jag ger snart upp
Resesnack
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    jag ger snart upp

    i hopp om att hitta en resa som passar oss pengamässigt!
    Eftersom vi är bundna till en viss helg så är det svårare.
    Inget Gran Canaria en vecka eller så det är för dyrt, och en hel vecka kan vi ej vara lediga så typ weekendresa skulle va toppen men de billiga har ju oftast såna krav att man ska bet med VIsa kort - och det har vi ej.
    Har tittat på flertalet resor nu, antingen ska man betala med kort och det har vi ej, eller så har man hitat nåt som verkar kul och billigt ja då är de slutsålda, hittar nåt annat kul som boendet är hyfsat billigt ja då är resan dit svindyr...

    Vi funderade på Dundret men att flyga el tåg upp är ju megadyrt! över 6000 kr för enb tåg!! Blä.
    Annars hade det varit mysigt ohc kul.
    Kikat på Paris och London och div men de billiga resorna via Ticket mfl skulle bet m kort :-(
    Kikat på andra resor, de har varit enbart avgångar \"fel\" dagar som inte passar vår ledighet...
    Nu börjar jag snart ge upp!!
    Vill helst åka utanför Åland *asg*, och se lite annorlunda. Stockholm går bort då man är dit nu som då. Jag älskar Stockholm men känns inte som att man åker \"bort\" på samma sätt.

    Hittade igår på Fritidsresor Prag och Budapest - och de verkar ju myisga på så vis MEN vad finns att göra för _barnen_????
    HELP!!!
  2. 1
    jag ger snart upp i hopp om att hitta en resa som passar oss pengamässigt!
    Eftersom vi är bundna till en viss helg så är det svårare.
    Inget Gran Canaria en vecka eller så det är för dyrt, och en hel vecka kan vi ej vara lediga så typ weekendresa skulle va toppen men de billiga har ju oftast såna krav att man ska bet med VIsa kort - och det har vi ej.
    Har tittat på flertalet resor nu, antingen ska man betala med kort och det har vi ej, eller så har man hitat nåt som verkar kul och billigt ja då är de slutsålda, hittar nåt annat kul som boendet är hyfsat billigt ja då är resan dit svindyr...

    Vi funderade på Dundret men att flyga el tåg upp är ju megadyrt! över 6000 kr för enb tåg!! Blä.
    Annars hade det varit mysigt ohc kul.
    Kikat på Paris och London och div men de billiga resorna via Ticket mfl skulle bet m kort :-(
    Kikat på andra resor, de har varit enbart avgångar \"fel\" dagar som inte passar vår ledighet...
    Nu börjar jag snart ge upp!!
    Vill helst åka utanför Åland *asg*, och se lite annorlunda. Stockholm går bort då man är dit nu som då. Jag älskar Stockholm men känns inte som att man åker \"bort\" på samma sätt.

    Hittade igår på Fritidsresor Prag och Budapest - och de verkar ju myisga på så vis MEN vad finns att göra för _barnen_????
    HELP!!!
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2

    Men, skaffa kort då?!

    Det enklaste och billigaste måste väl ändå vara att ni skaffar tex VISA-kort?! Vanligt bankkort anslutet till lönekonto finns utan kredit och ni kan ju klippa kortet när ni kommer hem.

    Eller har jag missat något?

    /mie
  4. 2
    Men, skaffa kort då?! Det enklaste och billigaste måste väl ändå vara att ni skaffar tex VISA-kort?! Vanligt bankkort anslutet till lönekonto finns utan kredit och ni kan ju klippa kortet när ni kommer hem.

    Eller har jag missat något?

    /mie
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3

    tja

    det är inte så bara...
  6. 3
    tja det är inte så bara...
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4

    Ok

    Det var ju tråkigt. Jag trodde typ alla över 18 kunde få VISA så länge det inte är kredit på men då hade jag fel.

    Då kan jag inte hjälpa dig, om du inte kan be en kompis betala med kort om du ger dem kontanter.

    /mie
  8. 4
    Ok Det var ju tråkigt. Jag trodde typ alla över 18 kunde få VISA så länge det inte är kredit på men då hade jag fel.

    Då kan jag inte hjälpa dig, om du inte kan be en kompis betala med kort om du ger dem kontanter.

    /mie
  9. Medlem sedan
    Jun 2003
    #5

    vad?

    Visa, utan kredit på? Finns det nåt sånt?
    Hmmm, *tänker* kommer inte på.
    Men om det inte är kredit på så tar de ju inte det som betalning.
  10. 5
    vad? Visa, utan kredit på? Finns det nåt sånt?
    Hmmm, *tänker* kommer inte på.
    Men om det inte är kredit på så tar de ju inte det som betalning.
  11. Medlem sedan
    Oct 2001
    #6

    men man måste ju inte anv krediten?

    jag har haft mitt visa-kort i snart 20 år. Det finns en kredit på 10 000 kr men man måste ju inte använda den. Skönt att ha som reserv när vi åker utomlands tycker jag.

    Hur klarar men sig utan kort i detta samhälle? :-)
    Varför vill du inte ha ett betalkort?
  12. 6
    men man måste ju inte anv krediten? jag har haft mitt visa-kort i snart 20 år. Det finns en kredit på 10 000 kr men man måste ju inte använda den. Skönt att ha som reserv när vi åker utomlands tycker jag.

    Hur klarar men sig utan kort i detta samhälle? :-)
    Varför vill du inte ha ett betalkort?
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7

    Jodå!

    Jag har ett VISA-kort från FSB utan kredit. Det är knutet till mitt lönekonto och jag har använt det till att betala flera resor med och använder det utomlands utan problem.
  14. 7
    Jodå! Jag har ett VISA-kort från FSB utan kredit. Det är knutet till mitt lönekonto och jag har använt det till att betala flera resor med och använder det utomlands utan problem.
  15. m3
    #8

    klart man inte behlver ha kredit

    Jag har aldrig i mitt liv haft ett kort med kredit. Jag betalar med dom pengar som jag själv har på mitt konto och inga lånade pengar.
  16. 8
    klart man inte behlver ha kredit Jag har aldrig i mitt liv haft ett kort med kredit. Jag betalar med dom pengar som jag själv har på mitt konto och inga lånade pengar.
  17. Medlem sedan
    Apr 2000
    #9

    Klart det finns!

    De flesta jag känner har inte kreditkort, utan vanliga betalkort från Visa.
  18. 9
    Klart det finns! De flesta jag känner har inte kreditkort, utan vanliga betalkort från Visa.
  19. Medlem sedan
    Sep 2002
    #10

    Jajamen

    Jag har ingen kredit på mitt VISA. Kopplat till lönekontot.

    /mie
  20. 10
    Jajamen Jag har ingen kredit på mitt VISA. Kopplat till lönekontot.

    /mie
  21. ML
    #11

    Det finns två olika typer av VISA-kort

    Betalkort och kreditkort. Betalkortet är kopptlat till ett konto och utfärdas av din bank. Det är det vanliga bankomat/minuten kortet som då kan användas på alla VISA ställen. Du behöver då ingen kredit utan det du handlar dras direkt från ditt konto. Trodde faktiskt idag att alla bankomat/minuten kort hade VISA eller mastercard inkluderat.

    Sedan finns det Kreditkort som du kan teckna direkt hos visa men även de finns att få hos banken. Då kommer det en räkning på allt du handlat för på kortet den månade och du har sedan 15 eller 30 dagar på dig att betala räkningen gör du det inom den tiden betalar du ingen ränta.
  22. 11
    Det finns två olika typer av VISA-kort Betalkort och kreditkort. Betalkortet är kopptlat till ett konto och utfärdas av din bank. Det är det vanliga bankomat/minuten kortet som då kan användas på alla VISA ställen. Du behöver då ingen kredit utan det du handlar dras direkt från ditt konto. Trodde faktiskt idag att alla bankomat/minuten kort hade VISA eller mastercard inkluderat.

    Sedan finns det Kreditkort som du kan teckna direkt hos visa men även de finns att få hos banken. Då kommer det en räkning på allt du handlat för på kortet den månade och du har sedan 15 eller 30 dagar på dig att betala räkningen gör du det inom den tiden betalar du ingen ränta.
  23. Medlem sedan
    Jun 2003
    #12

    vill och vill

    jag har inte sagt jag inte vill :-/
    Men att få är en annan sak.
  24. 12
    vill och vill jag har inte sagt jag inte vill :-/
    Men att få är en annan sak.
  25. Medlem sedan
    Apr 2000
    #13

    Jag förstår inte problemet!

    Tala ur skägget kvinna! *s* Varför skulle ni ha svårt att få ett vanligt bankomatkort till lönekontot?
  26. 13
    Jag förstår inte problemet! Tala ur skägget kvinna! *s* Varför skulle ni ha svårt att få ett vanligt bankomatkort till lönekontot?
  27. Medlem sedan
    Jun 2003
    #14

    bankomatkort

    alltså uttagskort får man ju hipp som happ, men bankkort/betalkort får man inte om man har nån form av betalningsanmärkning ch tyvärr har jag det pga några megatuffa jobbiga år då jag var långtidssjukskriven :-(
    Så enkelt var det.
  28. 14
    bankomatkort alltså uttagskort får man ju hipp som happ, men bankkort/betalkort får man inte om man har nån form av betalningsanmärkning ch tyvärr har jag det pga några megatuffa jobbiga år då jag var långtidssjukskriven :-(
    Så enkelt var det.
  29. Medlem sedan
    Jun 2003
    #15

    bankomatkort har jag

    till bankautomaterna här, funkar i tex Otto och vad de heter. Men tror inte att det funkar som betalningsmedel för att betala en resa. Då det enbart är ett uttagskort, kan inte betala med det i affären typ.
  30. 15
    bankomatkort har jag till bankautomaterna här, funkar i tex Otto och vad de heter. Men tror inte att det funkar som betalningsmedel för att betala en resa. Då det enbart är ett uttagskort, kan inte betala med det i affären typ.
  31. Medlem sedan
    Apr 2000
    #16

    Är du säker?

    Ett vanligt visakort (utan kredit) som är kopplat till lönekontot trodde jag alla kunde få, oavsett betalningsanmärkningar eller annat. Det är ju ingen kredit på dem, så det är ingen risktagning för banken.
  32. 16
    Är du säker? Ett vanligt visakort (utan kredit) som är kopplat till lönekontot trodde jag alla kunde få, oavsett betalningsanmärkningar eller annat. Det är ju ingen kredit på dem, så det är ingen risktagning för banken.
  33. Carro med fyra barn
    #17

    Visa electron?

    VISA electronkort kan även personer med betalningsanm få, tror att vanligt VISA även utan kredit inte alltid medges eftersom det finns en viss möjlighet ibland att handla utan täckning på kontot. Nu vet jag inte säkert eftersom jag inte jobbar på bank förstås! Vet inte heller säkert om elecrtonkort funkar att betala resor med?

    Jag har flera gånger betalat resor med mitt VISAkort för andra som saknat kort, så det kan ju vara ett sätt, att fråga nån släkting/vän om hjälp!
  34. 17
    Visa electron? VISA electronkort kan även personer med betalningsanm få, tror att vanligt VISA även utan kredit inte alltid medges eftersom det finns en viss möjlighet ibland att handla utan täckning på kontot. Nu vet jag inte säkert eftersom jag inte jobbar på bank förstås! Vet inte heller säkert om elecrtonkort funkar att betala resor med?

    Jag har flera gånger betalat resor med mitt VISAkort för andra som saknat kort, så det kan ju vara ett sätt, att fråga nån släkting/vän om hjälp!
  35. Medlem sedan
    Jun 2003
    #18

    jag har gjort

    men ingen vill lämna ut sitt nummer på nätet och det skulle jag inte heller vilja om jag hade ett Visakort!
    Tycker inte det är säkert nog på nåt sätt, kanske inbillning men ändå.
  36. 18
    jag har gjort men ingen vill lämna ut sitt nummer på nätet och det skulle jag inte heller vilja om jag hade ett Visakort!
    Tycker inte det är säkert nog på nåt sätt, kanske inbillning men ändå.
  37. Lollo
    #19

    Jag jobbar på bank

    och vi beviljar INTE kort till dem som har betalningsanmärkning. På vårat VISA-kort har man en kostnadsfri köpgräns (kredit) på minst 10 000 kr, men även på MasterCard, där allt dras direkt från kontot måste man ha en \"ren\" UC för att kunna få kortet. Men det kan ju variera från bank till bank....
  38. 19
    Jag jobbar på bank och vi beviljar INTE kort till dem som har betalningsanmärkning. På vårat VISA-kort har man en kostnadsfri köpgräns (kredit) på minst 10 000 kr, men även på MasterCard, där allt dras direkt från kontot måste man ha en \"ren\" UC för att kunna få kortet. Men det kan ju variera från bank till bank....
  39. Bengt
    #20

    Farligt att betala på nätet med kort?

    Många vill inte betala på internet med sitt kredit- eller betalkort. Samma personer är däremot inte tveksamma att betala med kortet på krogen eller puben. Själv tror jag det är betydligt farligare att lämna ifrån sig kortet på en restaurang än att betala flygbiljetter på nätet hos Ryanair med kortet.
    Jag har betalat allt möjligt på nätet med kort sedan 1997 och inte blivit svindlad en enda gång.
    Jag väjer dock bara kända ställen som har funnits lång tid. Dessutom är skyddet för kortinnehavaren större när man betalar med kort än när man betalar kontant.
  40. 20
    Farligt att betala på nätet med kort? Många vill inte betala på internet med sitt kredit- eller betalkort. Samma personer är däremot inte tveksamma att betala med kortet på krogen eller puben. Själv tror jag det är betydligt farligare att lämna ifrån sig kortet på en restaurang än att betala flygbiljetter på nätet hos Ryanair med kortet.
    Jag har betalat allt möjligt på nätet med kort sedan 1997 och inte blivit svindlad en enda gång.
    Jag väjer dock bara kända ställen som har funnits lång tid. Dessutom är skyddet för kortinnehavaren större när man betalar med kort än när man betalar kontant.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Snart slut på veckan, å snart vilodag:)
    By Mia m Iza& Klara in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-01-28, 16:50
  2. snart..SNART nio månader avklarade!!
    By Maddeluttan in forum _1102 Februaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-12-22, 14:38
  3. Nio månader har gått.. snart SNART:)
    By Maddeluttan in forum _1101 Januaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-12-21, 11:39
  4. Usa nästa, snart snart snart åker
    By EllaNora in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-22, 12:07
  5. Snart, snart ska barnen i säng!
    By joleda in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-09-30, 19:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar