Till manonym
Abort
  1. nyfiken gul
    #1

    Till manonym

    Lycka till idag! Hör gärna av dig!
  2. 1
    Till manonym Lycka till idag! Hör gärna av dig!
  3. Manonym
    #2

    Tack!

    Det ska jag göra, tack för tanken!
  4. 2
    Tack! Det ska jag göra, tack för tanken!
  5. demi
    #3

    jag tänker också på dig!

    hur har det gått?
  6. 3
    jag tänker också på dig! hur har det gått?
  7. Manonym
    #4

    Läget idag, ringt och fått tid.

    Jag har ringt och fått en tid för kurator och möte med läkare nästa vecka. Det var den tidigaste tiden som fanns att få. Känns jobbigt, men tydligen är den normala väntetiden runt 3 veckor.

    Den jag pratade försökte trösta lite med att en veckas väntetid ändå inte är så lång... Så nästa fredag kan jag räkna med att den fysiska delen är över, så jag försöker att ladda inför det nu.
    Usch, 2 veckor till...:(

    Men jag står även med som \"inhoppare\" på någon väntelista ifall det blir en ledig tid med kort varsel. Så jag ska försöka planera in dagarna så jag kan komma till mottagningen på en kvart om chansen finns.

    Eftersom jag är lite osäker på just på menstruationen, som troligen var vecka 29, kanske tidigare, så är jag tydligen ändå inom den sista gränsen, och ändå över gränsen för tvåstegsabort.

    Frågade också om just tvåstegsabort om mina tidigare förlossningar som ändå var rätt omkomplicerade kan inverka och eventuellt kanske likna dessa, och den jag pratade med trodde att det kan vara så.

    Så nu ska jag försöka att bygga upp lite bättre kondition med promenader. Inbillar mig att det kanske kan göra lite nytta. Har nämligen fått extremt sämre kondition under hösten (till motsats till de tidigare graviditeterna). Har även haft väldigt mycket hjärtklappning och dubbelslag (kan ju vara högt blodtryck då jag även är överviktig) men känner mig inte direkt yr, bara trött.

    Men det känns ändå bra att det är en bit på väg, även om det känns tungt fortfarande. Situationen är ju densamma och inget annat har ju ändrats, bara att den har ändrats till en väntetid istället.

    Har massor av åtaganden den här vecka som jag måste reducera, tror inte att jag orkar vara aktiv och deltagande just nu.

    Tack för ert stöd, det betyder massor. Känns bra att kunna skriva så här och kunna få lite känslor på pränt. Känns samtidigt konstigt att det är just JAG som skriver dessa rader, inte någon annans som jag läser utan det är mina egna ord och tankar.

    Men det tar väl ett tag innan psyket kommer ikapp kan jag tänka mig.

    Jag återkommer.
  8. 4
    Läget idag, ringt och fått tid. Jag har ringt och fått en tid för kurator och möte med läkare nästa vecka. Det var den tidigaste tiden som fanns att få. Känns jobbigt, men tydligen är den normala väntetiden runt 3 veckor.

    Den jag pratade försökte trösta lite med att en veckas väntetid ändå inte är så lång... Så nästa fredag kan jag räkna med att den fysiska delen är över, så jag försöker att ladda inför det nu.
    Usch, 2 veckor till...:(

    Men jag står även med som \"inhoppare\" på någon väntelista ifall det blir en ledig tid med kort varsel. Så jag ska försöka planera in dagarna så jag kan komma till mottagningen på en kvart om chansen finns.

    Eftersom jag är lite osäker på just på menstruationen, som troligen var vecka 29, kanske tidigare, så är jag tydligen ändå inom den sista gränsen, och ändå över gränsen för tvåstegsabort.

    Frågade också om just tvåstegsabort om mina tidigare förlossningar som ändå var rätt omkomplicerade kan inverka och eventuellt kanske likna dessa, och den jag pratade med trodde att det kan vara så.

    Så nu ska jag försöka att bygga upp lite bättre kondition med promenader. Inbillar mig att det kanske kan göra lite nytta. Har nämligen fått extremt sämre kondition under hösten (till motsats till de tidigare graviditeterna). Har även haft väldigt mycket hjärtklappning och dubbelslag (kan ju vara högt blodtryck då jag även är överviktig) men känner mig inte direkt yr, bara trött.

    Men det känns ändå bra att det är en bit på väg, även om det känns tungt fortfarande. Situationen är ju densamma och inget annat har ju ändrats, bara att den har ändrats till en väntetid istället.

    Har massor av åtaganden den här vecka som jag måste reducera, tror inte att jag orkar vara aktiv och deltagande just nu.

    Tack för ert stöd, det betyder massor. Känns bra att kunna skriva så här och kunna få lite känslor på pränt. Känns samtidigt konstigt att det är just JAG som skriver dessa rader, inte någon annans som jag läser utan det är mina egna ord och tankar.

    Men det tar väl ett tag innan psyket kommer ikapp kan jag tänka mig.

    Jag återkommer.
  9. demi
    #5

    du verkar

    vara tämligen samlad, och något mindre orolig? väntan är förstås mycket jobbig, tyvärr är väntan lång på de felsta klinker i stockholm, men jag är förvånad att du inte kunde få en akuttid när du är så osäker på sista mens-datum trots allt. men som sagt, det är väldigt svårt i hela stockholm.

    vi finns här om du vill \"snacka\"!
  10. 5
    du verkar vara tämligen samlad, och något mindre orolig? väntan är förstås mycket jobbig, tyvärr är väntan lång på de felsta klinker i stockholm, men jag är förvånad att du inte kunde få en akuttid när du är så osäker på sista mens-datum trots allt. men som sagt, det är väldigt svårt i hela stockholm.

    vi finns här om du vill \"snacka\"!
  11. Manonym
    #6

    Ja det stämmer nog

    Jag känner mig rätt samlad just nu. Tror att den första chocken har lagt sig och jag är mer \"medveten\" om att jag faktiskt är i den här sitautionen. Eller rättare sagt att jag har accepterat och förlikat mig med den kanske stämmer bättre.

    Ja, väntan blir ju jobbig. Känner ju förändringar i kroppen för varje dag, men är ändå tacksam för att jag är utan \"krämpor\", mår varken illa eller har ont, har bara dålig kondition och är lite mer trött än vanligt. Men mår annars oförskämt bra rent fysiskt.

    Så nu håller jag på att ladda mig mentalt inför tvåstegaborten och allt vad det innebär.

    Och en fundering är över smärstillande medel. Är det inte som med vanliga förlossningar att smärtstillande kan försena och hejda upp förlossningsarbetet? För i så fall kommer jag att överväga att skippa smärtstillande för att få det att gå snabbare. Att helt enkelt låta kroppen få vara med och styra själv.

    Men det kan man ju bestämma när det är dags kanske...
  12. 6
    Ja det stämmer nog Jag känner mig rätt samlad just nu. Tror att den första chocken har lagt sig och jag är mer \"medveten\" om att jag faktiskt är i den här sitautionen. Eller rättare sagt att jag har accepterat och förlikat mig med den kanske stämmer bättre.

    Ja, väntan blir ju jobbig. Känner ju förändringar i kroppen för varje dag, men är ändå tacksam för att jag är utan \"krämpor\", mår varken illa eller har ont, har bara dålig kondition och är lite mer trött än vanligt. Men mår annars oförskämt bra rent fysiskt.

    Så nu håller jag på att ladda mig mentalt inför tvåstegaborten och allt vad det innebär.

    Och en fundering är över smärstillande medel. Är det inte som med vanliga förlossningar att smärtstillande kan försena och hejda upp förlossningsarbetet? För i så fall kommer jag att överväga att skippa smärtstillande för att få det att gå snabbare. Att helt enkelt låta kroppen få vara med och styra själv.

    Men det kan man ju bestämma när det är dags kanske...
  13. demi
    #7

    det kan vara så att smärtstillande

    kan fördröja värkarbetet har jag hört (men jag är ju inte medicinare). det vanligaste smärtlindringen hos oss är morfin och det vet jag inte om det har den effekten. du kan kolla detta med den medicinska personalen och så får du ta ställning då. människor upplever ju smärta väldigt olika och min erfarenhet är att kvinnor har väldigt olika mycket ont.

    jag hopaps att allt kommer kännas tryggt med peronal och att allt går bra.

    kommer vara borta några dagar, förmodligen utan uppkoppling, menjag tänker på dig!

    kramar!
  14. 7
    det kan vara så att smärtstillande kan fördröja värkarbetet har jag hört (men jag är ju inte medicinare). det vanligaste smärtlindringen hos oss är morfin och det vet jag inte om det har den effekten. du kan kolla detta med den medicinska personalen och så får du ta ställning då. människor upplever ju smärta väldigt olika och min erfarenhet är att kvinnor har väldigt olika mycket ont.

    jag hopaps att allt kommer kännas tryggt med peronal och att allt går bra.

    kommer vara borta några dagar, förmodligen utan uppkoppling, menjag tänker på dig!

    kramar!
  15. Manonym
    #8

    Tack för dina tankar!

    Känns bra att någon tänker på mig!

    Jo, jag kan misstänka att smärtlindring fördröjer värkarbetet. Minns att jag läste om det innan första förlossningen, just att man även dövar sin egen kropps signaler. Så jag ska nog försöka utan i början... får berätta här sedan hur det gick.

    Jag har normalt väldigt låg smärttröskel, men av någon anledning har jag inte upplevt värkarbetet som direkt smärtsamt tidigare, så jag hoppas att det håller även denna gång... :/

    Tillhör också gruppen kvinnor som haft väldiga smärtsamma menstruationer som sedan försvunnit mer eller mindre efter graviditeter och förlossningar.

    Ja fy vad man ställer till det...
    Men nu är det som det är och jag måste ta mig igenom det här också i livets skola. Men jag kommer ALDRIG att hamna här igen, det kan jag lova mitt huvud på.

    Låter lite skönt att vara utan uppkoppling några dagar... det skulle jag behöva tror jag. ;)
  16. 8
    Tack för dina tankar! Känns bra att någon tänker på mig!

    Jo, jag kan misstänka att smärtlindring fördröjer värkarbetet. Minns att jag läste om det innan första förlossningen, just att man även dövar sin egen kropps signaler. Så jag ska nog försöka utan i början... får berätta här sedan hur det gick.

    Jag har normalt väldigt låg smärttröskel, men av någon anledning har jag inte upplevt värkarbetet som direkt smärtsamt tidigare, så jag hoppas att det håller även denna gång... :/

    Tillhör också gruppen kvinnor som haft väldiga smärtsamma menstruationer som sedan försvunnit mer eller mindre efter graviditeter och förlossningar.

    Ja fy vad man ställer till det...
    Men nu är det som det är och jag måste ta mig igenom det här också i livets skola. Men jag kommer ALDRIG att hamna här igen, det kan jag lova mitt huvud på.

    Låter lite skönt att vara utan uppkoppling några dagar... det skulle jag behöva tror jag. ;)
  17. Medlem sedan
    Jun 2004
    #9

    Om du vill prata...

    jag gjorde en tvåstegsabort förra sommaren, var i vecka 16+ nånting..om du vill prata så hör gärna av dig, även om våra orsaker till abort är olika så är det ju samma sak du går igenom som jag gjorde då..

  18. 9
    Om du vill prata... jag gjorde en tvåstegsabort förra sommaren, var i vecka 16+ nånting..om du vill prata så hör gärna av dig, även om våra orsaker till abort är olika så är det ju samma sak du går igenom som jag gjorde då..

  19. Manonym
    #10

    Tack, det vill jag gärna!

    Har ju inte så många att prata med av olika skäl jag inte kan ta här öppet.

    Jag känner ju en del oro, och det är inte hur mycket man blöder eller har ont osv, för det förstår jag redan att jag kommer att behöva gå igenom. Utan det är så mycket andra delar.

    Ser att du har kryssat i infon. Så om det är ok så skriver jag till dig direkt?
  20. 10
    Tack, det vill jag gärna! Har ju inte så många att prata med av olika skäl jag inte kan ta här öppet.

    Jag känner ju en del oro, och det är inte hur mycket man blöder eller har ont osv, för det förstår jag redan att jag kommer att behöva gå igenom. Utan det är så mycket andra delar.

    Ser att du har kryssat i infon. Så om det är ok så skriver jag till dig direkt?
  21. liinaa
    #11

    hej

    jaa, självklart är det okej.
    har svarat dig nu också.

    kram
  22. 11
    hej jaa, självklart är det okej.
    har svarat dig nu också.

    kram
  23. Anonym
    #12
    .
  24. 12
    .
  25. Anonym
    #13
    Kärlek
  26. 13
    Kärlek
  27. Medlem sedan
    Apr 2017
    #14
    ...
  28. 14
    ...

Liknande trådar

  1. Manonym! *kramar om*
    By A-H in forum Abort
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-20, 16:47
  2. inte kläder till barnen men till mamma
    By Klaudia 3barnsmor in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-11, 09:20
  3. svar till alla om choklad till hund
    By Valerina in forum Hem & fritid
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-10-02, 09:14
  4. Manonym!
    By Cia76 in forum Abort
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 14:46
  5. en tröst till ledsna + till alla andra
    By irrhonan in forum Singelmingel
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-10-24, 18:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar