Trött på pappas sambo
Kärlek & relationer
  1. Dottern
    #1

    Trött på pappas sambo



    Mina föräldrar skildes på gamla dar och mitt barndomshem är sålt men sommarstugan var den enda som var kvar av min barndom.
    Fick veta häromdagen att pappa och hans sambo städat upp på stugan och eldat upp alla mina gamla leksaker och minnen.

    De får ju såklart göra som de vill på sommarstugan och den är dessutom min pappas men vi får vara där hur mycket vi vill.

    Det hade känts bättre om de berättat innan att nu ska de städa upp där och göra sej av med allt gammalt så jag hade haft en chans att åka dit och plocka bort det jag ville spara....

    Det är sambon som har städmani och pappa hänger bara på .De är inte ens gifta så lagligt sett borde det ju vara min pappa och vi syskon som har mest att säga till om vad gäller vår sommarstuga.Eller har jag helt fel?!?
  2. 1
    Trött på pappas sambo

    Mina föräldrar skildes på gamla dar och mitt barndomshem är sålt men sommarstugan var den enda som var kvar av min barndom.
    Fick veta häromdagen att pappa och hans sambo städat upp på stugan och eldat upp alla mina gamla leksaker och minnen.

    De får ju såklart göra som de vill på sommarstugan och den är dessutom min pappas men vi får vara där hur mycket vi vill.

    Det hade känts bättre om de berättat innan att nu ska de städa upp där och göra sej av med allt gammalt så jag hade haft en chans att åka dit och plocka bort det jag ville spara....

    Det är sambon som har städmani och pappa hänger bara på .De är inte ens gifta så lagligt sett borde det ju vara min pappa och vi syskon som har mest att säga till om vad gäller vår sommarstuga.Eller har jag helt fel?!?
  3. Carola
    #2

    Skulle också....

    blivit ledsen även om det bara är \"gamla prylar\" (och minnen med dem förstås!). Visst borde de ha frågat före om det är nåt du vill ha. Men antagligen har de inte tänkt på det utan resonerat att det är nåt gammalt som ingen gör nåt med. Kan du inte säga åt dem nåt i stil med att \"nästa gång kan ni ju fråga före\" utan att göra för stor affär av saken. Känns kanske bättre för dej att ha fått nämna om saken för dem även om grejerna inte kommer tillbaks för det.
  4. 2
    Skulle också.... blivit ledsen även om det bara är \"gamla prylar\" (och minnen med dem förstås!). Visst borde de ha frågat före om det är nåt du vill ha. Men antagligen har de inte tänkt på det utan resonerat att det är nåt gammalt som ingen gör nåt med. Kan du inte säga åt dem nåt i stil med att \"nästa gång kan ni ju fråga före\" utan att göra för stor affär av saken. Känns kanske bättre för dej att ha fått nämna om saken för dem även om grejerna inte kommer tillbaks för det.

Liknande trådar

  1. Fy vad jag blir trött på min sambo...
    By mamma-66 in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-01-03, 17:48
  2. Pratade med min pappas sambo...
    By marmeglad in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-11, 22:11
  3. Trött sambo
    By anonymt namn in forum Kärlek & relationer
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-04-07, 09:53
  4. Trött tyst sambo
    By anonymt namn in forum Pappasnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-03-09, 16:04
  5. 50-års present till pappas sambo?
    By Jenny in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-11, 12:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar