Skolresor?
Flerhandikapp
  1. Medlem sedan
    Nov 2000
    #1

    Skolresor?

    Jag undrar om det är någon som vet om ett barn på 7½ år men cp-skada har rätt till skolresa hem ifrån skola? Ska börja med ass. i hemmet from 1/11 och funderar på hur de ska komma hem i vinter när det är kall och mycke snö, vi bor ca 2½ km ifrån skolan. Tacksam för svar.

  2. 1
    Skolresor? Jag undrar om det är någon som vet om ett barn på 7½ år men cp-skada har rätt till skolresa hem ifrån skola? Ska börja med ass. i hemmet from 1/11 och funderar på hur de ska komma hem i vinter när det är kall och mycke snö, vi bor ca 2½ km ifrån skolan. Tacksam för svar.

  3. Medlem sedan
    Apr 2000
    #2

    min tjej...

    Min tjej har skolskjuts både till och från skolan. Det har man rätt till från det är dom går över från förskola till skola. Alltså from 6 år. Prata med den som är ansvarig för skolskjuts inom kommunen, det gjporde jag. Min tjej åker till skolan med sin assistent både till coh från skolan.
  4. 2
    min tjej... Min tjej har skolskjuts både till och från skolan. Det har man rätt till från det är dom går över från förskola till skola. Alltså from 6 år. Prata med den som är ansvarig för skolskjuts inom kommunen, det gjporde jag. Min tjej åker till skolan med sin assistent både till coh från skolan.

Liknande trådar

  1. Skolresor
    By Nissa in forum Skolbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-05-30, 07:54
  2. Skolresor
    By Kikou in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-03-13, 17:14
  3. Skolresor
    By Pellis in forum Skolbarn
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2006-04-25, 20:06
  4. skolresor?
    By Fia_h in forum Hjärnskador
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-16, 16:15
  5. skolresor
    By Fia_h in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-10-18, 16:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar