vad fröken säger...
Skolbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2000
    #1

    vad fröken säger...

    och vad barnen påstår är ju som sagt inte riktigt samma sak. Igår fick ett av våra barn sig en ordentlig tillrättavisning av en kollega till mig för massa skit hon gör.
    Idag kom hennes pappa, rasande till skolan och ville prata med läraren + mig (är tjejens handledare)
    Denna tjej har gått hem och talat om för sin mamma och pappa att min kollega skrek till henne att hon var ful, att hon var den värsta unge vi någonsin haft samt att vi inte ville ha henne kvar, hon skulle få börja på särskolan!!!
    Inget av detta är givetvis sant, och när pappan fattade att hans dotter ljög blev han inte glad!!! Hon erkände aldrig, men pappan förstod tack och lov ändå. Han var helt övertygad om att hon aldrig skulle ljuga för honom!!!!!
    Vill bara säga att det inte alltid är som våra barn tror att vi gör! Man kan inte alltid tro allt, fast man gärna vill!
  2. 1
    vad fröken säger... och vad barnen påstår är ju som sagt inte riktigt samma sak. Igår fick ett av våra barn sig en ordentlig tillrättavisning av en kollega till mig för massa skit hon gör.
    Idag kom hennes pappa, rasande till skolan och ville prata med läraren + mig (är tjejens handledare)
    Denna tjej har gått hem och talat om för sin mamma och pappa att min kollega skrek till henne att hon var ful, att hon var den värsta unge vi någonsin haft samt att vi inte ville ha henne kvar, hon skulle få börja på särskolan!!!
    Inget av detta är givetvis sant, och när pappan fattade att hans dotter ljög blev han inte glad!!! Hon erkände aldrig, men pappan förstod tack och lov ändå. Han var helt övertygad om att hon aldrig skulle ljuga för honom!!!!!
    Vill bara säga att det inte alltid är som våra barn tror att vi gör! Man kan inte alltid tro allt, fast man gärna vill!
  3. Sofia*
    #2

    Till och med jag..

    ..som ju annars är en helt perfekt människa (jag är ju både lärare och förälder) kan missuppfatta vad folk säger och vad som är riktigt till just mig (i synnerhet i ett rum med 23 andra)! Det behöver inte ens vara lögn, bara missförstånd.
  4. 2
    Till och med jag.. ..som ju annars är en helt perfekt människa (jag är ju både lärare och förälder) kan missuppfatta vad folk säger och vad som är riktigt till just mig (i synnerhet i ett rum med 23 andra)! Det behöver inte ens vara lögn, bara missförstånd.
  5. Medlem sedan
    Dec 2000
    #3

    jo

    fast inte så att du då blåljuger inför din pappa:-) Detta var enskilt i ett litet rum och barnet i fråga har om man säger vissa problem med sanningen!

    Men det är ju så att vi föräldrar alltid vill tro det bästa om våra barn!
  6. 3
    jo fast inte så att du då blåljuger inför din pappa:-) Detta var enskilt i ett litet rum och barnet i fråga har om man säger vissa problem med sanningen!

    Men det är ju så att vi föräldrar alltid vill tro det bästa om våra barn!
  7. Sofia*
    #4

    Visst vill man!

    Jag är också förälder och vill mer än något annat lita på mina barn. Därför utgår jag från att de har missförstått något när de kommer till mig med något som verkar konstigt. Och när vi luskar i det så visar det sig oftast vara just ett missförstånd. Någon enstaka gång är det rena lögner, väldigt sällan är det en genomknäpp lärare som är direkt elak.
  8. 4
    Visst vill man! Jag är också förälder och vill mer än något annat lita på mina barn. Därför utgår jag från att de har missförstått något när de kommer till mig med något som verkar konstigt. Och när vi luskar i det så visar det sig oftast vara just ett missförstånd. Någon enstaka gång är det rena lögner, väldigt sällan är det en genomknäpp lärare som är direkt elak.
  9. Medlem sedan
    Dec 2000
    #5

    visst är det

    så! Det sa vi oxå till pappan, som faktiskt bad så väldigt mycket om ursäkt innan han gick, att vi var GLADA för att han kom till oss.
  10. 5
    visst är det så! Det sa vi oxå till pappan, som faktiskt bad så väldigt mycket om ursäkt innan han gick, att vi var GLADA för att han kom till oss.

Liknande trådar

  1. Fröken, fröken får jag fråga!!
    By MsBecks in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-09-01, 09:52
  2. Åter igen säger min son "varfölr säger
    By mamma24h in forum Bokstavsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-06-05, 15:24
  3. Nu säger fröken ajöken
    By Funnie in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-03, 22:19
  4. Göra som fröken säger
    By Anonymo in forum Föräldraskap
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-06-09, 14:35
  5. Fröken K!
    By Mayen in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-13, 12:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar