Vad har er arb.givare sagt?
Många barn
  1. Ruth
    #1

    Vad har er arb.givare sagt?

    Hej!

    Står i begrepp att försöka få till ett barn till. Det som jag tänker på den här ggn är vad min chef ska säga när jag kommer ytterligare en gång med bebis i magen.
    Vet att man inte ska bry sig så mkt om det men ´ändå!

    Hur har era reagerat?

    Mvh Ruth
  2. 1
    Vad har er arb.givare sagt? Hej!

    Står i begrepp att försöka få till ett barn till. Det som jag tänker på den här ggn är vad min chef ska säga när jag kommer ytterligare en gång med bebis i magen.
    Vet att man inte ska bry sig så mkt om det men ´ändå!

    Hur har era reagerat?

    Mvh Ruth
  3. Agnest m 5 bf21/2
    #2

    Jag är

    kommunanställd så arb.givaren säger inte så mkt. Men min arbetsledare sa \"men men du har ju redan så många\"\". Inga elakt ment för han gratulerade lika fort.
  4. 2
    Jag är kommunanställd så arb.givaren säger inte så mkt. Men min arbetsledare sa \"men men du har ju redan så många\"\". Inga elakt ment för han gratulerade lika fort.
  5. Medlem sedan
    Sep 2005
    #3

    Inte sagt men gjort!

    Min chef tyckte det var såååååååååå roligt att höra att jag var gravid med 5:e barnet. Sedan fick mina kollegor 70-120% mer i löneökning än vad jag fick vid senaste revisionen. Till saken hör också att jag hade ganska avancerade arbetsuppgifter innan jag gick på mammaledigt jämfört med mina kollegor. Så detta är något jag verkligen måste ta strid för när jag börjar jobba igen. Har en kvinnlig chef och trodde faktiskt bättre om henne innan detta. Men, som fenomen, är ju kvinnor i ledande positioner inte direkt kända för att stötta och framhäva andra (kvinnliga?) medarbetare, vilket jag tyvärr fått känna av nu.

    Så vad chefen säger behöver inte betyda att det är vad chefen egentligen tycker och handlar efter.
  6. 3
    Inte sagt men gjort! Min chef tyckte det var såååååååååå roligt att höra att jag var gravid med 5:e barnet. Sedan fick mina kollegor 70-120% mer i löneökning än vad jag fick vid senaste revisionen. Till saken hör också att jag hade ganska avancerade arbetsuppgifter innan jag gick på mammaledigt jämfört med mina kollegor. Så detta är något jag verkligen måste ta strid för när jag börjar jobba igen. Har en kvinnlig chef och trodde faktiskt bättre om henne innan detta. Men, som fenomen, är ju kvinnor i ledande positioner inte direkt kända för att stötta och framhäva andra (kvinnliga?) medarbetare, vilket jag tyvärr fått känna av nu.

    Så vad chefen säger behöver inte betyda att det är vad chefen egentligen tycker och handlar efter.

Liknande trådar

  1. Sagt är sagt, eller?
    By AnKar in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-04-06, 16:15
  2. Det här med a-givare o facebook
    By Elinen in forum Ordet är fritt
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2009-01-29, 20:17
  3. Arb.givare ringer inte
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-30, 18:15
  4. får arb-givare läsa FK:s journaler?
    By tacksam för svar in forum Känsliga snack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-29, 17:39
  5. får arb-givare läsa FK:s journaler?
    By tacksam för svar in forum Funktionshinder - vuxna
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-29, 10:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar