Ni som är/varit otrogna med gifta män:
Kärlek & relationer
  1. Medlem sedan
    Jan 1998
    #1

    Ni som är/varit otrogna med gifta män:

    Är det (om du själv varit singel, alltså)\"Henriksyndromet\" som gäller? Jag ska förklara:

    En god vän träffade en man (\"Henrik\") som var helt nyseparerad. Hon tröttnade rätt snabbt på honom eftersom han ALDRIG kunde planera något i förväg. Typ: Han ringde från nån restaurang nånstans och undrade om hon kunde komma dit på stört. Eller han ringde kl. 22 en fredagkväll och undrade om hon kunde komma hem till honom. Etc. Det var helt tiden frågan om en massa \"panikutryckningar\". Detta är vad jag kallar \"Henriksyndromet\".

    Själv har jag en längre tid varit god vän med en man som sedan ett år tillbaka (säger att han) befinner sig i skilsmässa. Nej, vi har INTE haft sex - men han har minsann försökt. Dock är jag INTE intresserad av det men skulle MÖJLIGEN kunna tänka mig det om han 1) skickar in sina skilsmässaopapper 2) slutar upp med att vilja \"panikträffas\" hela tiden. Typ ringer när jag är på jobbet och undrar om jag kan komma och äta lunch med honom på McDonalds (av alla ställen! Han är förmodligen rädd för att någon ska se oss på nåt \"finare\" ställe - nej han är inte 15 år utan 50+ med en mycket hög chefsbefattning). Ringer och vill prata med mig på en parkeringsplats i utkanten av staden. kan ö.h.t. inte planera in när vi ska träffas förrän precis just när det ska ske. Men vi gör ju inget mer än pratar så varför då detta smygande från hans sida? Jo, han vill inte att frun (och barnen) ska få reda på att vi ses. Men jag skulle aldrig i livet vilja vara annat än vän och förtrogen (och just nu har jag tröttnat på honom även som vän...) med en man som helst av allt (jag det vet jag...) skulle vilja ha kravlös sex med mig absolut bara när HAN kan smyga iväg och i princip medan taxin väntar utanför.

    Och nu undrar jag: HUR står man ö.h.t. ut i ett sådant \"förhållande\"? För mig skulle det bara var förnedrande. Jag vet att den man jag beskriver haft \"affärer\" med andra kvinnor förut och vad jag inte fattar är hur de alls velat gå med på detta, under dessa förhållanden. Men ni som gått med på något liknande kanske kan berätta hur ni egentligen tänkte. För mig blir karln\' bara SÅ ointressant när han beter sig på det här viset...
  2. 1
    Ni som är/varit otrogna med gifta män: Är det (om du själv varit singel, alltså)\"Henriksyndromet\" som gäller? Jag ska förklara:

    En god vän träffade en man (\"Henrik\") som var helt nyseparerad. Hon tröttnade rätt snabbt på honom eftersom han ALDRIG kunde planera något i förväg. Typ: Han ringde från nån restaurang nånstans och undrade om hon kunde komma dit på stört. Eller han ringde kl. 22 en fredagkväll och undrade om hon kunde komma hem till honom. Etc. Det var helt tiden frågan om en massa \"panikutryckningar\". Detta är vad jag kallar \"Henriksyndromet\".

    Själv har jag en längre tid varit god vän med en man som sedan ett år tillbaka (säger att han) befinner sig i skilsmässa. Nej, vi har INTE haft sex - men han har minsann försökt. Dock är jag INTE intresserad av det men skulle MÖJLIGEN kunna tänka mig det om han 1) skickar in sina skilsmässaopapper 2) slutar upp med att vilja \"panikträffas\" hela tiden. Typ ringer när jag är på jobbet och undrar om jag kan komma och äta lunch med honom på McDonalds (av alla ställen! Han är förmodligen rädd för att någon ska se oss på nåt \"finare\" ställe - nej han är inte 15 år utan 50+ med en mycket hög chefsbefattning). Ringer och vill prata med mig på en parkeringsplats i utkanten av staden. kan ö.h.t. inte planera in när vi ska träffas förrän precis just när det ska ske. Men vi gör ju inget mer än pratar så varför då detta smygande från hans sida? Jo, han vill inte att frun (och barnen) ska få reda på att vi ses. Men jag skulle aldrig i livet vilja vara annat än vän och förtrogen (och just nu har jag tröttnat på honom även som vän...) med en man som helst av allt (jag det vet jag...) skulle vilja ha kravlös sex med mig absolut bara när HAN kan smyga iväg och i princip medan taxin väntar utanför.

    Och nu undrar jag: HUR står man ö.h.t. ut i ett sådant \"förhållande\"? För mig skulle det bara var förnedrande. Jag vet att den man jag beskriver haft \"affärer\" med andra kvinnor förut och vad jag inte fattar är hur de alls velat gå med på detta, under dessa förhållanden. Men ni som gått med på något liknande kanske kan berätta hur ni egentligen tänkte. För mig blir karln\' bara SÅ ointressant när han beter sig på det här viset...
  3. Silverpil
    #2

    Jag längtade enormt...

    ... efter kärlek, och trodde inte att jag kunde få mer än små smulor - så när en liten smula kärlek i form av en gift man dök upp i mitt liv, föll jag för honom. Pladask!
    Det är inget jag är stolt på, men jag skäms inte heller. Är man utsvulten, tar man vad man kan få.
  4. 2
    Jag längtade enormt... ... efter kärlek, och trodde inte att jag kunde få mer än små smulor - så när en liten smula kärlek i form av en gift man dök upp i mitt liv, föll jag för honom. Pladask!
    Det är inget jag är stolt på, men jag skäms inte heller. Är man utsvulten, tar man vad man kan få.
  5. Medlem sedan
    Jan 1998
    #3

    Men...

    ...om du egentligen inte \"fick\" något alls, förutom att du skulle ställa upp närhelst han hade tid/lust och alltid med kort varsel, alltid på bara hans villkor - kände du dig inte fullständigt värdelös och utnyttjad? Själv skulle jag liksom inte skulle KUNNA ha sex under sådana förhållanden...

    Jag frågade helt enkelt för att jag verkligen vill veta hur kvinnor som ställer upp på detta tänker och fungerar. Inte som en anklagelse utan av nyfikenhet.
  6. 3
    Men... ...om du egentligen inte \"fick\" något alls, förutom att du skulle ställa upp närhelst han hade tid/lust och alltid med kort varsel, alltid på bara hans villkor - kände du dig inte fullständigt värdelös och utnyttjad? Själv skulle jag liksom inte skulle KUNNA ha sex under sådana förhållanden...

    Jag frågade helt enkelt för att jag verkligen vill veta hur kvinnor som ställer upp på detta tänker och fungerar. Inte som en anklagelse utan av nyfikenhet.
  7. Peg
    #4

    Aldrig träffat någon som var gift,

    men likväl har jag haft något ihop med två personer som varit antingen sambo eller haft stadig flickvän. För min del handlade det mer om känslor än om sex. Sex kan man få utav de flesta (om du förstår hur jag menar) men med båda dessa klickade det och jag ansåg att deras sambo/flickvän var DERAS problem. Inte mitt.

    Mitt förhållanden med dem var inte förnedrande. Jag ställde inte upp bara för att DE kunde utan vi fick anpassa oss efter varandra. Nu höll det inte med det första mannen då han bestämde sig för att satsa på sin sambo efter att jag bett honom välja (jag blev inte särskilt förvånad, om vi säger så) och med den andra ligger förhållandet i vila just nu då han vill tänka över sin situation. Och eftersom att jag har känslor för den mannen respekterar jag det, precis som han skulle respektera mig om jag vill överväga huruvida jag ville fortsätta träffa honom.

    De här männen blir inte ointressanta för mig bara på grund utav att de varit otrogna. Alla förhållanden håller inte och jag tänker inte försaka min egen lycka för någon annans skull.

    Svarade jag på alla dina frågor nu eller undrade du över något mer?
  8. 4
    Aldrig träffat någon som var gift, men likväl har jag haft något ihop med två personer som varit antingen sambo eller haft stadig flickvän. För min del handlade det mer om känslor än om sex. Sex kan man få utav de flesta (om du förstår hur jag menar) men med båda dessa klickade det och jag ansåg att deras sambo/flickvän var DERAS problem. Inte mitt.

    Mitt förhållanden med dem var inte förnedrande. Jag ställde inte upp bara för att DE kunde utan vi fick anpassa oss efter varandra. Nu höll det inte med det första mannen då han bestämde sig för att satsa på sin sambo efter att jag bett honom välja (jag blev inte särskilt förvånad, om vi säger så) och med den andra ligger förhållandet i vila just nu då han vill tänka över sin situation. Och eftersom att jag har känslor för den mannen respekterar jag det, precis som han skulle respektera mig om jag vill överväga huruvida jag ville fortsätta träffa honom.

    De här männen blir inte ointressanta för mig bara på grund utav att de varit otrogna. Alla förhållanden håller inte och jag tänker inte försaka min egen lycka för någon annans skull.

    Svarade jag på alla dina frågor nu eller undrade du över något mer?
  9. Medlem sedan
    Jan 1998
    #5

    Det jag f.a. undrade...

    ...över var hur kvinnor som har/har haft förhållanden med män som uppvisar \"Henriksyndromet\" tänker och resonerar. Du verkar ju ha spelat i en litet annan division där det inte bara handlar om sex. Jag vill gärna ha svar från kvinnor som har erfarenhet av en \"relation\" med en man som är upptagen på annat håll och som i princip har henne bara för sex. En renodlad \"älskarinna\" helt enkelt...
  10. 5
    Det jag f.a. undrade... ...över var hur kvinnor som har/har haft förhållanden med män som uppvisar \"Henriksyndromet\" tänker och resonerar. Du verkar ju ha spelat i en litet annan division där det inte bara handlar om sex. Jag vill gärna ha svar från kvinnor som har erfarenhet av en \"relation\" med en man som är upptagen på annat håll och som i princip har henne bara för sex. En renodlad \"älskarinna\" helt enkelt...
  11. Peg
    #6

    Det är ju mycket möjligt att

    åtminstone den första mannen jag träffade bara ville ha mig för sex. Men det var inte mitt skäl till relationen.

    Men okej, då förstår jag vad du är ute efter men faktum är att jag tror att väldigt få kvinnor inleder en relation med en gift man bara för sex.. då föredrar man nog någon som är singel. Jag tror att det oftast handlar om känslor om man är den som kommer utifrån.
  12. 6
    Det är ju mycket möjligt att åtminstone den första mannen jag träffade bara ville ha mig för sex. Men det var inte mitt skäl till relationen.

    Men okej, då förstår jag vad du är ute efter men faktum är att jag tror att väldigt få kvinnor inleder en relation med en gift man bara för sex.. då föredrar man nog någon som är singel. Jag tror att det oftast handlar om känslor om man är den som kommer utifrån.
  13. Silverpil
    #7

    Naturligtvis...

    ... fick jag en del! Fina sms, spännande chatt, känslofyllda telefonsamtal när han gick ut med hunden, värme, smicker (klassiskt! \"Min fru förstår mig inte, men det gör du\") och intimitet.
    När jag fick kontakt med honom, hade det gått en låååång tid då ingen man alls hade varit intressserad av mig och för första gången sedan länge kände jag mig attraktiv, uppskattad och värdefull för en man (jag har alltid haft väninnor).
    Det bör inte vara så svårt att förstå. Naturligtvis var jag ibland väldigt ledsen att vi inte hade ett öppet förhållande, men han var verkligen förälskad i mig - det var bara det att han hellre drömde om mig än att han verkligen ville vara med mig.
  14. 7
    Naturligtvis... ... fick jag en del! Fina sms, spännande chatt, känslofyllda telefonsamtal när han gick ut med hunden, värme, smicker (klassiskt! \"Min fru förstår mig inte, men det gör du\") och intimitet.
    När jag fick kontakt med honom, hade det gått en låååång tid då ingen man alls hade varit intressserad av mig och för första gången sedan länge kände jag mig attraktiv, uppskattad och värdefull för en man (jag har alltid haft väninnor).
    Det bör inte vara så svårt att förstå. Naturligtvis var jag ibland väldigt ledsen att vi inte hade ett öppet förhållande, men han var verkligen förälskad i mig - det var bara det att han hellre drömde om mig än att han verkligen ville vara med mig.
  15. Medlem sedan
    Jan 1998
    #8

    Ok men...

    ...jag frågade mycket för att mannen jag beskriver nedan verkar ha haft en och annan affär av typen \"åka förbi påväg hem från jobbet och sätta på snabbt så att jag hinner hem till middagen\". Noll käleksfullhet inblandad (d.v.s. inte så som \"Silverpil\" beskriver ovan, mannen i hennes fall betedde ju sig så att det verkligen är stor risk att man \"trillar dit\"), bara klinisk sex. Och jag förundras helt enkelt över att det uppenbarligen åtm. i hans värld existerat en och annan kvinna som gått med på att utnyttjas på det viset...
  16. 8
    Ok men... ...jag frågade mycket för att mannen jag beskriver nedan verkar ha haft en och annan affär av typen \"åka förbi påväg hem från jobbet och sätta på snabbt så att jag hinner hem till middagen\". Noll käleksfullhet inblandad (d.v.s. inte så som \"Silverpil\" beskriver ovan, mannen i hennes fall betedde ju sig så att det verkligen är stor risk att man \"trillar dit\"), bara klinisk sex. Och jag förundras helt enkelt över att det uppenbarligen åtm. i hans värld existerat en och annan kvinna som gått med på att utnyttjas på det viset...
  17. Medlem sedan
    Oct 2003
    #9

    Kan man kanske tänka sig det omvända?

    I en del fall kan det väl kanske vara så att kvinnan enbart är ute efter sex. Och vad torde då vara det säkraste sättet samtidigt som man \"minimerar\" risken att ens sexpartner vill ha mer. Jo, genom att välja en \"upptagen\" man!
    Så en \"singel\" som bara vill ha sex och inte ett förhållande kombinerat med en \"upptagen\" som gladeligen kn*llar lite snett är väl en \"perfect match\" i det avseendet!

    Det är tex. ingen myt att man oftast får mer \"rakt på sak\"-erbjudanden på tex. krogen när man går med ring på fingret. När man då ifrågasätter \"men hur kan du stöta på mig....ser du inte att jag är upptagen?\" så blir svaret oftast i stil med...\"jamen jag är bara ute efter sex och vill inte ha något förhållande\"

  18. 9
    Kan man kanske tänka sig det omvända? I en del fall kan det väl kanske vara så att kvinnan enbart är ute efter sex. Och vad torde då vara det säkraste sättet samtidigt som man \"minimerar\" risken att ens sexpartner vill ha mer. Jo, genom att välja en \"upptagen\" man!
    Så en \"singel\" som bara vill ha sex och inte ett förhållande kombinerat med en \"upptagen\" som gladeligen kn*llar lite snett är väl en \"perfect match\" i det avseendet!

    Det är tex. ingen myt att man oftast får mer \"rakt på sak\"-erbjudanden på tex. krogen när man går med ring på fingret. När man då ifrågasätter \"men hur kan du stöta på mig....ser du inte att jag är upptagen?\" så blir svaret oftast i stil med...\"jamen jag är bara ute efter sex och vill inte ha något förhållande\"

  19. Medlem sedan
    Jan 1998
    #10

    Hm...

    ...jo det finns väl såna kvinnor också. Men den typ av relation du beskriver (som ju egentligen inte är någon relation utan ett kliniskt och målinriktat k*****nde) skulle ju inte alls kunna komma till stånd om båda s.a.s. egentligen är otillgängliga, d.v.s. båda beter sig som mannen jag beskriver; noll framförhållning, allt vad \"Henriksyndromet\" innebär. Anledningen till att arketypen \"Henrik\" ö.h.t. kan få till det är ju att han lyckas få tag på en kvinna som kan ställa upp med noll framförhållning - och noll egna krav och själuppskattning, förmodar jag.

    Naturligtvis måste det finnas kvinnor som är likadana arketyper som \"Henrik\", d.v.s. som är ute efter en man att ha sex med enbart på hennes villkor och när HON har tid/lust - och jag undrar lika mycket hur en SÅN man är beskaffad. HON kan ju enbart fåt till det eftersom han är beredd att ställa upp närhelst hon behagar. Eller skulle du som man tycka det vore helt OK om du var bekant med en kvinna som förväntade sig att du skulle \"ställa upp\" med kortast möjliga varsel och bara när hon kunde smyga iväg så att hennes familj inte märkte nåt? DINA ev. behov skulle inte alls värderas i sammanhanget.
  20. 10
    Hm... ...jo det finns väl såna kvinnor också. Men den typ av relation du beskriver (som ju egentligen inte är någon relation utan ett kliniskt och målinriktat k*****nde) skulle ju inte alls kunna komma till stånd om båda s.a.s. egentligen är otillgängliga, d.v.s. båda beter sig som mannen jag beskriver; noll framförhållning, allt vad \"Henriksyndromet\" innebär. Anledningen till att arketypen \"Henrik\" ö.h.t. kan få till det är ju att han lyckas få tag på en kvinna som kan ställa upp med noll framförhållning - och noll egna krav och själuppskattning, förmodar jag.

    Naturligtvis måste det finnas kvinnor som är likadana arketyper som \"Henrik\", d.v.s. som är ute efter en man att ha sex med enbart på hennes villkor och när HON har tid/lust - och jag undrar lika mycket hur en SÅN man är beskaffad. HON kan ju enbart fåt till det eftersom han är beredd att ställa upp närhelst hon behagar. Eller skulle du som man tycka det vore helt OK om du var bekant med en kvinna som förväntade sig att du skulle \"ställa upp\" med kortast möjliga varsel och bara när hon kunde smyga iväg så att hennes familj inte märkte nåt? DINA ev. behov skulle inte alls värderas i sammanhanget.
  21. Anonym idag
    #11

    Jag tror att det...

    ...handlar om en stark längtan efter kärlek. Kvinnan ifråga längtar efter att bli älskad och hoppas så mycket att mannen ska lämna sin fru att hon är beredd att ta en \"hundperiod\" under ett tag för att vinna högsta vinsten. Jag har själv haft ett förhållande med en gift man och precis som du beskriver handlade det om panikuttryckningar alt planerade träffar som ställdes in i sista sekunden för att hans familj kom emellan. Visst var det förnedrande. Jag bröt efter några månader just för att jag inte stod ut med förnedringen i att alltid stå på pass.
  22. 11
    Jag tror att det... ...handlar om en stark längtan efter kärlek. Kvinnan ifråga längtar efter att bli älskad och hoppas så mycket att mannen ska lämna sin fru att hon är beredd att ta en \"hundperiod\" under ett tag för att vinna högsta vinsten. Jag har själv haft ett förhållande med en gift man och precis som du beskriver handlade det om panikuttryckningar alt planerade träffar som ställdes in i sista sekunden för att hans familj kom emellan. Visst var det förnedrande. Jag bröt efter några månader just för att jag inte stod ut med förnedringen i att alltid stå på pass.
  23. Trött på otrogna som sen gnäller...skärpning!!!
    #12

    *AsG* Min kompis faller BARA för män med

    Henriksyndromet. O det lustiga?? De är INTE gifta!!! Hon faller bara för såna ...de ringer en minut innan o böööööönar o beeeeeer om att komma över på \"fika\"...till mej säger hon MED EN SUCK:\"jahaaa,blir säkert mer än fika....\" ÄNDÅ gör hon om det om o om igen....
    En FIN karl faller för henne o hon lyckas sumpa det för hon har 3 st panikutryckare på trån samtidigt...så hon kan inte va trogen mot den FINA karln som älskar henne o vill henne väl, o inte bara 6 eller träff på deras villkor...så den FINA karln ger till slut upp o gör slut...o min vän deppar ihop för det är \"ingen som tycker om henne\".
    Är det en fin kille som kommer tvekar hon enormt ö att ha ett förhållande, LETAR efter fel...men kommer det en idiot som bara ringer när han vill ha 6 *för hon är så in i helvete korkad att gå med på det jämt* då faller hon...o blir ofta kär...o sårad....om o om igen....
    Herregud. Jag ser henne göra detta om o om igen. Hon kan aldrig lämnna de där panikutryckarna för det e som om hon måste ha \"reserver\" liksom...
    Finns det en klinik för detta mån tro????
    *hon har barn så barnen får ju \"lida\" lite för detta oxå*
  24. 12
    *AsG* Min kompis faller BARA för män med Henriksyndromet. O det lustiga?? De är INTE gifta!!! Hon faller bara för såna ...de ringer en minut innan o böööööönar o beeeeeer om att komma över på \"fika\"...till mej säger hon MED EN SUCK:\"jahaaa,blir säkert mer än fika....\" ÄNDÅ gör hon om det om o om igen....
    En FIN karl faller för henne o hon lyckas sumpa det för hon har 3 st panikutryckare på trån samtidigt...så hon kan inte va trogen mot den FINA karln som älskar henne o vill henne väl, o inte bara 6 eller träff på deras villkor...så den FINA karln ger till slut upp o gör slut...o min vän deppar ihop för det är \"ingen som tycker om henne\".
    Är det en fin kille som kommer tvekar hon enormt ö att ha ett förhållande, LETAR efter fel...men kommer det en idiot som bara ringer när han vill ha 6 *för hon är så in i helvete korkad att gå med på det jämt* då faller hon...o blir ofta kär...o sårad....om o om igen....
    Herregud. Jag ser henne göra detta om o om igen. Hon kan aldrig lämnna de där panikutryckarna för det e som om hon måste ha \"reserver\" liksom...
    Finns det en klinik för detta mån tro????
    *hon har barn så barnen får ju \"lida\" lite för detta oxå*
  25. Medlem sedan
    Oct 2003
    #13

    Jadu....


    ....hur dessa är funtade rent konkret har jag nog lite svårt att uttala mig om. Jag kan inte ge dig någon hint utgående från mig själv eftersom hela grejen är något för mig totalt främmande. Lika lite som jag tycker det är okej att bli bedragen.....lika lite skulle jag kunna se mig själv i spegeln om jag var en bidragande orsak genom att vara älskare till en upptagen kvinna. Så dylika arrangemang är liksom så långt ifrå¨n min begreppsvärd så jag kan nog varken säga bu eller bä om hur en sån person är funtad.

    Jag har heller inget att jämföra med i min bekanskapskrets så där går jag också bet.

    Men hypotetiskt sett, (även om jag aldrig provat).....skulla jag under förutsättning att jag är singel kunna ha ett liknande \"förhållande\" med en annan person som också var singel. Alltså en som utan framförhållning bara ringde när det var dags att kn*lla?
    Ja kanske det......men det skulle förutsätta dels att det inte fanns några \"känslor\" inblandade från min sida för då tror jag risken är överhängande att man för eller senare känner sig utnyttjad och/eller vill \"ha mer\" än vad arrangemanget medger. Och dels skulle väl i så fall situationen vara ganska jämlik eftersom jag i så fall skulle ha möjlighet att göra på samma sätt....ringa på lördagkvällen och fråga..\"Är du hemma? Ska jag komma?\". Och i det läget har ju dessutom båda alltid möjligheten att säga nej.
    Men det gav väl inga mer svar kring \"Henrik\"-syndromet eftersom det är en helt annan situation.

  26. 13
    Jadu....
    ....hur dessa är funtade rent konkret har jag nog lite svårt att uttala mig om. Jag kan inte ge dig någon hint utgående från mig själv eftersom hela grejen är något för mig totalt främmande. Lika lite som jag tycker det är okej att bli bedragen.....lika lite skulle jag kunna se mig själv i spegeln om jag var en bidragande orsak genom att vara älskare till en upptagen kvinna. Så dylika arrangemang är liksom så långt ifrå¨n min begreppsvärd så jag kan nog varken säga bu eller bä om hur en sån person är funtad.

    Jag har heller inget att jämföra med i min bekanskapskrets så där går jag också bet.

    Men hypotetiskt sett, (även om jag aldrig provat).....skulla jag under förutsättning att jag är singel kunna ha ett liknande \"förhållande\" med en annan person som också var singel. Alltså en som utan framförhållning bara ringde när det var dags att kn*lla?
    Ja kanske det......men det skulle förutsätta dels att det inte fanns några \"känslor\" inblandade från min sida för då tror jag risken är överhängande att man för eller senare känner sig utnyttjad och/eller vill \"ha mer\" än vad arrangemanget medger. Och dels skulle väl i så fall situationen vara ganska jämlik eftersom jag i så fall skulle ha möjlighet att göra på samma sätt....ringa på lördagkvällen och fråga..\"Är du hemma? Ska jag komma?\". Och i det läget har ju dessutom båda alltid möjligheten att säga nej.
    Men det gav väl inga mer svar kring \"Henrik\"-syndromet eftersom det är en helt annan situation.

  27. Trött på otrogna som sen gnäller...bläää
    #14

    Ja....

    ALLA har alltid möjlighet att säga NEJ...vare sig de är singlar eller gifta. Min vän säger aldrig nej, inte ens till 1 ggns k**ll sen sitter hon o gnäller efteråt att ingen tycker om henne...Hon verkar verkligen inte fatta att hon gör om samma sak om och om och om igen...med både gifta o singlar..
  28. 14
    Ja.... ALLA har alltid möjlighet att säga NEJ...vare sig de är singlar eller gifta. Min vän säger aldrig nej, inte ens till 1 ggns k**ll sen sitter hon o gnäller efteråt att ingen tycker om henne...Hon verkar verkligen inte fatta att hon gör om samma sak om och om och om igen...med både gifta o singlar..
  29. Tango
    #15

    Helt rätt Ziggy!

    Haller med du! Av samma anledning tror jag t ex gifta män gärna söker sig till gifta kvinnor och vise versa för ONS. Da är risken mindre för klängiga överraskningar.
  30. 15
    Helt rätt Ziggy! Haller med du! Av samma anledning tror jag t ex gifta män gärna söker sig till gifta kvinnor och vise versa för ONS. Da är risken mindre för klängiga överraskningar.
  31. Medlem sedan
    Jan 1998
    #16

    Det är just det Ziggy...

    ...som är själva grejen; DU får inte ringa eller på annat sätt kontakt henne och yrka på panikutryckningar, det är bara hon som \"kan\"/\"får\" i den hypotetiska \"relationen\". Och då skulle du kanske känna dig som en levande dildo med bihang i form av en människa...
  32. 16
    Det är just det Ziggy... ...som är själva grejen; DU får inte ringa eller på annat sätt kontakt henne och yrka på panikutryckningar, det är bara hon som \"kan\"/\"får\" i den hypotetiska \"relationen\". Och då skulle du kanske känna dig som en levande dildo med bihang i form av en människa...
  33. Anonym idag med
    #17

    Emot elaka sk vänner

    Tycker inte att du ska kalla henne för \"din kompis\" när du kallar henne in i helvete korkad o liknande saker.
  34. 17
    Emot elaka sk vänner Tycker inte att du ska kalla henne för \"din kompis\" när du kallar henne in i helvete korkad o liknande saker.
  35. Medlem sedan
    Nov 2003
    #18

    Men Eliza..

    är det så att man verkligen inte får lr är det så att man väljer att anpassa sej för att den där personen ändå ger en nåt man vill ha? Det är ju många relationer där det krävs att man anpassar sej.. t.ex. så har min bror en sysselsättning som kräver mkt av honom.. han är idrottsman på elitnivå o hans liv är väldigt inrutat efter träning.. det gör ju att hans tjej måste anpassa sej.. skulle hon inte göra det skulle deras förhållande inte funka.. visst har hon rätt att kräva lr säga ifrån men för att deras förhållande öht ska vara möjligt så väljer hon att anpassa sitt liv efter honom.. förhoppningsvis är han ju ödmjuk inför det.. men hursomhelst så är det ju något hos honom som gör att hon tycker att det är värt det.. Och det vet jag att det kan vara i den situation du beskriver också.. det behöver inte alls handla om att man nedvärderar sej själv så totalt utan att man är nöjd med det man får o att \"få inget\" är värre än att behöva anpassa sej.. Mår man dåligt av att anpassa sej bör man ju dock lägga ner..
  36. 18
    Men Eliza.. är det så att man verkligen inte får lr är det så att man väljer att anpassa sej för att den där personen ändå ger en nåt man vill ha? Det är ju många relationer där det krävs att man anpassar sej.. t.ex. så har min bror en sysselsättning som kräver mkt av honom.. han är idrottsman på elitnivå o hans liv är väldigt inrutat efter träning.. det gör ju att hans tjej måste anpassa sej.. skulle hon inte göra det skulle deras förhållande inte funka.. visst har hon rätt att kräva lr säga ifrån men för att deras förhållande öht ska vara möjligt så väljer hon att anpassa sitt liv efter honom.. förhoppningsvis är han ju ödmjuk inför det.. men hursomhelst så är det ju något hos honom som gör att hon tycker att det är värt det.. Och det vet jag att det kan vara i den situation du beskriver också.. det behöver inte alls handla om att man nedvärderar sej själv så totalt utan att man är nöjd med det man får o att \"få inget\" är värre än att behöva anpassa sej.. Mår man dåligt av att anpassa sej bör man ju dock lägga ner..
  37. Medlem sedan
    Jan 1998
    #19

    Det är väl ändå skillnad...

    ...skillnad på att ha förmåga att anpassa sig (själv pratar jag heellre om att kompromissa; nödvändigt för att få ett förhållande att fungera) OCH enbart fungera som en knulldocka för en annan människa. Det jag beskriver är ett visst men arketypiskt sorts beteende hos företrädesvis män som egentligen är upptagna på annat håll...Hur det är med \"anpassning\" i andra fall berör jag inte alls.

    Att anpassa sig är inte detsamma som att utan knot låta sig utnyttjas och kanske t.o.m. ljugas för (\"min fru förstår mig inte\" och \"vi ligger i skilsmässa, vi har bara inte lämnat in papperen än\" trots att inget egentligen är sant) utan att få något alls tillbaka, liksom...
  38. 19
    Det är väl ändå skillnad... ...skillnad på att ha förmåga att anpassa sig (själv pratar jag heellre om att kompromissa; nödvändigt för att få ett förhållande att fungera) OCH enbart fungera som en knulldocka för en annan människa. Det jag beskriver är ett visst men arketypiskt sorts beteende hos företrädesvis män som egentligen är upptagna på annat håll...Hur det är med \"anpassning\" i andra fall berör jag inte alls.

    Att anpassa sig är inte detsamma som att utan knot låta sig utnyttjas och kanske t.o.m. ljugas för (\"min fru förstår mig inte\" och \"vi ligger i skilsmässa, vi har bara inte lämnat in papperen än\" trots att inget egentligen är sant) utan att få något alls tillbaka, liksom...
  39. Medlem sedan
    Nov 2003
    #20

    Där det handlar om rena lögner

    så är det ju givetvis fel o inte nåt som man kan få ut nåt av.. förutom bra sex möjligtvis..

    Men jag tror inte att man behöver vara nedvärderad, känna sej värdelös osv bara för att man är en \"knulldocka\" som du uttrycker det.. Att man ställer upp o är villig att anpassa sej efter en man (kanske på grund av att han har familj) behöver inte betyda att man är utnyttjad.. nånting får man ju uppenbarligen ut av det annars skulle man väl inte hålla på..

    Jag får anpassa mej väldigt väldigt mkt efter min kärlek o i det fallet på grund av hans barn o det är helt okej för mej.. vissa kan säkert tycka att jag anpassar mej för mkt men för mej är det helt klart värt det.. inget som jag mår dåligt över för en sekund..
  40. 20
    Där det handlar om rena lögner så är det ju givetvis fel o inte nåt som man kan få ut nåt av.. förutom bra sex möjligtvis..

    Men jag tror inte att man behöver vara nedvärderad, känna sej värdelös osv bara för att man är en \"knulldocka\" som du uttrycker det.. Att man ställer upp o är villig att anpassa sej efter en man (kanske på grund av att han har familj) behöver inte betyda att man är utnyttjad.. nånting får man ju uppenbarligen ut av det annars skulle man väl inte hålla på..

    Jag får anpassa mej väldigt väldigt mkt efter min kärlek o i det fallet på grund av hans barn o det är helt okej för mej.. vissa kan säkert tycka att jag anpassar mej för mkt men för mej är det helt klart värt det.. inget som jag mår dåligt över för en sekund..
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Ni som varit otrogna
    By anonymt namn in forum Kärlek & relationer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-14, 23:38
  2. Ni som varit/är otrogna
    By anonymt namn in forum Kärlek & relationer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-01, 19:00
  3. ni som varit otrogna
    By sviken in forum Kärlek & relationer
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-03-13, 23:05
  4. ni som varit otrogna
    By sviken in forum Pappasnack
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2006-02-19, 14:57
  5. Ni som varit otrogna...
    By H in forum Sex & erotik
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-01-02, 12:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar