Hur ska ni fira er 3-åring?
_0211 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2002
    #1

    Hur ska ni fira er 3-åring?

    Jag funderar på om jag ska ha barnkalas eller inte. Släkt och barn separat? Eller samtidigt? Hur många barn? Kan ju inte bjuda hela dagiset, det blir för många barn. Tror ni de andra föräldrarna som inte fick inbjudan blir sura då?

    Felizia fyller på en onsdag. Tänkte om jag skulle ha barnkalas helgen innan. Bara med några få barn från dagis och sen hennes kusin. Eller om jag inte ska bjuda nån från dagis utan bara mina vänners barn.
    Men samtidigt vore det kul å träffa några föräldrar från dagis.
    Släkten då, när ska de komma? Kanske om barnkalaset är på lördag å släkt på söndag. Eller tvärtom?

    Hur ska ni göra?
    Jag blir snurrig.
  2. 1
    Hur ska ni fira er 3-åring? Jag funderar på om jag ska ha barnkalas eller inte. Släkt och barn separat? Eller samtidigt? Hur många barn? Kan ju inte bjuda hela dagiset, det blir för många barn. Tror ni de andra föräldrarna som inte fick inbjudan blir sura då?

    Felizia fyller på en onsdag. Tänkte om jag skulle ha barnkalas helgen innan. Bara med några få barn från dagis och sen hennes kusin. Eller om jag inte ska bjuda nån från dagis utan bara mina vänners barn.
    Men samtidigt vore det kul å träffa några föräldrar från dagis.
    Släkten då, när ska de komma? Kanske om barnkalaset är på lördag å släkt på söndag. Eller tvärtom?

    Hur ska ni göra?
    Jag blir snurrig.
  3. Åsa m A&E
    #2

    Ett bra mått brukar vara lika många barn som

    barnet fyller. E ska ha kalas. Vi bjuder 4:a barn.

    Släkten får komma en annan dag eller en annan tid.
  4. 2
    Ett bra mått brukar vara lika många barn som barnet fyller. E ska ha kalas. Vi bjuder 4:a barn.

    Släkten får komma en annan dag eller en annan tid.
  5. Åsa m Alex`94, Molly`98 & Klara 021129
    #3

    Vi...

    ...kommer att bjuda in närmsta släkten, faddrar och våra närmsta vänner m barn till kalas på lördagen som är mellan Mollys och Klaras födelsedagar. (Molly fyller d 23/11 och Klara d 29/11) De ska ha ett Strawberry Shortcake-kalas (temakalas är kul tycker Molly!! Förra året hade hon ett Hamtarokalas för sina klasskompisar)
    Molly ska ha ett litet klasskompiskalas på kvällen på riktiga födelsedagen.
    Klara kommer inte att något annat kalas mer än det som är gemensamt med Molly på lördagen.
    På Klaras födelsedag kommer vi själva att fira henne med paket och så äter vi hennes favoritmat på kvällen.

    Jag har erfarenheten att kalasen blir roligare om man inte bjuder in ALLA (både släkt, vänner och klasskompisar/dagiskompisar) på en och samma dag. Vill man absolut bjuda alla så dela upp det på 2 tillfällen.
    Är det många gamla släktigar man vill bjuda kanske det är skönt för dem att slippa värsta barnkalaset där vågorna kan gå högt. Dessutom hinner barnet inte umgås med äldre släkten om kompisarna är där samtidigt...
    KUL med födelsedagar och kalas!!
  6. 3
    Vi... ...kommer att bjuda in närmsta släkten, faddrar och våra närmsta vänner m barn till kalas på lördagen som är mellan Mollys och Klaras födelsedagar. (Molly fyller d 23/11 och Klara d 29/11) De ska ha ett Strawberry Shortcake-kalas (temakalas är kul tycker Molly!! Förra året hade hon ett Hamtarokalas för sina klasskompisar)
    Molly ska ha ett litet klasskompiskalas på kvällen på riktiga födelsedagen.
    Klara kommer inte att något annat kalas mer än det som är gemensamt med Molly på lördagen.
    På Klaras födelsedag kommer vi själva att fira henne med paket och så äter vi hennes favoritmat på kvällen.

    Jag har erfarenheten att kalasen blir roligare om man inte bjuder in ALLA (både släkt, vänner och klasskompisar/dagiskompisar) på en och samma dag. Vill man absolut bjuda alla så dela upp det på 2 tillfällen.
    Är det många gamla släktigar man vill bjuda kanske det är skönt för dem att slippa värsta barnkalaset där vågorna kan gå högt. Dessutom hinner barnet inte umgås med äldre släkten om kompisarna är där samtidigt...
    KUL med födelsedagar och kalas!!
  7. Medlem sedan
    Jun 2002
    #4

    Eftersom

    vi ska ha kusinträff helgen innan så firar vi lite med den sidan av släkten då, dvs mormor och morfar, moster och morbror (moster fyller dessutom år dan före Rasmus så hon blir också firad då). Sen kommer farmor och farfar förmodligen upp på födelsedagen. Hade inte tänkt ha nåt speciellt barnkalas.
  8. 4
    Eftersom vi ska ha kusinträff helgen innan så firar vi lite med den sidan av släkten då, dvs mormor och morfar, moster och morbror (moster fyller dessutom år dan före Rasmus så hon blir också firad då). Sen kommer farmor och farfar förmodligen upp på födelsedagen. Hade inte tänkt ha nåt speciellt barnkalas.
  9. Medlem sedan
    Jun 2002
    #5

    men oj,

    Då måste jag hyra lokal om vi ska bjuda in alla. Förra året hyrde vi dagiset. Men vet inte om jag orkar med det i år. Det blir så mkt att fixa.
    Men det käns som att det blir så många hur jag en sållar bland inbjudningarna.
    Det blir någ ett litet,litet barnkalas å sen \"lite släkt\". Där brukar det aldrig bli lite, för jag _kan inte_ sålla där.
  10. 5
    men oj, Då måste jag hyra lokal om vi ska bjuda in alla. Förra året hyrde vi dagiset. Men vet inte om jag orkar med det i år. Det blir så mkt att fixa.
    Men det käns som att det blir så många hur jag en sållar bland inbjudningarna.
    Det blir någ ett litet,litet barnkalas å sen \"lite släkt\". Där brukar det aldrig bli lite, för jag _kan inte_ sålla där.
  11. Sarah28
    #6

    Vi bjuder nog bara familjen detta år...

    Är trött på barnkalas. Dottern fyllde fem nyss och vi bjöd alla femåringar på dagis (18 st). Jag tänkte att eftersom jag bjuder så sent (på torsdagen och kalaset var på lördagen) så kommer kanske fem st. 12 barn kom! Plus åtta föräldrar och en kompis utifrån. Det blev lite svettigt. Men roligt! Dom hade skitkul i två timmar och var jättenöjda när dom gick. Vi också...

    Han får ha sitt barnkalas ett annat år... Detta år blir det \"bara\" släkt (tre mostrar, en morbror, tre farbröder, en faster, deras barn och våra omgifta föräldrar!).

    På födelsedagen går vi på bio och McDonald\'s.
  12. 6
    Vi bjuder nog bara familjen detta år... Är trött på barnkalas. Dottern fyllde fem nyss och vi bjöd alla femåringar på dagis (18 st). Jag tänkte att eftersom jag bjuder så sent (på torsdagen och kalaset var på lördagen) så kommer kanske fem st. 12 barn kom! Plus åtta föräldrar och en kompis utifrån. Det blev lite svettigt. Men roligt! Dom hade skitkul i två timmar och var jättenöjda när dom gick. Vi också...

    Han får ha sitt barnkalas ett annat år... Detta år blir det \"bara\" släkt (tre mostrar, en morbror, tre farbröder, en faster, deras barn och våra omgifta föräldrar!).

    På födelsedagen går vi på bio och McDonald\'s.
  13. Medlem sedan
    Oct 2001
    #7

    Har funderat precis som du

    och kom fram till att det får räcka med allt släkt och vänner kommer i år. De är rätt många ändå... Jolina frågar ju inte efter det själv och jag varken hinner eller orkar fixa två kalas nu tyvärr.

    Annars hade det varit kul att träffa dagisföräldrarna, men det får bli nästa år! Dessutom firar de ju henne på förskolan och så har de trollfest samma vecka, så det får räcka med fester! :)
  14. 7
    Har funderat precis som du och kom fram till att det får räcka med allt släkt och vänner kommer i år. De är rätt många ändå... Jolina frågar ju inte efter det själv och jag varken hinner eller orkar fixa två kalas nu tyvärr.

    Annars hade det varit kul att träffa dagisföräldrarna, men det får bli nästa år! Dessutom firar de ju henne på förskolan och så har de trollfest samma vecka, så det får räcka med fester! :)
  15. Medlem sedan
    Aug 2002
    #8

    vi tänkte

    ha ett kalas för släkten och så ska jag och en mamma ha ett kalas tillsammans med våra barn då vi bjuder 2-3 stycken barn från dagis.
    Det är svårt det där hur man ska göra. Men jag tycler oxå att bjuda hela dagis blir lite för mycket.
  16. 8
    vi tänkte ha ett kalas för släkten och så ska jag och en mamma ha ett kalas tillsammans med våra barn då vi bjuder 2-3 stycken barn från dagis.
    Det är svårt det där hur man ska göra. Men jag tycler oxå att bjuda hela dagis blir lite för mycket.
  17. Åsa m Alex`94, Molly`98 & Klara 021129
    #9

    Du glömde nog mitt \"INTE\"...hihi!!

    Jag skrev att jag tycker det blir bättre om man _INTE_ bjuder in alla på en gång.

    Jag tyckte också det var svårt att sålla förr, men nu är det enklare av någon anledning. Bjuder mina syskon m familjer och mina och Mats föräldrar. Sedan är det bara Mats&mina närmsta vänner och barnens faddrar. Inga tvång eller måsten här inte.

    Jag tror våra små `02:or kommer att ha otroligt roligt vare sig man bjuder hela världen eller bara några få utvalda. De är SÅÅÅ nöjda med att bli firade och att det är deras dag.
    Vi gör ju inte heller ngtstort av det hela i år. Dessutom kommer vi att ha halva huset i flyttlådor när flickorna fyller år. Vi flyttar helgen efter kalaset.
  18. 9
    Du glömde nog mitt \"INTE\"...hihi!! Jag skrev att jag tycker det blir bättre om man _INTE_ bjuder in alla på en gång.

    Jag tyckte också det var svårt att sålla förr, men nu är det enklare av någon anledning. Bjuder mina syskon m familjer och mina och Mats föräldrar. Sedan är det bara Mats&mina närmsta vänner och barnens faddrar. Inga tvång eller måsten här inte.

    Jag tror våra små `02:or kommer att ha otroligt roligt vare sig man bjuder hela världen eller bara några få utvalda. De är SÅÅÅ nöjda med att bli firade och att det är deras dag.
    Vi gör ju inte heller ngtstort av det hela i år. Dessutom kommer vi att ha halva huset i flyttlådor när flickorna fyller år. Vi flyttar helgen efter kalaset.
  19. Medlem sedan
    Oct 2002
    #10

    jag ska inte

    ha nått kalas för alla barnen på dagis, tilda har juh inte gått där så länge och jag känner inte dom andra föräldrarna.. eller dom flesta känner jag inte..
    vi ska ha barnkalas för hennes närmsta kompisar som vi brukar träffa, sen ska min brorsa, syster, föräldrar och dannes mamma komma och fira henne, kanske får bli på födelsedagen eller en annan dag beror på när dom inte jobbar och så. till dagis tar vi med glass som dom får fira med där så brukar dom sjunga och få ett litet paket :)
  20. 10
    jag ska inte ha nått kalas för alla barnen på dagis, tilda har juh inte gått där så länge och jag känner inte dom andra föräldrarna.. eller dom flesta känner jag inte..
    vi ska ha barnkalas för hennes närmsta kompisar som vi brukar träffa, sen ska min brorsa, syster, föräldrar och dannes mamma komma och fira henne, kanske får bli på födelsedagen eller en annan dag beror på när dom inte jobbar och så. till dagis tar vi med glass som dom får fira med där så brukar dom sjunga och få ett litet paket :)
  21. Medlem sedan
    Apr 2002
    #11

    Flera kalas

    Carl kommer att fira sin födelsedag tillsammans med en kompis och inbjudna gemensamma vänner på Barnens Djungel. Barnkalas där alltså för 3-åringarna.
    Sedan när Eric fyller några veckor senare bjuder vi in 1-åringarna på fika hemma medan storasyskonen är på dagis.

    Släkten och lite andra vänner kommer troligen en helg mitt emellan Carl och Erics födelsedag.

    Vi körde ihop både släkt vänner och barn förra året. Det blev inte helt lyckat. Carl lekte med kompisarna och gav släkten för lite uppmärksamhet. Alltså han sa själv att han hade velat leka mera med farmor och Caroline och Cristian (mina kusiner). Dessutom blev han jättetrött av all uppståndelse så han vart lite gnällig.

    Flera småkalas passar oss bättre.
  22. 11
    Flera kalas Carl kommer att fira sin födelsedag tillsammans med en kompis och inbjudna gemensamma vänner på Barnens Djungel. Barnkalas där alltså för 3-åringarna.
    Sedan när Eric fyller några veckor senare bjuder vi in 1-åringarna på fika hemma medan storasyskonen är på dagis.

    Släkten och lite andra vänner kommer troligen en helg mitt emellan Carl och Erics födelsedag.

    Vi körde ihop både släkt vänner och barn förra året. Det blev inte helt lyckat. Carl lekte med kompisarna och gav släkten för lite uppmärksamhet. Alltså han sa själv att han hade velat leka mera med farmor och Caroline och Cristian (mina kusiner). Dessutom blev han jättetrött av all uppståndelse så han vart lite gnällig.

    Flera småkalas passar oss bättre.
  23. Medlem sedan
    Jun 2002
    #12

    Helt ärligt...

    ...jag avskyr barnkalas!
    Kan ju bero på att vi bor så trångt oxå...
    Men så länge dom inte själva ber om att bjuda dagis så får det vara.
    Det räcker så bra med släkten!
  24. 12
    Helt ärligt... ...jag avskyr barnkalas!
    Kan ju bero på att vi bor så trångt oxå...
    Men så länge dom inte själva ber om att bjuda dagis så får det vara.
    Det räcker så bra med släkten!
  25. Medlem sedan
    Mar 2002
    #13

    Släkten och en clown.

    Har en kompis som brukar vara clown på födelsedagar som har lovat att komma.
    Jättekul!

    Ha det!
  26. 13
    Släkten och en clown. Har en kompis som brukar vara clown på födelsedagar som har lovat att komma.
    Jättekul!

    Ha det!
  27. Medlem sedan
    Jun 2002
    #14

    aha!

    *he-he* Inte alla på en gång. Lite ordblind i bland.

    Vi flyttar ju nu i helgen så det är väll rätt så klart tills slutet av november. Men ibland brukar jag låna mammas hus för att få plats med släkten. Jag gjorde det när jag fyllde år, då slipper man städa oxå ;)
    Men så elak ska jag inte va mot min mamma nu, jag vill ha det hemma. Dagiset kan man visserligen hyra men i år vill jag va hemma.
    Ska nog bjuda några få barn från dagis, de som hon leker med bäst, typ 2-3 st. Sen bjuder jag hennes kusin oxå. Eventuellt att min två vänner med barn får komma då oxå.
    Släkten får komma nästa dag, blir lite trångt, men det går. Om jag nu orkar med nån släkt, vi får se.
  28. 14
    aha! *he-he* Inte alla på en gång. Lite ordblind i bland.

    Vi flyttar ju nu i helgen så det är väll rätt så klart tills slutet av november. Men ibland brukar jag låna mammas hus för att få plats med släkten. Jag gjorde det när jag fyllde år, då slipper man städa oxå ;)
    Men så elak ska jag inte va mot min mamma nu, jag vill ha det hemma. Dagiset kan man visserligen hyra men i år vill jag va hemma.
    Ska nog bjuda några få barn från dagis, de som hon leker med bäst, typ 2-3 st. Sen bjuder jag hennes kusin oxå. Eventuellt att min två vänner med barn får komma då oxå.
    Släkten får komma nästa dag, blir lite trångt, men det går. Om jag nu orkar med nån släkt, vi får se.
  29. Medlem sedan
    Jun 2002
    #15

    oj!

    Förstår om du e trött på barnkalas. Därav vågar jag inte bjuda hela dagiset. Men inte borde väll de som inte blir bjudna bli sura i så fall?

    Har aldrig haft riktigt barnkalas så det tycker jag skulle va kul. Men inte med så många barn som 12 i våran lägenhet.
  30. 15
    oj! Förstår om du e trött på barnkalas. Därav vågar jag inte bjuda hela dagiset. Men inte borde väll de som inte blir bjudna bli sura i så fall?

    Har aldrig haft riktigt barnkalas så det tycker jag skulle va kul. Men inte med så många barn som 12 i våran lägenhet.
  31. Medlem sedan
    Jun 2002
    #16

    *ha-ha*

    Jag avskyr inte barnkalas, ännu!
    Tror inte hon kommer fråga om att bjuda de på dagis. Vi bor oxå trångt, men hon har en bästis på dagis som jag gärna skulle vilja träffa mer. Tycker att kalas är ett bra tillfälle. Tror oxå att hon kommer tycka det är kul att hennes bästis kommer hem till henne, och rotar bland hennes leksaker, eh!? kanske inte.
  32. 16
    *ha-ha* Jag avskyr inte barnkalas, ännu!
    Tror inte hon kommer fråga om att bjuda de på dagis. Vi bor oxå trångt, men hon har en bästis på dagis som jag gärna skulle vilja träffa mer. Tycker att kalas är ett bra tillfälle. Tror oxå att hon kommer tycka det är kul att hennes bästis kommer hem till henne, och rotar bland hennes leksaker, eh!? kanske inte.
  33. Medlem sedan
    Dec 2001
    #17

    Jag skulle nog inte bjuda hela hans dagis...

    Först och främst för att de är för små. Då måste ju alla föräldrar komma också och de är jobbigare att underhålla än barnen, har jag märkt... ;) Sen skulle jag inte orka... Jag tror att antal-barn-per-år-regeln verkar vettig.

    Jag har varit med om att min dotter inte blivit bjuden när andra blivit det så därför bestämde vi oss för att bjuda alla denna gång.
  34. 17
    Jag skulle nog inte bjuda hela hans dagis... Först och främst för att de är för små. Då måste ju alla föräldrar komma också och de är jobbigare att underhålla än barnen, har jag märkt... ;) Sen skulle jag inte orka... Jag tror att antal-barn-per-år-regeln verkar vettig.

    Jag har varit med om att min dotter inte blivit bjuden när andra blivit det så därför bestämde vi oss för att bjuda alla denna gång.
  35. Sabina m barnen
    #18

    Vi kommer

    ha ett släktkalas o sen kommer vi ha en liten bjudning för William o ngra han brukar leka med hemma.
    Vi kommer inte bjuda nån fr dagis. Han har gått där i 1 1/2 år men jag känner ingen såpass att vi skulle bjuda dom. Sen så är det bara en avdelning o W leker m flera olika hela tiden. Nä det blir nog kanske nästa år när han pratar mer o kan säga vem han vill skall komma osv.
  36. 18
    Vi kommer ha ett släktkalas o sen kommer vi ha en liten bjudning för William o ngra han brukar leka med hemma.
    Vi kommer inte bjuda nån fr dagis. Han har gått där i 1 1/2 år men jag känner ingen såpass att vi skulle bjuda dom. Sen så är det bara en avdelning o W leker m flera olika hela tiden. Nä det blir nog kanske nästa år när han pratar mer o kan säga vem han vill skall komma osv.
  37. Medlem sedan
    Apr 2002
    #19

    Ett gott råd

    På Carls dagis får man inte lämna inbjudningskorten på dagis om man inte bjuder alla. Jag tycker att det är en bra regel. Då slipper ju de andra veta om vad de missar. Kanske inte så viktigt för små barn men nu börjar de ju bli större, våra små.

    Skrev inte det men vi kommer inte bjuda alla dagiskompisar utan endast de vi normalt leker med på eftermiddagarna, efter dagis.

    \"Lika-många-barn-som-man-fyller-år-regeln\" var ju ett toppenförslag.
  38. 19
    Ett gott råd På Carls dagis får man inte lämna inbjudningskorten på dagis om man inte bjuder alla. Jag tycker att det är en bra regel. Då slipper ju de andra veta om vad de missar. Kanske inte så viktigt för små barn men nu börjar de ju bli större, våra små.

    Skrev inte det men vi kommer inte bjuda alla dagiskompisar utan endast de vi normalt leker med på eftermiddagarna, efter dagis.

    \"Lika-många-barn-som-man-fyller-år-regeln\" var ju ett toppenförslag.
  39. Medlem sedan
    Jul 2002
    #20

    Bara släkten

    Emelia efterfrågar inget annat så fram tills hon själv vill ha det räcker släkten (blir många ändå).

    Hon fyller på en söndag så det är då vi firar.
  40. 20
    Bara släkten Emelia efterfrågar inget annat så fram tills hon själv vill ha det räcker släkten (blir många ändå).

    Hon fyller på en söndag så det är då vi firar.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Hjälp att fira 60 åring
    By *Camilla* in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-17, 19:41
  2. Fira 1-åring utan syskon???
    By xaramia in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-04, 11:45
  3. Fira 1-åring utan syskon??
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2008-12-03, 12:58
  4. Fira 13-åring?
    By issy in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-14, 11:31
  5. Fira 35-åring mer än 34?
    By lillan2 in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-07, 10:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar