Nu har jag tänt stubintråden...
Vårdnad - gemensam/enskild
  1. MOA
    #1

    Nu har jag tänt stubintråden...

    Å väntar bara på att det ska smälla....

    Pappan till min 5åring har inte heller denna gång ringt å talat om när och om han tänker att hämta honom imorgon eller på fredag för umgänge under helgen.
    Har pratat med honom ett antal gånger att han kan försöka ringa någon gång emellan för att prata med grabben, det var en sak vi hade uppe när vi var på soc och pratade oxå för drygt 1½ år sen.

    Möjligen kan det komma ett mail eller sms vid typ 24 inatt.. men vem är uppe å läser då???
    Är jag ett surt X som reagerar så här....

    Klart jag vill att grabben ska träffa pappa, samtidigt som framförhållning oxå e viktigt... Vi bor dryga 7 mil från varandra....

    Planering för min del känns som om det får komma i sista hand när jag egentligen har \"barnlediga\" helger för jag vet ju inte vad som händer.

    Det andra är att han tyckte jag kunde ge honom \"mina\" dagar som e kvar av förldrapenningen, för han fick mer ut av dom än vad jag får.. Jag har sj pension så jag får 180:-/ dag. Vet inte om det är för att han blivit pappa på nytt å vill va hemma med den nyfödda tillsammans med den nya sambon, För ofta när grabben är där har han en massa annat som han gör så andra får passa honom.

    Ville bara få ur mig lite tankar å tar gärna emot både ris å ros.....
  2. 1
    Nu har jag tänt stubintråden... Å väntar bara på att det ska smälla....

    Pappan till min 5åring har inte heller denna gång ringt å talat om när och om han tänker att hämta honom imorgon eller på fredag för umgänge under helgen.
    Har pratat med honom ett antal gånger att han kan försöka ringa någon gång emellan för att prata med grabben, det var en sak vi hade uppe när vi var på soc och pratade oxå för drygt 1½ år sen.

    Möjligen kan det komma ett mail eller sms vid typ 24 inatt.. men vem är uppe å läser då???
    Är jag ett surt X som reagerar så här....

    Klart jag vill att grabben ska träffa pappa, samtidigt som framförhållning oxå e viktigt... Vi bor dryga 7 mil från varandra....

    Planering för min del känns som om det får komma i sista hand när jag egentligen har \"barnlediga\" helger för jag vet ju inte vad som händer.

    Det andra är att han tyckte jag kunde ge honom \"mina\" dagar som e kvar av förldrapenningen, för han fick mer ut av dom än vad jag får.. Jag har sj pension så jag får 180:-/ dag. Vet inte om det är för att han blivit pappa på nytt å vill va hemma med den nyfödda tillsammans med den nya sambon, För ofta när grabben är där har han en massa annat som han gör så andra får passa honom.

    Ville bara få ur mig lite tankar å tar gärna emot både ris å ros.....
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2

    Förutsägbarhet för barnet viktigast

    Jag förstår dina synpunkter och du har helt rätt och är inte alls något surt X. Barn behöver förutsägbarhet och trygghet i tillvaron. Det är väldigt grundläggande. Har ni ett umgängesschema att följa så håller du dig till det.
  4. 2
    Förutsägbarhet för barnet viktigast Jag förstår dina synpunkter och du har helt rätt och är inte alls något surt X. Barn behöver förutsägbarhet och trygghet i tillvaron. Det är väldigt grundläggande. Har ni ett umgängesschema att följa så håller du dig till det.

Liknande trådar

  1. tänt var det här
    By UlLi in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-11-23, 17:48
  2. Tänt vare här....
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-11-10, 19:53
  3. Har tänt
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-02, 14:51
  4. Tänt var´e här!
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2008-10-28, 22:47
  5. Tänt var det här!
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-09-28, 19:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar