Hjälp, jag glömde födelsedagen!
Kärlek & relationer
  1. glömsk och ångerfull
    #1

    Hjälp, jag glömde födelsedagen!

    Vad gör jag nu??? Jag glömde totalt bort att svägerskan fyllde år förra helgen. Jag tänkte på det några gånger veckan före, eftersom dottern var bjuden på kalas samma dag och vi ändå inte skulle kunna åka allihop. Men se´n föll det bara bort. Har inte haft en tanke på det förrän idag. Panik, naturligtvis, och min första tanke var att jag skulle ringa henne och gratulera i efterskott. Men jag har inte gjort det än. Jag är rädd att hon ska uppfatta det som ett löjligt försök att släta över att jag skiter i henne. Det gör jag inte! Jag fattar bara inte vad det var som hände. Jag brukar alltid ha en ursäkt när så´nt här händer, men på senare tid har jag fått inse att ordning och reda helt enkelt inte är min bästa gren. Jag glömmer viktiga saker!

    Mamma frågade för ett par veckor sedan om vi hade blivit bjudna till svägerskan på födelsedagen. Nej, ingen hade fått någon inbjudan. (Och innan ni börjar rya om att man minsann inte ska behöva bjuda så vill jag påpeka att så gör vi i vår släkt. Vill vi ha besök bjuder vi in och så har svägerskan också gjort vartenda år hittills.) Inte fick vi någon inbjudan heller. Och så glömde jag bort det. Och så sitter jag här med superdåligt samvete.

    Problemet, eller iaf ett av problemen, är att svägerskan har känt sig illa behandlad vid olika tillfällen. Jag har fått höra detta. Ibland av henne själv och ibland av andra. Som jag har förstått det har det inte varit jag som stått för skulden då, även om jag har varit inblandad utan att riktigt uppfatta det, men nu... Nu är det ju verkligen mitt fel om hon känner sig bortglömd. Eller hur!

    Fast å andra sidan... Varför i hela friden har hon inte bjudit in till födelsedagsfika som hon brukar??? Och ska jag verkligen ha så här dåligt samvete för att jag glömmer en vuxen människas födelsedag när föremålet själv inte gör någon affär av det? Jag har själv funderat på att sluta bjuda in till min egen födelsedag. Det är födelsedagar så det räcker ändå här i huset. Och skulle jag, av alla människor, strunta i min födelsedag kan jag ju inte begära att andra ska hålla reda på den heller. Hm...

    Ett blommogram kanske? Eller ett så´nt där kort med nallar på och en \"förlåt-mig-text\"?

    Hur skulle ni reagera om ni var jag eller svägerskan?
  2. 1
    Hjälp, jag glömde födelsedagen! Vad gör jag nu??? Jag glömde totalt bort att svägerskan fyllde år förra helgen. Jag tänkte på det några gånger veckan före, eftersom dottern var bjuden på kalas samma dag och vi ändå inte skulle kunna åka allihop. Men se´n föll det bara bort. Har inte haft en tanke på det förrän idag. Panik, naturligtvis, och min första tanke var att jag skulle ringa henne och gratulera i efterskott. Men jag har inte gjort det än. Jag är rädd att hon ska uppfatta det som ett löjligt försök att släta över att jag skiter i henne. Det gör jag inte! Jag fattar bara inte vad det var som hände. Jag brukar alltid ha en ursäkt när så´nt här händer, men på senare tid har jag fått inse att ordning och reda helt enkelt inte är min bästa gren. Jag glömmer viktiga saker!

    Mamma frågade för ett par veckor sedan om vi hade blivit bjudna till svägerskan på födelsedagen. Nej, ingen hade fått någon inbjudan. (Och innan ni börjar rya om att man minsann inte ska behöva bjuda så vill jag påpeka att så gör vi i vår släkt. Vill vi ha besök bjuder vi in och så har svägerskan också gjort vartenda år hittills.) Inte fick vi någon inbjudan heller. Och så glömde jag bort det. Och så sitter jag här med superdåligt samvete.

    Problemet, eller iaf ett av problemen, är att svägerskan har känt sig illa behandlad vid olika tillfällen. Jag har fått höra detta. Ibland av henne själv och ibland av andra. Som jag har förstått det har det inte varit jag som stått för skulden då, även om jag har varit inblandad utan att riktigt uppfatta det, men nu... Nu är det ju verkligen mitt fel om hon känner sig bortglömd. Eller hur!

    Fast å andra sidan... Varför i hela friden har hon inte bjudit in till födelsedagsfika som hon brukar??? Och ska jag verkligen ha så här dåligt samvete för att jag glömmer en vuxen människas födelsedag när föremålet själv inte gör någon affär av det? Jag har själv funderat på att sluta bjuda in till min egen födelsedag. Det är födelsedagar så det räcker ändå här i huset. Och skulle jag, av alla människor, strunta i min födelsedag kan jag ju inte begära att andra ska hålla reda på den heller. Hm...

    Ett blommogram kanske? Eller ett så´nt där kort med nallar på och en \"förlåt-mig-text\"?

    Hur skulle ni reagera om ni var jag eller svägerskan?
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2

    Jag skulle

    ringa upp och säga förlåt!

    Om hon känt sig illa behandlad innan blir hon kanske ledsen nu, och det skadar ju inte att be om ursäkt.
    Och fråga om hon har tid imorgon, så kan du (ni?) köra dit med fika och present eller en blomma.

    Det ordnar sig säkert!
  4. 2
    Jag skulle ringa upp och säga förlåt!

    Om hon känt sig illa behandlad innan blir hon kanske ledsen nu, och det skadar ju inte att be om ursäkt.
    Och fråga om hon har tid imorgon, så kan du (ni?) köra dit med fika och present eller en blomma.

    Det ordnar sig säkert!
  5. Medlem sedan
    Feb 1999
    #3

    Skulle inte reagerar ett dugg!

    Sorry, men jag tycker absolut inte att det är livsviktigt att fira vuxna människors födelsedagar! Blir man däremot inbjuden är det ju en helt annan sak. Det verkar ju inte ha varit en jämn födelsedag heller, eller? Att hon har känt sig illa behandlad måste väl i så fall bero på andra saker som det är svårt att veta något om. Du kan väl höra av dig till henne ändå?
  6. 3
    Skulle inte reagerar ett dugg! Sorry, men jag tycker absolut inte att det är livsviktigt att fira vuxna människors födelsedagar! Blir man däremot inbjuden är det ju en helt annan sak. Det verkar ju inte ha varit en jämn födelsedag heller, eller? Att hon har känt sig illa behandlad måste väl i så fall bero på andra saker som det är svårt att veta något om. Du kan väl höra av dig till henne ändå?
  7. glömsk och ångerfull
    #4

    Nja

    Köra dit imorgon går inte. Nu funderar jag på att bjuda hit deras familj istället nästa helg. Det var länge se´n vi sågs.
  8. 4
    Nja Köra dit imorgon går inte. Nu funderar jag på att bjuda hit deras familj istället nästa helg. Det var länge se´n vi sågs.
  9. glömsk och ångerfull
    #5

    Jag tycker inte heller det är livsviktigt. Och hon hade ju inte ens bjudit, vilket sambon irriterat påpekade när jag sa att jag hade dåligt samvete för att ha glömt. Inte var det jämnt heller... Och det där andra problemet har inte med saken att göra egentligen... Jag ska nog ringa henne imorgon.
  10. 5
    nä Jag tycker inte heller det är livsviktigt. Och hon hade ju inte ens bjudit, vilket sambon irriterat påpekade när jag sa att jag hade dåligt samvete för att ha glömt. Inte var det jämnt heller... Och det där andra problemet har inte med saken att göra egentligen... Jag ska nog ringa henne imorgon.
  11. Medlem sedan
    Jan 1998
    #6

    Jag skulle har ringt

    och förklarat hur slarvig jag är och bett om ursäkt för det. Tyvärr måste jag ofta göra det då födelsedagar är något som jag aldrig kommer ihåg (om jag inte skriver upp dem).
    Om jag var svägerskan skulle jag inte ha reagerat alls men blivit jätteglad om Du ringt och sagt att du glömt det men tänker på mig ändå!
  12. 6
    Jag skulle har ringt och förklarat hur slarvig jag är och bett om ursäkt för det. Tyvärr måste jag ofta göra det då födelsedagar är något som jag aldrig kommer ihåg (om jag inte skriver upp dem).
    Om jag var svägerskan skulle jag inte ha reagerat alls men blivit jätteglad om Du ringt och sagt att du glömt det men tänker på mig ändå!

Liknande trådar

  1. Hjälp-glömde skicka tackkort:(
    By ~Trixie~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-06-18, 19:24
  2. HJÄLP glömde frimärke!!
    By evwa in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-02, 11:43
  3. Hjälp, jag glömde maskeringstejpen!
    By asajagas in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-12, 08:24
  4. Glömde kikärterna framme.. hjälp
    By malva_ in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-17, 11:27
  5. Knäck-hjälp - glömde smöret!
    By Helen m. M-01 & M-04 in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-23, 11:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar