Magen?
_0406 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2000
    #1

    Magen?

    Hur ser era magar ut?

    Jag har fortfarande 1-1½ cm mellan bukmusklerna! Magen är svullen och ser gravid ut. Har inte minsta tillstymmelse till navel och huden hänger.... :(

    Ser mer ut som en som varit gravid 8 gånger och som nu är i v.18...
    Knappasat som mina nyss fyllda 24 år!

    Brösten har nästan försvunnit oxå.. bara lite hud kvar. Hade det varit det ena eller det andra hade det nog känts mer okay, men jag ser verkligen hemsk ut nu! Vågar typ inte visa mig bland folk, och absolut inte naken (hemma, badhuset osv)!

    HUr ser ni ut?
  2. 1
    Magen? Hur ser era magar ut?

    Jag har fortfarande 1-1½ cm mellan bukmusklerna! Magen är svullen och ser gravid ut. Har inte minsta tillstymmelse till navel och huden hänger.... :(

    Ser mer ut som en som varit gravid 8 gånger och som nu är i v.18...
    Knappasat som mina nyss fyllda 24 år!

    Brösten har nästan försvunnit oxå.. bara lite hud kvar. Hade det varit det ena eller det andra hade det nog känts mer okay, men jag ser verkligen hemsk ut nu! Vågar typ inte visa mig bland folk, och absolut inte naken (hemma, badhuset osv)!

    HUr ser ni ut?
  3. Medlem sedan
    Jul 2001
    #2

    Vetedeg!

    Min mage kan väl närmast liknas vid en rejält väljäst vetedeg :o( Den är blek, degig, bullig och sladdrig. Inte alls kul. Inte ens förra senhösten, när jag i övrigt var i ganska god form och vältränad, så var magen snygg. Jag antar att jag ska se ut såhär i fortsättningen. Jag vet att många säger \"det är det väl värt med tanke på vad som legat i magen\". Självklart är det så, men inte är det roligare för det. Ser ju inte direkt snyggt ut i tajta tröjor eller klänningar.... Och vissa storlekar blir helt fel. Tajta över magen men sladdriga över axlar och över brösten...
    Det bästa med pluffs-magen är väl att Elmer älskar att klämma på den och blåsa på den och gosa med den ;o)
  4. 2
    Vetedeg! Min mage kan väl närmast liknas vid en rejält väljäst vetedeg :o( Den är blek, degig, bullig och sladdrig. Inte alls kul. Inte ens förra senhösten, när jag i övrigt var i ganska god form och vältränad, så var magen snygg. Jag antar att jag ska se ut såhär i fortsättningen. Jag vet att många säger \"det är det väl värt med tanke på vad som legat i magen\". Självklart är det så, men inte är det roligare för det. Ser ju inte direkt snyggt ut i tajta tröjor eller klänningar.... Och vissa storlekar blir helt fel. Tajta över magen men sladdriga över axlar och över brösten...
    Det bästa med pluffs-magen är väl att Elmer älskar att klämma på den och blåsa på den och gosa med den ;o)
  5. Matilda m.Alicia + 2 till
    #3

    Som innan denna graviditet...

    Magen är lite svullen i perioder, beroende på var i menscykeln jag är, men annars är det som innan...

    Gick iofs inte upp så mycket, 7 kg, men det borde kanske inte inverka på magen?

  6. 3
    Som innan denna graviditet... Magen är lite svullen i perioder, beroende på var i menscykeln jag är, men annars är det som innan...

    Gick iofs inte upp så mycket, 7 kg, men det borde kanske inte inverka på magen?

  7. Matilda m.Alicia + 2 till
    #4

    Alicia nyper mig i bilringarna =)

    Om jag tar av mig tröjan så kommer hon och tar ett tag i \"kärlekshandtaget\" så jag hoppar till...då skrattar hon förtjust och gör det igen...=)

    Gosiga de är =)
  8. 4
    Alicia nyper mig i bilringarna =) Om jag tar av mig tröjan så kommer hon och tar ett tag i \"kärlekshandtaget\" så jag hoppar till...då skrattar hon förtjust och gör det igen...=)

    Gosiga de är =)
  9. Cachi
    #5

    Platt, vältränad tvättbräda,,

    ,,in my dreams!!!!! ;-)

    Säger som Karamella (var det hon väl?), att magen ser ut som en väljäst degklump. Bullarna från den skulle nog räcka långt. I våras var jag såå duktig o gjorde 2-300 situps varje dag. Då var den hyfsad, enligt mig. Nu har jag falli tillbaka o slappar alldeles för mycket! :-(
    Tuttarna är a-b kupor. Med en bra bh så ser dom ok ut. Utan bh så är det ju som en halvtom rispåse,typ,,,
    Men jag tycker att jag duger för min ålder o att ha fött o ammat två barn! Så det så!!! :-D
  10. 5
    Platt, vältränad tvättbräda,, ,,in my dreams!!!!! ;-)

    Säger som Karamella (var det hon väl?), att magen ser ut som en väljäst degklump. Bullarna från den skulle nog räcka långt. I våras var jag såå duktig o gjorde 2-300 situps varje dag. Då var den hyfsad, enligt mig. Nu har jag falli tillbaka o slappar alldeles för mycket! :-(
    Tuttarna är a-b kupor. Med en bra bh så ser dom ok ut. Utan bh så är det ju som en halvtom rispåse,typ,,,
    Men jag tycker att jag duger för min ålder o att ha fött o ammat två barn! Så det så!!! :-D
  11. Astrid med pojkarna -32 dagar
    #6

    Just NU

    Har jag ju jättemagen, hård och vältränad... ;) Men innan jag blev gravid nu var inte magen någon rolig syn... Antar att det kommer vara ännu värre efter denna graviditet, speciellt eftersom den kom så tätt på! *gruvar mig*
    Tuttarna har ju artat sig lite nu pga graviditeten, men i början av graviditeten då jag slutade amma Isak var de verkligen INTE roliga! Som blöta, urätna glasstrutar typ. Var faktiskt riktigt deppad över dem då och funderar skarpt på att göra något åt dem då jag ammat klart denna kommande bebis. Ska ju inte ha fler barn sen, så då gör det ju inget om man fyller upp skinnet med lite koksalt.... *s*
  12. 6
    Just NU Har jag ju jättemagen, hård och vältränad... ;) Men innan jag blev gravid nu var inte magen någon rolig syn... Antar att det kommer vara ännu värre efter denna graviditet, speciellt eftersom den kom så tätt på! *gruvar mig*
    Tuttarna har ju artat sig lite nu pga graviditeten, men i början av graviditeten då jag slutade amma Isak var de verkligen INTE roliga! Som blöta, urätna glasstrutar typ. Var faktiskt riktigt deppad över dem då och funderar skarpt på att göra något åt dem då jag ammat klart denna kommande bebis. Ska ju inte ha fler barn sen, så då gör det ju inget om man fyller upp skinnet med lite koksalt.... *s*
  13. Medlem sedan
    Sep 2003
    #7

    Mage????

    Min sk mage ser inte ut som en mage längre.
    Kanske hade det med 2 graviditeter efter varandra att göra.. ;o)
    Inte så att jag har mycket fett på min 50-kg:s kropp, men det är ett j....a massa löst skinn!
    Är väl bara att gilla läget... Antar jag.
  14. 7
    Mage???? Min sk mage ser inte ut som en mage längre.
    Kanske hade det med 2 graviditeter efter varandra att göra.. ;o)
    Inte så att jag har mycket fett på min 50-kg:s kropp, men det är ett j....a massa löst skinn!
    Är väl bara att gilla läget... Antar jag.
  15. Zukits med Filip 18/6-04
    #8

    Ansluter mig till

    vetebullegänget ;-)Jag hade en riktigt stor mage under graviditeten och det har inte gått tillbaka helt. Tuttarna är ok, men jag ammar fortfarande. Försök att vara stolt över din kropp i stället! Tänk på vad den presterat! Ofta är det bara man själv som ser så negativt på sin kropp. Din man tycker säkert att du är jättesexig :-))
  16. 8
    Ansluter mig till vetebullegänget ;-)Jag hade en riktigt stor mage under graviditeten och det har inte gått tillbaka helt. Tuttarna är ok, men jag ammar fortfarande. Försök att vara stolt över din kropp i stället! Tänk på vad den presterat! Ofta är det bara man själv som ser så negativt på sin kropp. Din man tycker säkert att du är jättesexig :-))
  17. Anni m Isa 0209 & Em 0407
    #9

    Vetebulle här med

    eller jag har det stora nöjet att i alla fall bara ha en _stor_ valk mitt på magen när jag sitter ner *s*.
    Det syns ju att man har fött två barn rätt så tätt, men själva degigheten bekymrar mig inte så mycket. Det är värre med rynkigheten. Jag har fått rynkor runt naveln, för att huden blivit så uttänjd o det är inte snyggt för fem öre. Men jag har trots häng o fladdder lyckats träffa en ny karl *s*, så jag antar att det faktsikt inte är sååå farligt som jag själv tycker.
    Nu verkar det ju kunna bli en 3:a här hemma så jag fortsätter nog låtsa som att det regnar o övertalar mig själv att jag faktiskt är rååsnygg ;)....
  18. 9
    Vetebulle här med eller jag har det stora nöjet att i alla fall bara ha en _stor_ valk mitt på magen när jag sitter ner *s*.
    Det syns ju att man har fött två barn rätt så tätt, men själva degigheten bekymrar mig inte så mycket. Det är värre med rynkigheten. Jag har fått rynkor runt naveln, för att huden blivit så uttänjd o det är inte snyggt för fem öre. Men jag har trots häng o fladdder lyckats träffa en ny karl *s*, så jag antar att det faktsikt inte är sååå farligt som jag själv tycker.
    Nu verkar det ju kunna bli en 3:a här hemma så jag fortsätter nog låtsa som att det regnar o övertalar mig själv att jag faktiskt är rååsnygg ;)....
  19. Medlem sedan
    Jan 2005
    #10

    Kan också ansluta mig

    till vetedegmagarna. Men min mage brukar också svullna ganska rejält under en tid varje månad. Då ser jag gravid ut, iallafall utan kläder.
    Önskar att jag hade mer karaktär och tyckte att det var kul att träna. Tror i och för sig inte att magen försvinner helt, men den kanske kunde bli lite mindre degig.
    Oscar tycker att det är jättekul att slå på min mage. Om jag ligger i soffan och han sitter på mig drar han upp min tröja och börjar att banka på magen.
  20. 10
    Kan också ansluta mig till vetedegmagarna. Men min mage brukar också svullna ganska rejält under en tid varje månad. Då ser jag gravid ut, iallafall utan kläder.
    Önskar att jag hade mer karaktär och tyckte att det var kul att träna. Tror i och för sig inte att magen försvinner helt, men den kanske kunde bli lite mindre degig.
    Oscar tycker att det är jättekul att slå på min mage. Om jag ligger i soffan och han sitter på mig drar han upp min tröja och börjar att banka på magen.

Liknande trådar

  1. Lös i magen..?
    By Anonym in forum _1107 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-25, 18:12
  2. Det rör sig i magen...
    By guppi in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-11-24, 23:02
  3. Det rör sig i magen...
    By guppi in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-11-24, 22:03
  4. ONT i magen
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-16, 21:11
  5. hej ang magen
    By Linda in forum Kroppsideal
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-06-03, 10:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar