Förälders kommentar 3:
Skolbarn
  1. Teacher
    #1

    Förälders kommentar 3:

    Barnet kommer hungrigt till skolan på morgonen. Äter inte frukost för de hinner inte. Föräldrar skickar inte med vare sig frukt eller macka att ätas senare innan lunch så barnet hänger som ett visset salladsblad över bänken framåt lunchtid.

    Förälders kommentar:
    Ojdå? Blir h*n trött på förmiddagarna? Konstigt!

    Andemening med inlägg:
    Äh orkar inte skriva det... samma som nedan.


    Ska jag fortsätta?
    Nej, jag tror inte att ni vill det, inte jag heller.
    Jag skulle ALDRIG sitta och beklaga mig över dessa föräldrar på ett forum som detta.
    Jag förstår dem var och en på sitt sätt, även om jag ibland undrar hur de tänker.
    Jag skulle ALDRIG såga med jäms fotknölarna för enstaka tankevurpor eller konstig uttalanden de gör. Då skulle jag inte annat än förakta och tycka illa om människor dagarna i ända.
    De enda jag börjar undra hur det står till med, är folk på detta forum som inte ett ögonblick kan tänka i andra banor än sin egen lilla uppkörda som bara gäller dem själva och deras barn.

    Fundera på om deras barn kan fungera bättre tillsammans med andra människor om de får chansen att tänka på ett annat sätt än brott och straff hela tiden?

    Fasen - det ÄR inte konstigt att världen ständigt är i krig...
  2. 1
    Förälders kommentar 3: Barnet kommer hungrigt till skolan på morgonen. Äter inte frukost för de hinner inte. Föräldrar skickar inte med vare sig frukt eller macka att ätas senare innan lunch så barnet hänger som ett visset salladsblad över bänken framåt lunchtid.

    Förälders kommentar:
    Ojdå? Blir h*n trött på förmiddagarna? Konstigt!

    Andemening med inlägg:
    Äh orkar inte skriva det... samma som nedan.


    Ska jag fortsätta?
    Nej, jag tror inte att ni vill det, inte jag heller.
    Jag skulle ALDRIG sitta och beklaga mig över dessa föräldrar på ett forum som detta.
    Jag förstår dem var och en på sitt sätt, även om jag ibland undrar hur de tänker.
    Jag skulle ALDRIG såga med jäms fotknölarna för enstaka tankevurpor eller konstig uttalanden de gör. Då skulle jag inte annat än förakta och tycka illa om människor dagarna i ända.
    De enda jag börjar undra hur det står till med, är folk på detta forum som inte ett ögonblick kan tänka i andra banor än sin egen lilla uppkörda som bara gäller dem själva och deras barn.

    Fundera på om deras barn kan fungera bättre tillsammans med andra människor om de får chansen att tänka på ett annat sätt än brott och straff hela tiden?

    Fasen - det ÄR inte konstigt att världen ständigt är i krig...
  3. Kajan
    #2

    Det krävs ingen utbildning för att bli förälder

    Alltså kan man vara hur okunnig och blåst som helst och ändå bli förälder. Tyvärr kanske man fortsätter att vara det.

    Däremot krävs det utbildning för att vara lärare. Kanske det borde finnas en särskild utbildning i att klara av föräldrars kritik (som kan vara både berättigad och oberättigad).
  4. 2
    Det krävs ingen utbildning för att bli förälder Alltså kan man vara hur okunnig och blåst som helst och ändå bli förälder. Tyvärr kanske man fortsätter att vara det.

    Däremot krävs det utbildning för att vara lärare. Kanske det borde finnas en särskild utbildning i att klara av föräldrars kritik (som kan vara både berättigad och oberättigad).

Liknande trådar

  1. Förälders önskan
    By Elisa1 in forum Barn som yrke
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-31, 09:37
  2. behövs förälders tillåtelse?
    By Anonymt namn in forum Skolbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-29, 08:41
  3. En förälders fasa…
    By mmmmmmmmm in forum Stora barn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-11-19, 18:33
  4. Förälders kommentar 2:
    By Teacher in forum Skolbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-10-21, 22:11
  5. Förälders kommentar:
    By Teacher in forum Skolbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-10-21, 22:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar