Eftersom det verkar vara ett antal lärar
Skolbarn
  1. marib
    #1

    Eftersom det verkar vara ett antal lärar

    här så kanske ni kan lösa ett mysterium åt mig.
    Varför i hela friden är ni så förtvivlat rädda för att ta en ev dispyt med rektor? (dömer efter egna upplevelser)
    är sonen gick i vanli skolan så var det gång på gång på gång diskussioner med mig om att de inte klarade av honom.
    De ville jag skulle vara med i skolan på heltid och de ville jag skulle lösa problemen åt dem.
    Men även om man är förälder så har man ett liv utanför skolan också så jag insåg ganska snart att det krävdses mer resurser och mera personal.
    Bad om EVK och _varenda gång_ utan undantag så backade ordinarie lärare + ev fritidsledare som brukade vara med i klassen.
    Det gick så BRA så! och redan dagen därpå var vi tillbaka på ruta ett.
    Inte en enda gång vågade de stå för att de inte klarade av situationen!
    HUR skulle det kunnat bli bättre om inte ledningen informerades korrekt?
  2. 1
    Eftersom det verkar vara ett antal lärar här så kanske ni kan lösa ett mysterium åt mig.
    Varför i hela friden är ni så förtvivlat rädda för att ta en ev dispyt med rektor? (dömer efter egna upplevelser)
    är sonen gick i vanli skolan så var det gång på gång på gång diskussioner med mig om att de inte klarade av honom.
    De ville jag skulle vara med i skolan på heltid och de ville jag skulle lösa problemen åt dem.
    Men även om man är förälder så har man ett liv utanför skolan också så jag insåg ganska snart att det krävdses mer resurser och mera personal.
    Bad om EVK och _varenda gång_ utan undantag så backade ordinarie lärare + ev fritidsledare som brukade vara med i klassen.
    Det gick så BRA så! och redan dagen därpå var vi tillbaka på ruta ett.
    Inte en enda gång vågade de stå för att de inte klarade av situationen!
    HUR skulle det kunnat bli bättre om inte ledningen informerades korrekt?
  3. MaNo
    #2

    Skule gissa...

    ...att det mer handlar om just de personer du råkat ut för än lärare i allmänhet.

    Jag har aldrig varit på någon EVK utan att klassläraren är med.
  4. 2
    Skule gissa... ...att det mer handlar om just de personer du råkat ut för än lärare i allmänhet.

    Jag har aldrig varit på någon EVK utan att klassläraren är med.
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3

    Ställer mig frågande...

    På vår skola handlar en sån situation inte om att \"ta en dispyt med rektor\", utan om att samla ihop alla berörda parter (klassföreståndare, rektor, kurator, spec.ped, föräldrar, elev - och ev. någon fler om det behövs) till en EVK, för att på bästa vis lösa det hela.
    Här skulle det ingen komma på tanken att hålla en EVK utan att rätt lärare var med. Det handlar ju inte om att döma ut lärare som hamnat i en ohållbar sits, utan om att finna lösningar på en problematisk situation.
  6. 3
    Ställer mig frågande... På vår skola handlar en sån situation inte om att \"ta en dispyt med rektor\", utan om att samla ihop alla berörda parter (klassföreståndare, rektor, kurator, spec.ped, föräldrar, elev - och ev. någon fler om det behövs) till en EVK, för att på bästa vis lösa det hela.
    Här skulle det ingen komma på tanken att hålla en EVK utan att rätt lärare var med. Det handlar ju inte om att döma ut lärare som hamnat i en ohållbar sits, utan om att finna lösningar på en problematisk situation.
  7. Medlem sedan
    Dec 2000
    #4

    har då aldrig

    haft barn på evk utan att jag varit med! Det är ju en självklarhet!
  8. 4
    har då aldrig haft barn på evk utan att jag varit med! Det är ju en självklarhet!
  9. marib
    #5

    Förklarade mig visst dåligt :-)

    de har givetvis varit med på EVKerna MEN då säger de sig inte ha några som helst problem med att klara situationen.
    Och det här handlar om ca 4 olika personal uppsättningar och jag har _inte_ missuppfattat.
  10. 5
    Förklarade mig visst dåligt :-) de har givetvis varit med på EVKerna MEN då säger de sig inte ha några som helst problem med att klara situationen.
    Och det här handlar om ca 4 olika personal uppsättningar och jag har _inte_ missuppfattat.
  11. Medlem sedan
    Dec 2000
    #6

    men vad

    har de sagt att de varit där för då?
  12. 6
    men vad har de sagt att de varit där för då?
  13. marib
    #7

    De blir ju kallade

    av rektor när jag som förälder upplyser om att skolgången inte fungerar och att personalen sagt att de inte vet vad de ska göra.
    Lite svårt att komma nånstans alls när de plötsligt ändrar sig igen strax före mötet och plötsligt inte har några problem alls. Tyvärr så är problemen åter igen dagen efter och de
    1. Ringer mig på jobbet och talar om att jag får komma till skolan och vara med och ta hand om min unge
    2. Helt enkelt skickar hem honom, till ett tomt hus, utan tillsyn.
    3. Låter honom sticka utan att göra ngt alls
  14. 7
    De blir ju kallade av rektor när jag som förälder upplyser om att skolgången inte fungerar och att personalen sagt att de inte vet vad de ska göra.
    Lite svårt att komma nånstans alls när de plötsligt ändrar sig igen strax före mötet och plötsligt inte har några problem alls. Tyvärr så är problemen åter igen dagen efter och de
    1. Ringer mig på jobbet och talar om att jag får komma till skolan och vara med och ta hand om min unge
    2. Helt enkelt skickar hem honom, till ett tomt hus, utan tillsyn.
    3. Låter honom sticka utan att göra ngt alls
  15. Medlem sedan
    Dec 2000
    #8

    jo fast

    vad är det som de säger på evk:n? Något måste de väl säga att de har problem med? Det låter väldigt skumt måste jag säga.
  16. 8
    jo fast vad är det som de säger på evk:n? Något måste de väl säga att de har problem med? Det låter väldigt skumt måste jag säga.
  17. marib
    #9

    Nej

    det de konsekvent hållit med om har varit att han är _liiite_ okoncentrerad och har svårt att vänta på sin tur.
    Det som oftas föranlett EVKerna har endera varit min uttryckliga önskan eller klagomål från andra banrs föräldrar.
    IDAG går han i resursskola och det funkar bra men jag är fortfarande nyfiken på varför de allihop vägrade stå för vad de sagt till mig när det väl _fanns_ möjligheter att påverka.
  18. 9
    Nej det de konsekvent hållit med om har varit att han är _liiite_ okoncentrerad och har svårt att vänta på sin tur.
    Det som oftas föranlett EVKerna har endera varit min uttryckliga önskan eller klagomål från andra banrs föräldrar.
    IDAG går han i resursskola och det funkar bra men jag är fortfarande nyfiken på varför de allihop vägrade stå för vad de sagt till mig när det väl _fanns_ möjligheter att påverka.

Liknande trådar

  1. Eftersom många verkar ha
    By -MaryT- in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-03-03, 20:38
  2. Eftersom det verkar vara vaccin-afton
    By ~Ida~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-10-07, 20:12
  3. Eftersom ni verkar...
    By -Cicci- in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-02-21, 19:17
  4. Och eftersom ingen verkar
    By Anna-UK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-31, 07:02
  5. TT, eftersom du verkar vara enda
    By Anna-UK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-27, 08:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar