Hur mkt har vi eg. råd at t låna???
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Okunnig!
    #1

    Hur mkt har vi eg. råd at t låna???

    Nu betalar vi 6400 + ca 300 i el för en lgh.
    Jag får ut mellan 7 - 9000 i lön, blir väl ca 5000 om jag stämplar..
    Sambon får ut ca 11 000.
    hur räknar vi ut hur dyrt hus vi kan köpa?
    Jag har inget fast jobb, men får stämpla om det inte löser sig med vik.
    Som det är nu betalar vi ju rätt mkt i hyra ändå.
    Vad tror ni experter??
  2. 1
    Hur mkt har vi eg. råd at t låna??? Nu betalar vi 6400 + ca 300 i el för en lgh.
    Jag får ut mellan 7 - 9000 i lön, blir väl ca 5000 om jag stämplar..
    Sambon får ut ca 11 000.
    hur räknar vi ut hur dyrt hus vi kan köpa?
    Jag har inget fast jobb, men får stämpla om det inte löser sig med vik.
    Som det är nu betalar vi ju rätt mkt i hyra ändå.
    Vad tror ni experter??
  3. ThEgIrL
    #2

    Utan att veta 100

    men får hyreskostnaden kan man låna ca 1.5 till samma peng. Det betyder iof inte att banken godtar er som låntagare, men en riktlinje för dej
  4. 2
    Utan att veta 100 men får hyreskostnaden kan man låna ca 1.5 till samma peng. Det betyder iof inte att banken godtar er som låntagare, men en riktlinje för dej
  5. Okunnig!
    #3

    vet du

    om det finns ngn chans att få lån utan fast jobb??
  6. 3
    vet du om det finns ngn chans att få lån utan fast jobb??
  7. ThEgIrL
    #4

    Ja det finns chanser

    Jag har fkassans sjukers som inkomst och vi fick lån
  8. 4
    Ja det finns chanser Jag har fkassans sjukers som inkomst och vi fick lån
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5

    hej.

    tja vi har ca 9500 kr+3000+14000 kr i månaden efter skatt och vi betalar ca 8000kr på vårt hus plus el och jag tror att även om man enl banken har råd, så har man så sk lite i inkomst som ni så ska man kanske inte låna o köpa hus för en mer än 500 -600 000 kr.
    det finns alltid saker som kostar man inte tänker på med hus, extra elräkning, sotaren, nån hushållssak går sönder, vatten o sophämtning bla annat, och vi har ibland på gränsen vi har lån på 800 000 kr...amorterar ca 2000 kanske. men det låter vanskligt att sätta sig i husägande när räntor kan höjas mm....
  10. 5
    hej. tja vi har ca 9500 kr+3000+14000 kr i månaden efter skatt och vi betalar ca 8000kr på vårt hus plus el och jag tror att även om man enl banken har råd, så har man så sk lite i inkomst som ni så ska man kanske inte låna o köpa hus för en mer än 500 -600 000 kr.
    det finns alltid saker som kostar man inte tänker på med hus, extra elräkning, sotaren, nån hushållssak går sönder, vatten o sophämtning bla annat, och vi har ibland på gränsen vi har lån på 800 000 kr...amorterar ca 2000 kanske. men det låter vanskligt att sätta sig i husägande när räntor kan höjas mm....
  11. Blomman*
    #6

    hej!

    jo det är på gränsen! Ska nog vänta tills jag får fast har vi kommit fram till, då vet vi exakt varje månad. Men skulle ändå kännas bra att betala till sig själv istället för till hyresvärden, vi har ju dyr hyra! O där vi bor, nära det mesta och ändå inte mitt i stan går det inte att få tag på billigare heller! Folk häpnar faktiskt när de här vår hyra, tycker den är billig!!
  12. 6
    hej! jo det är på gränsen! Ska nog vänta tills jag får fast har vi kommit fram till, då vet vi exakt varje månad. Men skulle ändå kännas bra att betala till sig själv istället för till hyresvärden, vi har ju dyr hyra! O där vi bor, nära det mesta och ändå inte mitt i stan går det inte att få tag på billigare heller! Folk häpnar faktiskt när de här vår hyra, tycker den är billig!!
  13. carina
    #7

    Att ni klarar er....

    Är ni bara två vuxna eller har ni barn också? Tycker att ni med era inkomster skall vänta med att sätta er i hus. Att bo i hus är ju så mycket mer än bara lån. Det är drift, underhåll m.m. Önskar ibland att jag själv fortsatte bo i lägenhet när räkningarna dimper ner.
  14. 7
    Att ni klarar er.... Är ni bara två vuxna eller har ni barn också? Tycker att ni med era inkomster skall vänta med att sätta er i hus. Att bo i hus är ju så mycket mer än bara lån. Det är drift, underhåll m.m. Önskar ibland att jag själv fortsatte bo i lägenhet när räkningarna dimper ner.

Liknande trådar

  1. Nu ska jag låna
    By MYZOXE! in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-08-01, 21:54
  2. låna eller inte låna?
    By LillaHon in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-09-11, 17:57
  3. Vad får vi låna?
    By tingeling2 in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-18, 12:37
  4. Får jag låna er?
    By Bridz in forum IVF-föräldrar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-12-20, 09:34
  5. Låna!
    By Jessica in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 22:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar