns inte längre. De hade aldrig hört talas om problemet. Visst Carl är lång men inte extremt lång. De föreslog att jag skulle byta till Hiliner redan nu. Fast han är ju _bara_ (snart) 3 år. Å andra sidan är han snart uppe med öronen vid kanten också. . .
  24. 12
    Jo visst Jo visst men Carl uppfyller egentligen kraven för Hiliner, 3 år över 15 kg men _vi_ väljer att inte byta helt och hållet förens senare. Det är ju säkrare i en bakåtvänd men vi väljer att köpa nästa stol nu för att vi enkelt skall kunna hämta båda två.

    Däremot undrar jag. Det var någon mer som hade en Britax Two Way Plus och hade problem med långt barn. Vem var det? Nu när vinterkläderna åker på är det verkligen för korta band. Jag ringde Britax men det finns inte längre. De hade aldrig hört talas om problemet. Visst Carl är lång men inte extremt lång. De föreslog att jag skulle byta till Hiliner redan nu. Fast han är ju _bara_ (snart) 3 år. Å andra sidan är han snart uppe med öronen vid kanten också. . .
  25. Åsa m A&E
    #13

    Jo han är nog kanske inte extremt lång

    men nära det. Tror Britax dock för en \"lång\" 4-åring är 18kg och 1m. Den ska passa bra fortfarande allt större än det är \"stort\" sas. Varför den är klassad till 25kg är nog för att även mulliga barn ska kunna ha den till minst 1m.

    Minns ju inte hur lång Carl är men gissar att han snart är lika lång som min 6åring. (109cm)
  26. 13
    Jo han är nog kanske inte extremt lång men nära det. Tror Britax dock för en \"lång\" 4-åring är 18kg och 1m. Den ska passa bra fortfarande allt större än det är \"stort\" sas. Varför den är klassad till 25kg är nog för att även mulliga barn ska kunna ha den till minst 1m.

    Minns ju inte hur lång Carl är men gissar att han snart är lika lång som min 6åring. (109cm)
  27. Åsa m A&E
    #14

    docka ska det vara.

    asf
  28. 14
    docka ska det vara. asf
  29. Medlem sedan
    Aug 2002
    #15

    Egen cd-spelare

    med mikrofon till så att Sigrid kan sjunga till sångerna, en sån har jag tänkt leta efter.
    Sen måste jag absolut köpa boken \"Gittan och fårskallarna\". Vi har de två andra (Gittan och gråvargarna och Gittan och älgbrorsorna) och Sigrid ÄÄÄLSKAR de böckerna. Vi läser dem varje kväll. De är så lagom långa att läsa, och roliga för oss vuxna också. Tror att hon ska få den redan nästa vecka då hon skall opereras på sjukhuset. Måste ju få något roligt då också...
    I övrigt har jag inte funderat ut något mer. Vi brukar inte köpa så jättemycket. Hon får ju presenter av släkt och vänner också, så hon blir nog nöjd. Kanske lite \"nyttopresenter\" dvs kläder och sånt som hon ändå behöver... (Är jag tråkig då?, jag menar, det är ju snart jul också...)
  30. 15
    Egen cd-spelare med mikrofon till så att Sigrid kan sjunga till sångerna, en sån har jag tänkt leta efter.
    Sen måste jag absolut köpa boken \"Gittan och fårskallarna\". Vi har de två andra (Gittan och gråvargarna och Gittan och älgbrorsorna) och Sigrid ÄÄÄLSKAR de böckerna. Vi läser dem varje kväll. De är så lagom långa att läsa, och roliga för oss vuxna också. Tror att hon ska få den redan nästa vecka då hon skall opereras på sjukhuset. Måste ju få något roligt då också...
    I övrigt har jag inte funderat ut något mer. Vi brukar inte köpa så jättemycket. Hon får ju presenter av släkt och vänner också, så hon blir nog nöjd. Kanske lite \"nyttopresenter\" dvs kläder och sånt som hon ändå behöver... (Är jag tråkig då?, jag menar, det är ju snart jul också...)
  31. Medlem sedan
    Apr 2002
    #16

    104 cm och närmare 17 kg

    Hm, sist vi vägde och mätte var han närmare 17kg och 104 cm lång.
  32. 16
    104 cm och närmare 17 kg Hm, sist vi vägde och mätte var han närmare 17kg och 104 cm lång.
  33. Åsa m Alex`94, Molly`98 & Klara 021129
    #17

    Klara...

    ...ska få en rolig bok där man ska härma en massa saker, en enkel Barbie med enkla kläder som hon själv kan ta på dockan, Madicken DVD, MEXXkläder, pärlor, vinterkläder och en liten hund hon sagt ofta att hon önskar sig.
    Sedan blir det ju en hel del från släkt och vänner också.
  34. 17
    Klara... ...ska få en rolig bok där man ska härma en massa saker, en enkel Barbie med enkla kläder som hon själv kan ta på dockan, Madicken DVD, MEXXkläder, pärlor, vinterkläder och en liten hund hon sagt ofta att hon önskar sig.
    Sedan blir det ju en hel del från släkt och vänner också.
  35. Medlem sedan
    Apr 2002
    #18

    Carl gillar också Gittan böckerna *imt*

    imt
  36. 18
    Carl gillar också Gittan böckerna *imt* imt
  37. Medlem sedan
    Mar 2002
    #19

    Vad tröttsam du är...

    Stå för vad du säger, även om du tycker att någon gör fel...

    Tror inte att du mår så bra.

    KRAM!
  38. 19
    Vad tröttsam du är... Stå för vad du säger, även om du tycker att någon gör fel...

    Tror inte att du mår så bra.

    KRAM!
  39. Medlem sedan
    Mar 2002
    #20

    Ovan inlägg är till undrande... *imt*

    *
  40. 20
    Ovan inlägg är till undrande... *imt* *
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Presenter till 3-åringarna?
    By majsanr in forum _0406 Junibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-06-18, 18:27
  2. Presenter till 3 åringarna
    By Mia - OCCL in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-11, 19:42
  3. Grattis till 1-åringarna!
    By Nettikan in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-26, 02:00
  4. Grattis till 3-åringarna
    By Bea m. V & H in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-12-22, 22:56
  5. Presenter till 3-åringarna
    By MiaMaria in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-10-24, 13:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar