Om man bara är sambo
Kärlek & relationer
  1. Camilla
    #1

    Om man bara är sambo

    och mannen inte vill gifta sig eller förlova sig, känns det för mig som om otrohet inte är lika \"hemskt\" som om man bara är sambo. Eftersom man inte lovat varandra evig trohet då. Men iaf så nu är vi \"sambo\" men var sitt sovrum och var sitt liv. Om jag nu träffar en kille och vi har sex, är jag otrogen då?
  2. 1
    Om man bara är sambo och mannen inte vill gifta sig eller förlova sig, känns det för mig som om otrohet inte är lika \"hemskt\" som om man bara är sambo. Eftersom man inte lovat varandra evig trohet då. Men iaf så nu är vi \"sambo\" men var sitt sovrum och var sitt liv. Om jag nu träffar en kille och vi har sex, är jag otrogen då?
  3. Medlem sedan
    Jun 2002
    #2

    låter som...

    ...att det är just bara \"sam-bo\" du menar.
    Och det kan man väl vara med vem som helst,polare,morsan,katten...
    Ja isf så är man väl inte otrogen om man träffar en kille o har 6!!!

    Men om du menar sambo i form av parrelation så låter det inte som om det finns nån relation i din beskrivning?
    Personligen vill jag inte gifta mig,men det betyder ju inte att min sambo kan ligga med andra utan att vara otrogen...

    Varför bo ihop om man har egna liv o egna sovrum?
    Ok,sovrum går väl an om den ena stör den andra så myckt på natten med diverse snarkningar då...

  4. 2
    låter som... ...att det är just bara \"sam-bo\" du menar.
    Och det kan man väl vara med vem som helst,polare,morsan,katten...
    Ja isf så är man väl inte otrogen om man träffar en kille o har 6!!!

    Men om du menar sambo i form av parrelation så låter det inte som om det finns nån relation i din beskrivning?
    Personligen vill jag inte gifta mig,men det betyder ju inte att min sambo kan ligga med andra utan att vara otrogen...

    Varför bo ihop om man har egna liv o egna sovrum?
    Ok,sovrum går väl an om den ena stör den andra så myckt på natten med diverse snarkningar då...

  5. Snäckan #1
    #3

    Varför...

    fortsätta att bo ihop när man inte delar varken liv eller sovrum?!!?
    Är det av bekväma orsaker man stannar kvar eller vad är det som gör att ingen tar tag i sitt liv och se till att något händer?

  6. 3
    Varför... fortsätta att bo ihop när man inte delar varken liv eller sovrum?!!?
    Är det av bekväma orsaker man stannar kvar eller vad är det som gör att ingen tar tag i sitt liv och se till att något händer?

  7. Camilla
    #4

    Därför...

    att vi har barn och villa och vi kan bo ihop än så länge och då är det bra.
  8. 4
    Därför... att vi har barn och villa och vi kan bo ihop än så länge och då är det bra.
  9. Snäckan #1
    #5

    Har inte Era barn..

    rätten att se en lycklig mamma och pappa? Föräldrar som kramas och pussas och som visar kärlek emot varandra? Hur länge orkar man ha det så? I tid och evighet?
    Vad händer den dagen när någon av er vuxna faller för någon annan? Är det då ni tar tag i era liv och gör något åt situationen?

    Jag förstår fortfarande inte hur man kan välja att bo under de premisserna. Jag hade aldrig stått ut oavsett villa och barn!
  10. 5
    Har inte Era barn.. rätten att se en lycklig mamma och pappa? Föräldrar som kramas och pussas och som visar kärlek emot varandra? Hur länge orkar man ha det så? I tid och evighet?
    Vad händer den dagen när någon av er vuxna faller för någon annan? Är det då ni tar tag i era liv och gör något åt situationen?

    Jag förstår fortfarande inte hur man kan välja att bo under de premisserna. Jag hade aldrig stått ut oavsett villa och barn!
  11. Tinto
    #6

    Om din man träffar en kvinna

    och har sex, är han otrogen då?
  12. 6
    Om din man träffar en kvinna och har sex, är han otrogen då?
  13. M©ckan
    #7

    Tänk tvärt om

    vad tycker du om din sambo gör samma sak.
  14. 7
    Tänk tvärt om vad tycker du om din sambo gör samma sak.
  15. Vingla
    #8

    Öh?

    Ja! Vad är det för skillnad mellan att vara gift och sambo förutom de juridiska aspekterna. Lever man tillsammans gör man väl det för att man vill vara tillsammans, i mina ögon ett löfte exakt lika mycket värt som det man möjligtvis lämnas till prästen eller vigselförättaren. Vad gör en ring på fingret för skillnad?
  16. 8
    Öh? Ja! Vad är det för skillnad mellan att vara gift och sambo förutom de juridiska aspekterna. Lever man tillsammans gör man väl det för att man vill vara tillsammans, i mina ögon ett löfte exakt lika mycket värt som det man möjligtvis lämnas till prästen eller vigselförättaren. Vad gör en ring på fingret för skillnad?
  17. F.d Otrogen kvinna
    #9

    tyvärr ja

    om inte din sambo går med på att du har en annan.

    För mig är man lika otrogen som sambo el. gift, tyvärr
  18. 9
    tyvärr ja om inte din sambo går med på att du har en annan.

    För mig är man lika otrogen som sambo el. gift, tyvärr
  19. Medlem sedan
    Nov 2003
    #10

    Alltså huruvida man är otrogen

    lr inte beror ju på vad man har för uppgörelser med den person man är \"tillsammans\" med.. sen spelar det ju ingen roll om man är gift lr särbo.. om det är ok för din sambo att du har sex med andra så är det ju inte otrohet.. Däremot är det ju otrohet om du har ett förhållande med någon o är otrogen bakom den personens rygg.. o det är lika mkt otrohet om ni är särbos som om ni är gifta.. finns inga gradskillnader enligt mej..
  20. 10
    Alltså huruvida man är otrogen lr inte beror ju på vad man har för uppgörelser med den person man är \"tillsammans\" med.. sen spelar det ju ingen roll om man är gift lr särbo.. om det är ok för din sambo att du har sex med andra så är det ju inte otrohet.. Däremot är det ju otrohet om du har ett förhållande med någon o är otrogen bakom den personens rygg.. o det är lika mkt otrohet om ni är särbos som om ni är gifta.. finns inga gradskillnader enligt mej..
  21. Medlem sedan
    Nov 2003
    #11

    Tjaaa.. för barnens skull

    t.ex.? det är väl inte sååå konstigt egentligen.. Om man inte har ett kärleksförhållande men ändå ett föräldraförhållande kan det ju kanske kännas onödigt att sova ihop om man nu har rum så det räcker till att ha varsitt.. För övrigt så handlar väl inte ett förhållande bara om att sova ihop.. dvs att förhållandet behöver ju inte vara värdelöst för att man inte sover ihop.. kan ju finnas många anledningar till att man vill sova ensam.. Känns som att det är för mkt \"så ska det vara\"-tankar kring förhållanden istället för att man bara utgår ifrån vad man själv trivs med.. det finns ingen universalmall för hur ett förhållande ska vara för att det ska vara riktigt lr värt något..
  22. 11
    Tjaaa.. för barnens skull t.ex.? det är väl inte sååå konstigt egentligen.. Om man inte har ett kärleksförhållande men ändå ett föräldraförhållande kan det ju kanske kännas onödigt att sova ihop om man nu har rum så det räcker till att ha varsitt.. För övrigt så handlar väl inte ett förhållande bara om att sova ihop.. dvs att förhållandet behöver ju inte vara värdelöst för att man inte sover ihop.. kan ju finnas många anledningar till att man vill sova ensam.. Känns som att det är för mkt \"så ska det vara\"-tankar kring förhållanden istället för att man bara utgår ifrån vad man själv trivs med.. det finns ingen universalmall för hur ett förhållande ska vara för att det ska vara riktigt lr värt något..
  23. Medlem sedan
    Nov 2003
    #12

    Men det är ju DU det..

    du behöver inte leva så men låt de som vill göra det göra det.. Jag vill t.ex. inte vara sambo.. jag vill bo ensam.. ska jag då ifråga sätta dej \"men varför ska du bo ihop med din man?\" , \"jag fattar inte hur man kan välja att leva ihop under de premisserna\"..

    Sen så är det knappast så att alla föräldrar pussas o kramas i förhållanden som utåt är kärleksförhållanden.. Och man kan vara en lycklig förälder trots att man inte har ett kärleksförhållande med den andre föräldern men ändå bor ihop.. Jag tror många gånger att barn har mkt att tjäna på att föräldrarna bor ihop om föräldrarna har ett sunt förhållande till varandra.. ett sunt förhållande kan föräldrarna ha oavsett om de har ett föräldraförhållande lr kärleksförhållande.. o förhållandena av båda sorterna kan även vara osunda.. Det är inget som säger att det är bra för att det är ett kärleksförhållande o det är inget som säger att det är dåligt för att det inte är ett kärleksförhållande..
  24. 12
    Men det är ju DU det.. du behöver inte leva så men låt de som vill göra det göra det.. Jag vill t.ex. inte vara sambo.. jag vill bo ensam.. ska jag då ifråga sätta dej \"men varför ska du bo ihop med din man?\" , \"jag fattar inte hur man kan välja att leva ihop under de premisserna\"..

    Sen så är det knappast så att alla föräldrar pussas o kramas i förhållanden som utåt är kärleksförhållanden.. Och man kan vara en lycklig förälder trots att man inte har ett kärleksförhållande med den andre föräldern men ändå bor ihop.. Jag tror många gånger att barn har mkt att tjäna på att föräldrarna bor ihop om föräldrarna har ett sunt förhållande till varandra.. ett sunt förhållande kan föräldrarna ha oavsett om de har ett föräldraförhållande lr kärleksförhållande.. o förhållandena av båda sorterna kan även vara osunda.. Det är inget som säger att det är bra för att det är ett kärleksförhållande o det är inget som säger att det är dåligt för att det inte är ett kärleksförhållande..
  25. Guldflicka
    #13

    Det låter som en mästerlig


    bortförklaring. Det mänskliga psyket är fascinernade. Vi försöker rättfärdiggöra våra fel och brister in i det absurda.
    Klart det är otrohet fast man är sambo.
  26. 13
    Det låter som en mästerlig
    bortförklaring. Det mänskliga psyket är fascinernade. Vi försöker rättfärdiggöra våra fel och brister in i det absurda.
    Klart det är otrohet fast man är sambo.

Liknande trådar

  1. min sambo
    By karl in forum Kärlek & relationer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-07-27, 09:35
  2. Om er sambo
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 12:41
  3. Min sambo bara suckar..
    By Winnertaco in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-25, 16:24
  4. Är det bara jag och min sambo
    By .charlotte. in forum _0607 Julibarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-03-17, 23:23
  5. Vill bara berömma min underbara sambo!!!
    By Fläderblomma in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-07, 12:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar