julhjälp??
Kärlek & relationer
  1. Susanna
    #1

    julhjälp??

    hej. brukar inte skriva här men är här och läser ofta eftersom jag liksom många av er har problem med familjemedlemmar i mitt fall \"kära\" svärmor...
    eftersom vi fått barn i år vill jag fira julenm hemma hos oss och mina föräldrar tyckte det var helt okej och skall komma hem till oss och fira. Svärmor är oxå bjuden men vet inte om hon vill komma, det är ju så jobbigt med julklappar, pynta etc... hela juln är jobbig enligt henne och kommer hon till oss måste hon ju lämna sin mamma \"ensam\" på jul trots att hon bor 35 mil härifrån och har en annan dotter i samma stad.
    mitt problem är nu att jag vet inte om jag vill att hon skall komma till oss och förpesta julen med sin j**la inställning...kan tyvärr inte med att säga åt henne och fina vinkar går inte fram...har ni något råd eller tips på vad jag skall göra?? tack för att ni orkat läsa detta.
  2. 1
    julhjälp?? hej. brukar inte skriva här men är här och läser ofta eftersom jag liksom många av er har problem med familjemedlemmar i mitt fall \"kära\" svärmor...
    eftersom vi fått barn i år vill jag fira julenm hemma hos oss och mina föräldrar tyckte det var helt okej och skall komma hem till oss och fira. Svärmor är oxå bjuden men vet inte om hon vill komma, det är ju så jobbigt med julklappar, pynta etc... hela juln är jobbig enligt henne och kommer hon till oss måste hon ju lämna sin mamma \"ensam\" på jul trots att hon bor 35 mil härifrån och har en annan dotter i samma stad.
    mitt problem är nu att jag vet inte om jag vill att hon skall komma till oss och förpesta julen med sin j**la inställning...kan tyvärr inte med att säga åt henne och fina vinkar går inte fram...har ni något råd eller tips på vad jag skall göra?? tack för att ni orkat läsa detta.
  3. Linda m Anna & Axel
    #2

    Kan du inte bjuda över båda två?

    Kan inte gammelsvärmor också komma över till julen?

    Men om hon krånglar så tjata inte på henne, utan säg att det var tråkigt att du inte kunde komma. Och så får du säga att ni kan ju ringa till varandra på julafton och säga godjul.
  4. 2
    Kan du inte bjuda över båda två? Kan inte gammelsvärmor också komma över till julen?

    Men om hon krånglar så tjata inte på henne, utan säg att det var tråkigt att du inte kunde komma. Och så får du säga att ni kan ju ringa till varandra på julafton och säga godjul.
  5. me
    #3

    Hej!

    Jag tycker att det var jättesnällt av dig att bjuda svärmor över huvud taget och nu behöver du inte lyssna mer på hennes klagomål. Om hon tar upp ämnet igen och börjar med suckandet kan du bara avbryta henne glatt och säga att du förstår att hon inte kan komma och att ni får väl träffas någon annan gång. Sedan kan du kvikt byta samtalsämnet. Vädret brukar funka.
  6. 3
    Hej! Jag tycker att det var jättesnällt av dig att bjuda svärmor över huvud taget och nu behöver du inte lyssna mer på hennes klagomål. Om hon tar upp ämnet igen och börjar med suckandet kan du bara avbryta henne glatt och säga att du förstår att hon inte kan komma och att ni får väl träffas någon annan gång. Sedan kan du kvikt byta samtalsämnet. Vädret brukar funka.
  7. Susanna
    #4

    tack! skall anamma ditt tips, passar henne perfekt

    att få det avhugget på ett \"fint\" sätt sådär. klart att hon inte *måste*komma till oss....
  8. 4
    tack! skall anamma ditt tips, passar henne perfekt att få det avhugget på ett \"fint\" sätt sådär. klart att hon inte *måste*komma till oss....
  9. Susanna
    #5

    tyvärr

    kan inte gammelsvärmor komma pga sjukdom och att hon är rullstolsburen. hade gärna haft henne här hos oss.
  10. 5
    tyvärr kan inte gammelsvärmor komma pga sjukdom och att hon är rullstolsburen. hade gärna haft henne här hos oss.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar