Ni med många barn...
Många barn
  1. Lilla jag - 2 barn, kanske 3...
    #1

    Ni med många barn...

    Går här och funderar så smått på en liten till... Har en pojke på 4½ och en flicka på snart 3. Vill ännu vänta lite, men kan kanske tänka mig en till om 1½ år eller så - gäller ju att börja planera. Ni som har tre barn eller mer - hur resonerade ni? Eller det kanske ni inte gjorde... Jag tänker i alla fall på ekonomi, boyta, tid och kraft. Hur ska man veta att man klarar det? Och tänk om man ångrar sig om man väljer att \"nöja sig\" med två?? Svårt tycker jag...
  2. 1
    Ni med många barn... Går här och funderar så smått på en liten till... Har en pojke på 4½ och en flicka på snart 3. Vill ännu vänta lite, men kan kanske tänka mig en till om 1½ år eller så - gäller ju att börja planera. Ni som har tre barn eller mer - hur resonerade ni? Eller det kanske ni inte gjorde... Jag tänker i alla fall på ekonomi, boyta, tid och kraft. Hur ska man veta att man klarar det? Och tänk om man ångrar sig om man väljer att \"nöja sig\" med två?? Svårt tycker jag...
  3. Helena
    #2

    Tre...

    ... var vi helt eniga om att ha, maken och jag, och lillsyster kom när brorsorna var 4,5 respektive 2 år gamla. Snärjigt, javisst, men väldans underbart. Jag kan inte *förstå* hur maken liksom tyckte att två kunde räcka men tre vore mysigt, men det hänger väl ihop med hans egen bild av en familj - de är två bröder. Jag skulle gärna ha haft ett fjärde barn men varken maken eller min kropp har velat det.
  4. 2
    Tre... ... var vi helt eniga om att ha, maken och jag, och lillsyster kom när brorsorna var 4,5 respektive 2 år gamla. Snärjigt, javisst, men väldans underbart. Jag kan inte *förstå* hur maken liksom tyckte att två kunde räcka men tre vore mysigt, men det hänger väl ihop med hans egen bild av en familj - de är två bröder. Jag skulle gärna ha haft ett fjärde barn men varken maken eller min kropp har velat det.
  5. En med snart fyra!
    #3

    Visst är det svårt...

    att planera allt.Vi ville ha tätt mellan barnen så vi har en 8 åring och 7 åring det är 18 månader mellan dem, men pg av att vårt andra barn hade lite svårigheter med sin utveckling så väntade vi med tredje barnet i 3,5 år.Minsta är 3 år nu, då ville vi även ha tätt igen men huset var inte tillräckligt stor så vi gjorde en tillbyggnad av huset som är klar nu och med det väntar vi på vår 4:e barn!
    Så visst är det mycket som ska stämma men det viktigaste är ändå att det passar alla i familjen allas behov att man faktiskt vill ha en liten till och orkar!Det är härligt med en stor familj men då ska man va två att ta hand om sina barn och inte låta barnen vara dem som är reserv föräldrar(inget ont mennat mot någon här)visst ska en familj hjälpas åt men det är det alltid vara mamma och pappas ansvar inte resten av barnen tycker jag!
  6. 3
    Visst är det svårt... att planera allt.Vi ville ha tätt mellan barnen så vi har en 8 åring och 7 åring det är 18 månader mellan dem, men pg av att vårt andra barn hade lite svårigheter med sin utveckling så väntade vi med tredje barnet i 3,5 år.Minsta är 3 år nu, då ville vi även ha tätt igen men huset var inte tillräckligt stor så vi gjorde en tillbyggnad av huset som är klar nu och med det väntar vi på vår 4:e barn!
    Så visst är det mycket som ska stämma men det viktigaste är ändå att det passar alla i familjen allas behov att man faktiskt vill ha en liten till och orkar!Det är härligt med en stor familj men då ska man va två att ta hand om sina barn och inte låta barnen vara dem som är reserv föräldrar(inget ont mennat mot någon här)visst ska en familj hjälpas åt men det är det alltid vara mamma och pappas ansvar inte resten av barnen tycker jag!
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4

    3 var planerat...

    dvs när tvåan föddes så sa vi redan på BB att det gärna fick bli en till ganska snart så något preventivmedel skaffades aldrig och 21 månader sedan kom vår lilla trea.

    Nu väntar vi på att fyran ska födas. Fyran var helt oplanderad men ändå inte då vi aldrig skyddade oss efter trean heller men vi sa inte att vi skulle ha en fyra, fast så blev det.

    Vi har inte planerat ekonomiskt eller bomässigt utan bara funderat på om vi velat ha ett barn till. Resten löser sig med tiden, det viktigaste är att VI vill ha barnet och att vi kommer att göra allt för att ge barnet en bra uppväxt. Så känner iaf vi.
  8. 4
    3 var planerat... dvs när tvåan föddes så sa vi redan på BB att det gärna fick bli en till ganska snart så något preventivmedel skaffades aldrig och 21 månader sedan kom vår lilla trea.

    Nu väntar vi på att fyran ska födas. Fyran var helt oplanderad men ändå inte då vi aldrig skyddade oss efter trean heller men vi sa inte att vi skulle ha en fyra, fast så blev det.

    Vi har inte planerat ekonomiskt eller bomässigt utan bara funderat på om vi velat ha ett barn till. Resten löser sig med tiden, det viktigaste är att VI vill ha barnet och att vi kommer att göra allt för att ge barnet en bra uppväxt. Så känner iaf vi.

Liknande trådar

  1. många barn
    By peao in forum Gravidsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-08-29, 13:35
  2. många barn
    By Janna! in forum Många barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-24, 20:56
  3. Inga barn-många barn
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-06-27, 10:31
  4. hur många barn..
    By marianne4 in forum Ur barnamun
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-28, 11:56
  5. Jag har för många barn!
    By Anna in forum Många barn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-02-09, 20:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar