Har era barn några
_96 Alla barn
  1. Tjejens mamma
    #1

    Har era barn några

    fixa idéer, eller tics typ harklingar och liknande? Min tjej har börjat med lite sånt och, ja man blir ju lite orolig. Jag hade själv en del egenheter för mig när jag var liten och jag blev väl helt ok, men jag önskar ju att hon slapp. Varför har man sånt?
  2. 1
    Har era barn några fixa idéer, eller tics typ harklingar och liknande? Min tjej har börjat med lite sånt och, ja man blir ju lite orolig. Jag hade själv en del egenheter för mig när jag var liten och jag blev väl helt ok, men jag önskar ju att hon slapp. Varför har man sånt?
  3. Medlem sedan
    Dec 1999
    #2

    Inte dottern

    men sonen hade nåt blink-tics (han blinkade så näsan nästan rynkade ihop sig) för sig för 1,5 år sen. Det höll på i några månader men så släppte det bara.

    Jag var till doktorn när det hållt på några veckor så det inte var nåt som irriterade eller så, men de var helt normala och doktorn sa att det brukar gå över av sig själv om man inte bryr sig om det. Alltså inte kommenterar det för barnet. Men de tyckte att det var bra att vi kom dit, för då fick både vi och sonen kolla och höra att allt var ok.

    Är det just harklingar dottern har? Kanske hon har ont i halsen, stora tonsiller eller nåt som stör hennei halsen? Kolla upp det med barnläkaren och är det inget kan ni båda känna er lugna och så kanske hon slutar efter ett tag?
  4. 2
    Inte dottern men sonen hade nåt blink-tics (han blinkade så näsan nästan rynkade ihop sig) för sig för 1,5 år sen. Det höll på i några månader men så släppte det bara.

    Jag var till doktorn när det hållt på några veckor så det inte var nåt som irriterade eller så, men de var helt normala och doktorn sa att det brukar gå över av sig själv om man inte bryr sig om det. Alltså inte kommenterar det för barnet. Men de tyckte att det var bra att vi kom dit, för då fick både vi och sonen kolla och höra att allt var ok.

    Är det just harklingar dottern har? Kanske hon har ont i halsen, stora tonsiller eller nåt som stör hennei halsen? Kolla upp det med barnläkaren och är det inget kan ni båda känna er lugna och så kanske hon slutar efter ett tag?
  5. Medlem sedan
    Apr 2003
    #3

    Det enda jag...

    kommer på nu (som kanske inte direkt är tics men ovanor..?) är att om Vicke bara har en Tskjorta på sig så drar han och drar och drar framme i kragen så att den inte skall spänna på halsen, en ovana helt klart, för han drar den helt påsig så det ser konstigt ut på ryggen istället.
    Så kan han då han sitter och ser på tv/video sitta med ena tummen långt in i ena kinden också, inte direkt suga på tummen utan på ena sidan långt bak i kinden så tummen blir helt rynkig till slut. Det är väl det jag kommer på nu.
  6. 3
    Det enda jag... kommer på nu (som kanske inte direkt är tics men ovanor..?) är att om Vicke bara har en Tskjorta på sig så drar han och drar och drar framme i kragen så att den inte skall spänna på halsen, en ovana helt klart, för han drar den helt påsig så det ser konstigt ut på ryggen istället.
    Så kan han då han sitter och ser på tv/video sitta med ena tummen långt in i ena kinden också, inte direkt suga på tummen utan på ena sidan långt bak i kinden så tummen blir helt rynkig till slut. Det är väl det jag kommer på nu.
  7. Medlem sedan
    Apr 2003
    #4

    kanske inte...

    låter \"så jobbigt\" sådär i skrift, men just det där med T-skjortan är faktiskt irriterande för alla vissa dagar, heeela tiden är hans hand där och rättar till kragen, inget tyg får röra vid huden på halsen överhuvudtaget.
  8. 4
    kanske inte... låter \"så jobbigt\" sådär i skrift, men just det där med T-skjortan är faktiskt irriterande för alla vissa dagar, heeela tiden är hans hand där och rättar till kragen, inget tyg får röra vid huden på halsen överhuvudtaget.
  9. nettan
    #5

    Ja

    men hon har adhd och tourette syndrom och ticsen följer med hennes TS.... Men rent allmänt så är det ju inte ovanligt att barn får fixa ideér i perioder som går över av sig själv. Kan bero på att barnet kanske är i en period när det händer mycket och att det kanaliserar sin oro på ex nagelbitning, harklingar eller liknande utan att det för den sakens skull behöver bli nåt problem längre fram.
  10. 5
    Ja men hon har adhd och tourette syndrom och ticsen följer med hennes TS.... Men rent allmänt så är det ju inte ovanligt att barn får fixa ideér i perioder som går över av sig själv. Kan bero på att barnet kanske är i en period när det händer mycket och att det kanaliserar sin oro på ex nagelbitning, harklingar eller liknande utan att det för den sakens skull behöver bli nåt problem längre fram.

Liknande trådar

  1. Några här som har vuxna barn?
    By Liten familj in forum Många barn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-01-23, 16:52
  2. Ni som har några stycken barn!
    By nikki73 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-04-12, 12:59
  3. Några barn frågor?
    By imela in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-18, 09:45
  4. Kan era barn ha några
    By -Mian- in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-12-12, 14:49
  5. Har era barn några egenheter...?
    By Åsa med Lucas och Louise in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-16, 22:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar