Blir så tröött...
Kärlek & relationer
  1. Susanne
    #1

    Blir så tröött...

    ...på alla som tror att amning på något magiskt vis skulle skydda barnen mot smitta utomlands! Mjölken kan ju _naturligtvis_ inte innehålla antikroppar mot något som inte modern varit utsatt för! Såg någon som trodde att det skulle skydda mot stelkramp t.ex... Och vi har ju naturligtvis _aldrig_ sett ett ammat barn som blir förkylt heller? Tycker att det är jättebra att man intresserar sig för och funderar över sådana viktiga saker som vaccinationer. Men jag undrar hur man tänker när man tycker att mer eller mindre skumma internetsidor och rykten är mer tillförlitliga än de som är utbildade på området? Källkritik, någon? Betyder naturligtvis inte att man inte ska ifrågasätta läkare och sjukvård, men vissa som argumenterar mot vaccinationer visar ju prov på så obefintliga kunskaper i fysiologi och medicin så man vet inte om man ska skratta eller gråta! självklart kan man ju undra över saker, men jag kan inte förstå hur man kan vara så bestämd i frågor man inte är insatt i? Fundersam och orolig är väl de flesta föräldrar, jag med så det är inte det jag menar. Detta vänder sig inte mot någon speciell person om någon tar åt sig, utan ett fenomen!
  2. 1
    Blir så tröött... ...på alla som tror att amning på något magiskt vis skulle skydda barnen mot smitta utomlands! Mjölken kan ju _naturligtvis_ inte innehålla antikroppar mot något som inte modern varit utsatt för! Såg någon som trodde att det skulle skydda mot stelkramp t.ex... Och vi har ju naturligtvis _aldrig_ sett ett ammat barn som blir förkylt heller? Tycker att det är jättebra att man intresserar sig för och funderar över sådana viktiga saker som vaccinationer. Men jag undrar hur man tänker när man tycker att mer eller mindre skumma internetsidor och rykten är mer tillförlitliga än de som är utbildade på området? Källkritik, någon? Betyder naturligtvis inte att man inte ska ifrågasätta läkare och sjukvård, men vissa som argumenterar mot vaccinationer visar ju prov på så obefintliga kunskaper i fysiologi och medicin så man vet inte om man ska skratta eller gråta! självklart kan man ju undra över saker, men jag kan inte förstå hur man kan vara så bestämd i frågor man inte är insatt i? Fundersam och orolig är väl de flesta föräldrar, jag med så det är inte det jag menar. Detta vänder sig inte mot någon speciell person om någon tar åt sig, utan ett fenomen!
  3. Susanne
    #2

    Oops, fel forum *skäms* IMT

    ...
  4. 2
    Oops, fel forum *skäms* IMT ...

Liknande trådar

  1. Tröött.. risig och en sån där magkänsla
    By Sofia_N in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-12-02, 19:58
  2. Tröött
    By SarahB in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-04, 08:51
  3. söndagkväll. och jag är tröött
    By jenjen in forum _0607 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-29, 22:15
  4. urk... jag är TRÖÖTT
    By NinnaA in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-26, 09:52
  5. Tröött...
    By karinko in forum _0607 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-23, 08:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar